جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲۰
ترس مرید هاشمی و حامی روحانی از آیت الله رئیسی؛

ادامه ریاست معممین بر قوه مجریه به صلاح نیست/ خوب نیست روحانیون رئیس جمهور شوند ولی ریاست جمهوری هاشمی، خاتمی و روحانی عیبی ندارد

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 756239
شرایط کشور اکنون به‌گونه‌ایست که استمرار حضور افراد معمم در رأس قوه مجریه به صلاح نیست.
خوب نیست روحانیون رئیس جمهور شوند ولی ریاست جمهوری هاشمی، خاتمی و روحانی عیبی ندارد!
گروه سیاسی جهان نيوز: روزنامه جمهوری اسلامی سال‌هاست این روزنامه متعلق به بیت‌المال و حزب جمهوری اسلامی را در خدمت طیف‌های زاویه‌دار با نظام و انقلاب قرار داده است. مدیر این روزنامه اخیرا در سرمقاله‌ای با استقبال از اینکه آیت‌الله رئیسی، ملاقات انتخاباتی با جمعی از اعضای خبرگان را نپذیرفته، آن را امتناع شایسته می‌خواند و می‌نویسد: امتناع آقای رئیسی از حضور در جلسه جمعی از اعضاء مجلس خبرگان رهبری که طبق آنچه در خبرها آمده درصدد بودند از ایشان برای داوطلب شدن در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دعوت نمایند، حرکت شایسته‌ای است.

به گزارش کیهان، این حامی ریاست‌جمهوری هاشمی رفسنجانی و روحانی، در ادامه می‌نویسد: شرایط کشور اکنون به‌گونه‌ایست که استمرار حضور افراد معمم در رأس قوه مجریه به صلاح نیست. در حال حاضر، مسئولیت‌های حساسی همچون تأمین نان و آب و امنیت و اطلاعات کشور که مستقیماً با زندگی روزمره مردم سروکار دارند برعهده افراد معمم است. حتی اگر کسانی معتقد باشند که روحانیت باید چنین مسئولیت‌هائی را برعهده داشته باشد، خوبست بپذیرند برای مدتی این مسئولیت‌ها به افراد غیرروحانی واگذار شوند تا آنها نیز ظرفیت‌ها و توانائی‌های خود را نشان بدهند.

وی سپس ادامه می‌دهد: کنار رفتن روحانیون از صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ به معنای واگذار کردن آن به نظامیان نیست. نظامیان نیز تخصص دیگری دارند که تناسبی با مدیریت سیاسی – اجرایی کشور ندارد. همین حالا که مجلس یازدهم بیش از ۴۰ عضو نظامی دارد و مدیریت آن نیز برعهده یک نظامی است، می‌بینیم که نه‌تنها توفیقی در پیشبرد اهداف نظام متناسب با نیاز کشور ندارد، بلکه در مواردی با برخوردهای تهدیدآمیز، شاکله قانونگذاری را از مسیر طبیعی خارج کرده است.

بیشتر بخوانید:
هاشمی می توانست کاری کند که خودش رهبر شود

به خاطر یک مستحب(عزاداری محرم) سلامت جامعه به خطر می‌افتد
چرا بايد اين همه آدم به خاطر دعواهاي ما در منطقه کشته شوند؟

سال ۸۴ انتخابات مهندسی شد و احمدی نژاد پیروز شد!
دروغ، دزدی و دغل بعد از دولت احمدی نژاد نهادینه شد

نویسنده توضیح نداده که چرا این حرف‌ها را به هنگام 8 سال ریاست‌جمهوری هاشمی، 8 سال ریاست‌جمهوری خاتمی و 8 سال ریاست‌جمهوری روحانی نزده بلکه اتفاقا در اغلب این دوره‌ها، تبلیغاتچی و توجیه‌گر سوءمدیریت‌های دولت سازندگی و تدبیر و امید بوده است؟ به یک معنای دیگر، امثال وی هم‌اکنون به خاطر سوءمدیریت فاحشی که به کشور و مردم تحمیل کرده‌اند، عذرخواهی کنند و نه اینکه تعیین تکلیف بکنند که چه کسانی نامزد نشوند (تا لابد دولت ناکارآمد مورد حمایت آنها تمدید شود)!

یادآور می‌شود طبق قانون اساسی، رئیس‌جمهور از میان رجال سیاسی و مذهبی که مدیر و مدبر و دارای حسن سابقه و امانت و تقوا باشند انتخاب می‌شود و از این جهت، نامزدهای ریاست‌جمهوری منحصر در کسوت و سمتی مشخص نیستند همچنان که صاحبان کسوت‌ها و سمت‌های مختلف هم، محرومیتی به خاطر نوع منصب و سمت‌شان ندارند.

به نظر می‌رسد افراطیون مدعی اصلاحات - و محافل رسانه‌ای دنباله‌رو آنها - بیش از هر چیز، از اینکه دولت، با مدیریتی حزب‌اللهی و پرانرژی نو شود و بساط مدیریت تنبل و اشرافیت‌زده و غربگرا را برچیند، نگران هستند و به همین دلیل هم سعی می‌کنند هرکدام از نامزدها را به بهانه‌ای آماج ترور شخصیت قرار دهند یا نسخه مصلحت نبودن نامزدی‌شان را بپیچند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
جناب شیخ:
این حرف تو ای کاش اول ریاست جمهوری روحانی می زنی الان دیره!!
Iran, Islamic Republic of
تا الان حمایت چشم بسته از دولت می کرد حالا چون کسی را ندارند علم کننداینطور اظهار نظر می کن.
احمد
Iran, Islamic Republic of
ادامه ریاست معممین برروزنامه ها هم باید خاتمه یابد روزنامه جمهوری اسلامی ،اطلاعات
علی
Iran, Islamic Republic of
همه در پست های شان تغییر کردند ولی آقای مهاجری 40 سال است صاحب صندلی روزنامه جمهوری است.
Iran, Islamic Republic of
پس قطعا رییسی باید بیاد
Iran, Islamic Republic of
پس با این حساب اصلاح طلبان بیجا میکنند اسمی از سید حسن خمینی میاورند
Iran, Islamic Republic of
شماهاشمی مردشماره 2نظام دست راست امام وبزرگترین سیاستمدارایران روبابابقیه روحانیت یکی میدونین؟
Iran, Islamic Republic of
مرد شماره دو بود با وجود بچه ها و همسرش و تغییر دیدگاه و مواضعش دیگر آن هاشمی اول انقلاب نبود هر چند همان موقعه هم بعضی از عملکردش جای سؤاله
Iran, Islamic Republic of
سلام چرا ایشان عوض نمی شوند.....
Iran, Islamic Republic of
با این حساب چه کسانی می توانند کاندیدای ریاست جمهوری بشوند!!!؟؟؟؟
اصغر
Mozambique
بنام خدا. البته، آخوند داریم تا آخوند!!
یک آخوند میشه امام راحل(ره)، یک آخوندمیشه حضرت امام خامنه‌ای ،یک عده هم میشن آخوند های اصلاحاتچی!
حالا کدوم یکی از این دوگروه را شما منع می فرمائید؟ ما همگی مدیون و ریزه خوار اون آخوندی هستیم که سال ۵۷ دنیارو تکون داد. همانی که ، اساتید شما در حوزه، شاگردیش را فخر خود میدانستند.
.......
Iran, Islamic Republic of
.....
!!
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا هم ؛ مثل دعایی ، که روزنامه اطلاعات رو به نامش زدن ، روزنامه جمهوری اسلامی ، به نامش خورده !!
Iran, Islamic Republic of
تو اول بگو با کیان دوستی من آنگه بگویم که تو کیستی
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
احمد
Iran, Islamic Republic of
خوب آقایمهاجری می تواند با ترک کردن مدیر مسوولی روزنامه جمهوری اسلامی اولین معممی باشد که مسوولیت را به غیر روحانیون واگذار می کند . اتفاق میمونی خواهد بود .