جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سانسور خبر کشته شدن فرمانده ائتلاف سعودی

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۳
کد مطلب: 756080
عبدالغنی شعلان از مهمترین سرکردگان حزب اصلاح بود که منصور هادی و ائتلاف سعودی حساب ویژهای روی وی در جبهه مأرب باز کرده بود.
سانسور خبر کشته شدن فرمانده ائتلاف سعودی
به گزارش جهان نيوز، به نقل از منابع یمنی، روز گذشته «عبدالغنی شعلان» فرمانده نیروهای ویژه ائتلاف سعودی (نظامیان حامی منصور هادی نخست وزیر مستعفی و فراری) در جبهه مأرب کشته شد.

این خبر در حالی از سوی منابع وابسته به ائتلاف سعودی سانسور شد که منابع موثق یمنی اعلام کردند شعلان در جریان عملیات ناکام مانده برای اشغال منطقه «جبل البلق» کشته شده است.

براین اساس، این منطقه راهبردی در اختیار ارتش یمن و کمیته‌های مردمی بوده است که صبح روز گذشته (جمعه) در جریان تلاش ناکام نظامیان تحت فرمان عبدالغنی شعلان، در نهایت وی نیز کشته می‌شود.

اما دلیل اصلی سانسور این خبر چه بوده است؟ عبدالغنی شعلان از مهمترین سرکردگان حزب اصلاح بود که منصور هادی و ائتلاف سعودی حساب ویژه ای روی وی در جبهه مأرب باز کرده بود. دو لشکر تحت امر وی در نبردهای مأرب تلاش بسیاری کردند که این منطقه را در دست نظامیان منصور هادی نگه دارند اما در این روزها شکست آنها از هر زمانی نزدیک تر شده است.

در واقع عبدالغنی شعلان از خطرناک ترین سرکردگان نظامیان منصور هادی بود که کشته شدن وی ضربه بزرگی به آنها محسوب می‌شود، بر همین مبنا رسانه‌های جبهه ائتلاف سعودی در صدد بودند که این خبر را سانسور کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *