پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

قیمت میوه در تهران ۱۰ برابر قیمت اصلی

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 756056
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه قیمت میوه از محل اصلی تهیه آن با قیمتی که به دست شهروندان در تهران می‌رسد ۱۰ برابر تفاوت دارد، گفت: سازمان میادین میوه و تره‌بار هنوز به هدف حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت‌ها نرسیده‌اند.
قیمت میوه در تهران ۱۰ برابر قیمت اصلی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۸ میدان جدید میوه و تره‌بار اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی بازارهای میوه و تره‌بار کاهش واسطه‌ها در توزیع محصولات بوده است و حال اگر بخواهیم واقع‌بینانه به عملکرد سازمان میادین میوه و تره‌بار نگاه کنیم باید بررسی شود که آیا واقعا واسطه‌ها در این میان حذف شده‌اند؟

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه سازمان میادین میوه و تره‌بار نمره قابل قبولی به لحاظ عملکرد داشته و نظرات مردم در مورد این میادین مساعد بود است، گفت:‌ در سال‌های گذشته شبکه توزیع ناکارآمد محصولات غذایی و کشاورزی وجود داشت و این مسأله سبب شد دولت‌ها به فکر ساماندهی در این راستا باشند و راه‌اندازی سازمان میادین میوه و تره‌بار نیز در همین راستا بوده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه قیمت میوه از محل اصلی تهیه آن با قیمتی که به دست شهروندان در تهران می‌رسد حدود ۱۰ برابر تفاوت دارد، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که هنوز به اهداف اصلی این سازمان یعنی حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت‌ها نرسیده‌ایم.

هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر هنوز با گذشت چندین سال در نحوه واگذاری غرفه‌ها و قیمت محصولات مشکلاتی وجود دارد و ضمن تشکر از تلاش همه همکارانم در این سازمان امیدواریم که اتفاقات بهتری نیز رقم بخورد.

ایجاد صنایع تبدیلی در میادین میوه و تره‌بار
صدراعظم نوری، عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به لزوم ایجاد صنایع تبدیلی برای کاهش پسماند در میادین میوه و تره‌بار، گفت: توسعه فروش مجازی میوه و سبزیجات در میادین میوه و تره‌بار باید مدنظر قرار گیرد.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت،‌محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در مراسم افتتاح میادین جدید تره‌بار در پایتخت، اظهار داشت: ایجاد صنایع تبدیلی در میادین میوه‌ و تره‌بار امری ضروری است و باید ساز و کارهای آن فراهم شود تا شاهد کاهش پسماند میوه و تره‌بار در مراکز مربوطه باشیم.

وی افزود: افزایش کیفیت محصولات میادین میوه و تره‌بار با همکاری جهاد کشاورزی حائز اهمیت است و باید هر چه بیشتر محصولاتی که با کیفیت‌تر باشند به شهروندان در میادین میوه و تره‌بار ارائه شود.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر ضرورت توسعه فروش‌های اینترنتی و مجازی در میادین میوه و تره‌بار گفت: این موضوع باعث پیشگیری از انتقال کرونا و مصونیت شهروندان از ابتلا به ویروس کووید۱۹ می‌شود.

نوری خاطرنشان کرد:‌ مقدمات فروش اینترنتی محصولات میوه و تره‌بار آغاز شده ولی توسعه آن باید هر چه سریع‌تر انجام گیرد.

۸ بازار جدید میوه و تره‌بار امروز با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در نقاط مختلف پایتخت افتتاح شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *