پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

طلب ایران از کره جنوبی چقدر است؟

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 756033
ما به دولتی صادق که وعده پوشالی و شعار واهی ندهد، نیاز داریم. مردم ما صداقت می خواهند. مردم از دولت هایی که وعده بی‌عمل می دهند، خسته شده اند.
طلب ایران از کره جنوبی چقدر است؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش عشایر و اقوام استان فارس که در محل تالار کوثر شیراز برگزار شد، گفت: شاید هیچکسی به اندازه من نه عشایر را بشناسد و نه به عشایر تعلق داشته باشد. من در ایل بختیاری در حال کوچ  زندگی کرده ام. تا هشت نه سالگی، به همراه پدرم از ییلاق و قشلاق چهارمحال و بختیاری تا خوزستان در حال رفت و آمد بودیم. بارها هم در همین مسیر، گرفتار برف و یا گرفتار دیگر مشکلات کوچ می شدیم. لذا با همه وجودم، هم عشایر را درک می کنم و می شناسم و هم به عشایر علاقه دارم و نیز افتخار می کنم که به شما عشایر تعلق دارم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت کشور گفت: امروز شرایط کشور به نحوی است که مردم باید یک تصمیم تاریخی بگیرند. دشمنان ایران در یک جنگ نابرابر اقتصادی علیه کشورمان وارد شده اند و هر آنچه که دراختیارشان بوده و می توانسته اند را تحریم کرده اند؛ اشخاص و شرکت ها و بانک ها، کشتی ها و بنادر ایرانی را تحریم کرده اند. تحریم ظالمانه ای که علیه ایران صورت گرفته است، بی سابقه است.  اولاً نفت را نمی توانیم بفروشیم و اگر هم به جایی بفروشیم، نمی گذارند پولی که آنجا داریم به ایران بیاید. حدود 8 میلیارد دلار در کره جنوبی داریم که اگر با بهره و سودش حساب کنیم، بالای 9 میلیارد دلار پول باید به ما بدهند اما نمی دهند. کجا باید برویم و فریاد بکشیم؟ باید علیه کسانی سروصدا کنیم که اقتصاد کشور را با ناتوانی و بی مبالاتی خود به این روز انداخته اند.
رضایی گفت: ما از دشمنان ایران جز این انتظاری نداریم. ما با جناح های سیاسی که در تهران نشسته اند، حرف داریم؛ همین جناح های سیاسی که دولت های بی عرضه و ناتوان را بر سر کار آورده اند و کشور را به این روز کشانده اند. دشمنان ایران به ایران ِ زمان ِ شاه هم اجازه پیشرفت ندادند؛ حالا به جمهوری اسلامی اجازه پیشرفت بدهند؟! دشمنان ایران جز با زبان قدرت، از مقابل راه پیشرفت ایران کنار نخواهند رفت.

زمانی که بفهمند ما اقتصادمان را سامان داده ایم، پول ملی مان را بدون آنها تقویت کرده ایم، روی پای خود ایستاده ایم و دامداری و کشاورزی و صنعتمان را پیشرفت داده ایم، آن موقع مأیوس می شوند و کنار می روند و به همکاری عادلانه و منصفانه رضایت می دهند. حق، گرفتنی است.

وی افزود: این چه نحوه اداره کشور است که همه تصمیمات به تهران وابسته شده و 60 درصد پول سپرده مردم استان ها به تهران می رود؟ و چند باند و گروه سیاسی برای همه مردم ایران و ایلات و عشایر تصمیم می گیرند؟ جمهوری اسلامی و ارزش های انقلاب، این نیست. امام بزرگوار ما و رهبر معظم انقلاب چنین وضعی را نمی خواستند و نمی خواهند. ما وحدت را برای عدالت می خواهیم. وحدت را برای تبعیض که نمی خواهیم. ما وحدت را برای پیشرفت، اسلام و انقلاب می خواهیم. باید تمام ملت ایران بدون تبعیض، مشارکت داشته باشند؛ همانطور که در انقلاب و جنگ حضور داشتند. در مشکلات، سهم همه ملت برابر بود ولی وقتی به منافع اقتصادی رسید، امضاهای طلایی به برخی محافل سیاسی در تهران داده شد و سفره دولت از ملت جدا شد. مردم و دولت باید یکی بمانند. همه عشایر و اقوام ایران باید در منافع ملی ایران شریک و سهیم باشند.

 

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: مدتها است که ما همدلی ملت و دولت را در عرصه مدیریت اقتصادی کشور نمی بینیم. در این وضعیت گرانی که خط فقر در استان ها 7 میلیون تومان است، کدام یک از افراد عشایر چنین درآمدی دارند؟ ده هزار تومان امروز، برابر با هزارتومان سال 92 قدرت خرید دارد. اسلام می گوید اگر فقر بیاید، کفر هم وارد می شود. پس نباید فقر و بیکاری باشد. ما کشور ثروتمندی هستیم ولی چرا آزادراه اصفهان به شیراز را نمی کشند؟ چرا راه آهن شیراز به بوشهر را احداث نمی کنند؟ چرا باید یک عده نورچشمی باشند؟ چرا نزدیکان و فامیل های رئیس دولت و وزرایش، در مظّان باشند و پرونده هایی در مورد آنها در حال رسیدگی در دادگاه باشد به طوری که به اعتماد مردم لطمه بزند؟ نباید این وضع ادامه پیدا کند.

رضایی گفت: ما به دولتی صادق که وعده پوشالی و شعار واهی ندهد، نیاز داریم. مردم ما صداقت می خواهند. مردم از دولت هایی که وعده بی عمل می دهند، خسته شده اند. شما عشایر به امام و رهبرمان کمک کنید. جناح های سیاسی و گروه های سیاسی باید پشت سر شما مردم حرکت کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعد از دهه اول انقلاب، هر چه جلوتر رفتیم، از ارزش های انقلاب بیشتر فاصله گرفتیم. مهمترین ارزش های انقلاب، تکیه به دین خدا و مردم بود. ارزش های دینی و ارزش های مردمی چقدر در جامعه حفظ شده اند؟

نظامی هایی که از آمدنشان می ترسند، مگر کسانی جز همرزمان حسین خرازی و مهدی باکری و قاسم سلیمانی هستند؟ اینهایی که با برچسب نظامی می خواهید حذفشان کنید، کسانی هستند که سینه خودشان را سپر حوادث قرار داده اند و امروز هم وقتی قدرت را در دست بگیرند، اولین کاری که می کنند این است که دست دزدها را قطع می کنند و رانتخوارها و غارتگران را از منافع ملت دور می کنند.

رضایی گفت: الان سالها است که رهبر معظم انقلاب، سیاست های اقتصاد مقاومتی، سیاست های کلی جمعیت و دیگر سیاستها را ابلاغ کرده اند و دولت ها و مجالس نرفته اند اینها را به قانون تبدیل کنند. اگر نمی توانید اقتصاد را اداره کنید؛ کنار بروید یا صادقانه از مردم و کارشناسان کمک بخواهید. هم نمی توانید و هم از کسی هم کمک نمی گیرید. هفت سال، هشت سال از عمر یک کشور را دارید می گذرانید و دشمنان ما را شاد می کنید.

وی افزود: غیرت ما عشایر، اجازه نمی دهد که شاهد باشیم روزی دشمنان ایران از فشار اقتصادی بر ما، شادمانی کنند. باید آنها را با دولتی قوی، کارآمد، مسئولیت پذیر و پاسخگو، ناامید کنیم. دولت پاسخگو از همان سال اول با مردم صادقانه سخن می گوید. باید اقتصاد متحول شود و فرهنگ ما به روزهای اوج ارزش ها برگردد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عشایر و روستاها و شهرستان ها و استان ها، باید جایگاه خود را در اقتصاد ملی پیدا کنند. جناح های سیاسی نباید بر معیشت مردم دست اندازی کنند. اگر اداره دولت براساس آرمانهای مردمی انقلاب شکل بگیرد، تحول بزرگی در اقتصاد، درآمد و معیشت مردم بوجود می آید.
برچسب ها: محسن رضایی دولت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
....