جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بهترین سیستم های امنیتی خانه

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 756256
بهترین سیستم های امنیتی خانه
بسیاری از مردم تصور می‌کنند که بیشتر سرقت‌ها در شب رخ می‌دهد. این تصور تا حد زیادی اشتباه است. چون آمارها نشان می‌دهد سارقان در اغلب موارد بین ساعت 6 صبح تا 6 بعد از ظهر که ساکنان خانه‌ها برای کار از منزل خارج می‌شوند، اقدام به سرقت می‌کنند.

مهم‌ترین عاملی که می‌تواند از سرقت جلوگیری کند، تجهیز ساختمان به سیستم‌های امنیتی است. اگر می‌خواهید خانه خود را در برابر سارقان ایمن کنید با ما همراه باشید تا با بهترین سیستم های امنیتی خانه آشنا شوید.
 
چند نوع سیستم امنیتی وجود دارد؟
در سیستم های حفاظتی منزل از تجهیزات سیمی و بی‌سیم استفاده می‌شود که هر کدام مزایا و معایب خاصی دارند:

مزایای سیستم‌های هوشمند سیمی:

. معمولا تا زمانی که سیم‌کشی آسیب نبیند یا خط تلفن قطع نشود، دچار خطا نمی‌شوند.‌

. نگهداری از آن‌ها راحت‌ است.

. در مقابل هک ایمن هستند. اگر فردی بخواهد این سیستم را هک کند باید به صورت فیزیکی به آن دسترسی داشته باشد.

معایب سیستم‌های هوشمند سیمی:

. برای نصب تجهیزات این نوع سیستم باید هزینه‌های اضافی پرداخت شود.

. سارق می‌تواند با قطع کردن سیم‌های مرتبط با سیستم امنیتی یا قطع کردن خطوط تلفن، کل سیستم را غیرفعال کند.

. تقریبا امکان جا به جایی تجهیزات و انتقال آن‌ها به یک ساختمان جدید وجود ندارد. چون جا به جایی باعث آسیب تجهیزات می‌شود.

مزایای سیستم هوشمند بی‌سیم:

. تجهیزات آن با سرعت بیشتری نصب می‌شوند. چون نیاز به سیم‌کشی ندارند.

. به راحتی جا به جا می‌شود.

. امکان ارتقا و تغییر آن‌ وجود دارد.

. از راه دور قابل کنترل کردن است.

معایب سیستم هوشمند بی‌سیم:

. امکان دارد در سیگنال هر سنسور اختلال ایجاد شود. به عنوان مثال، تغییرات آب و هوایی ممکن است باعث اختلال در سیگنال‌ها و آژیر کاذب شود.

. باتری‌های این سیستم باید به طور مرتب بررسی شوند.

. کارکرد این تجهیزات به فاصله مشخصی محدود می‌شود. بنابراین، بهتر است از آن‌ها در خانه‌های کوچک تا متوسط استفاده شود.

. خطر هک کردن در مورد آن‌ها وجود دارد. 

بیشتر بخوانید: یراق آلات کابینت شامل چه مواردی می‌شود؟
 
بهترین سیستم های امنیتی خانه کدامند؟
انواع سیستم‌های امنیتی و نظارتی در بازار وجود دارد که بعضی از آن‌ها عبارتند از:

دوربین‌های امنیتی
یکی از بهترین راه‌ها برای تامین امنیت ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری استفاده از دوربین مداربسته است. با نصب این تجهیزات شما هر زمان که بخواهید می‌توانید فعالیت‌های جاری در ملک خود را مشاهده کنید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که از اتفاقاتی که در گذشته افتاده، مطلع شوید.

سیستم امنیتی دوربین مداربسته به تنهایی مانع سرقت نمی‌شود. چون ممکن است دوربین توسط سارقان تخریب شود. با این حال، نصب دوربین از نظر نظارتی بسیار مهم است.
 

قفل درب هوشمند
این نوع محصولات دیجیتال از طریق فناوری‌های بلوتوث و WiFi به افراد اجازه می‌دهند به کمک برنامه‌هایی که روی گوشی هوشمند، کامپیوتر و تجهیزات دیگر نصب شده‌اند، قفل درب را از راه دور کنترل کنند.

این نوع قفل‌ها به دلیل ویژگی‌های خاص خود با قفل‌های مکانیکی تفاوت دارند. به عنوان مثال، با وارد کردن رمز عبور، اثر انگشت یا کارت هوشمند باز می‌شوند. به عبارت دیگر، برای استفاده از آن‌ها به کلید مکانیکی نیاز نیست.

قفل هوشمند درب به سیستم‌های امنیتی منحصر به فردی مجهز است. در نتیجه، می‌تواند در زمان سرقت یا حوادثی مثل آتش‌سوزی آژیر را به صدا در بیاورد. همچنین این امکان وجود دارد که یک پیام هشدار به تلفن همراه کاربر یا مرکز پلیس ارسال کند.

آیفون تصویری
شاید استفاده از آیفون تصویری یک راهکار بسیار ساده برای حفظ امنیت به نظر برسد. اما بکارگیری آن می‌تواند تا حد زیادی از ورود افراد ناشناس به داخل ساختمان جلوگیری کند. در گذشته که آیفون‌های تصویری وجود نداشتند، افراد برای شناسایی فرد مورد نظر باید به درب منزل می‌رفتند. در حال حاضر، آیفون‌های تصویری این مشکل را حل کرده‌اند. نصب این تجهیزات به شما این امکان را می‌دهد که درب را برای افراد ناشناس باز نکنید.

بعضی از آیفون‌های تصویری دارای حافظه بوده و از مراجعه‌کنندگان عکس و فیلم می‌گیرند. به کمک این قابلیت متوجه می‌شوید زمانی که در منزل نبوده‌اید چه افرادی زنگ شما را زده‌اند.

دزدگیر
استفاده از دزدگیر ضریب ایمنی را به طور قابل توجهی بالا برده و مانع ورود سارقان به داخل ساختمان می‌شود. دزدگیرها به دو روش عمل می‌کنند؛ بعضی از آن‌ها با پخش صدای آژیر و بعضی دیگر با برقراری تماس تلفنی، کاربر را از وقوع سرقت آگاه می‌کنند. تحقیقات نشان داده که حدود 90 درصد سارقان بعد از پخش صدای آژیر از ادامه کار خود منصرف می‌شوند.

دزدگیرهای جدید سیم کارتی بوده و از قابلیت‌هایی مثل ارسال پیامک و تماس تلفنی  برخوردار هستند. شما می‌توانید این نوع سیستم های امنیتی خانه را از راه دور فعال یا غیرفعال کنید.
 
بیشتر بخوانید: برای ایجاد امنیت در منزل، دستگیره درب چوبی خارجی چه مشخصاتی باید داشته باشد؟
 


 
 
سیستم های امنیتی منازل برای مقابله با آتش‌سوزی
هنگامی که از امنیت صحبت می‌شود نباید از ایمن‌سازی ساختمان در برابر آتش‌سوزی غافل شد. شما می‌توانید با نصب انواع سیستم‌های اعلام حریق هوشمند، منزل خود را در مقابل آتش‌سوزی ایمن کنید. این سیستم‌ها به محض اینکه کوچکترین دود یا حرارت ناشی از حریق را حس می‌کنند آژیر را به صدا در آورده یا برای خاموش کردن آتش دستوراتی را به سیستم اطفا حریق ارسال می‌کنند.
 
در انتخاب سیستم های امنیتی خانه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

. هر کدام از سیستم‌ های امنیتی منازل دارای قابلیت‌های متفاوتی هستند. پس باید از سیستمی استفاده کنید که حداقل قابلیت‌های لازم را داشته باشید. به عنوان مثال، دزدگیر باید قادر به ارسال پیامک یا تماس تلفنی باشد. دزدگیرهای جدید به صورتی ساخته می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را از راه دور کنترل کنید.

. علاوه بر دزدگیر از دوربین مداربسته هم استفاده کنید. چون هیچ کدام از این تجهیزات به تنهایی کارآیی لازم را ندارند. برای داشتن بهترین سیستم امنیتی خانه استفاده همزمان از هر دوی آن‌ها ضروری است.

. برای خرید سیستم‌های امنیتی، برندهای شناخته شده و معتبر را انتخاب کنید. هرگز با هدف کاهش هزینه‌ها از تجهیزات بی‌‌کیفیت استفاده نکنید. تجهیزات امنیتی باید از کیفیت مناسب و همچنین خدمات و پشتیبانی پس از فروش برخوردار باشند.

. معمولا در ساختمان‌های مسکونی استفاده از سیستم کنترل دسترسی (access control) رایج نیست. اما اگر می‎خواهید از بالاترین سطح ایمنی برخوردار باشید، می‌توانید در برج‌های مسکونی این سیستم را روی آسانسور نصب کنید. با نصب این سیستم امکان کنترل تردد در طبقات فراهم می‌شود.

. برای درب‌های ورودی از قفل‌های ایمن استفاده کنید. این روزها، انواع قفل تولید می‌شود که می‌توانید با توجه به بودجه و نوع درب یکی از آن‌ها را تهیه کنید. قفل‌های درب که به صورت هوشمند عمل می‌کنند، در مقایسه با قفل‌های معمولی ایمن‌تر هستند. این نوع قفل‌ها با روش‌های مختلفی از جمله رمز عبور، کارت هوشمند، تشخیص چهره یا اثر انگشت باز می‌شوند. در نتیجه، فقط افراد مشخصی می‌توانند درب را باز کرده و وارد ساختمان شوند.

. برای پارکینگ از درب‌های ریموت استفاده کنید. در این صورت سارقی که به قصد سرقت اتومبیل وارد ساختمان شده به راحتی نمی‌تواند درب پارکینگ را باز کند. در این زمینه، استفاده از قفل برقی در کنار درب‌های ریموت با جک کلید خور توصیه می‌شود. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *