جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۷
با حضور رئیس مرکز پژوهش‌ها صورت گرفت

مسئولین و دبیران کمیته‌های تخصصی دفتر قم مرکز پژوهش های مجلس مشخص شدند +تصاویر/ زاکانی: اگر هر کس کار خودش را انجام دهد، کار نظام پیش نمی‌رود/ قانون‌گذاری نباید از دین، قابل انفکاک باشد

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 756030
شامگاه جمعه در مراسمی و با حضور علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مسئولین و دبیران کمیته‌های تخصصی دفتر قم مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی معرفی و احکام آنها اهدا شد.
به گزارش جهان نيوز، احکام روسا و دبیران کمیته های تخصصی مرکزپژوهشهای مجلس دفتر قم توسط رئیس مرکز پژوهش های مجلس صادر و طی مراسمی معارفه شدند.

شامگاه جمعه در مراسمی و با حضور علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مسئولین و دبیران کمیته‌های تخصصی دفتر قم مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی معرفی و احکام آنها اهدا شد.

بر اساس احکام صادره
آیت الله کعبی به عنوان رئیس کمیته تخصصی حقوق
حجت الاسلام پارسانیا به عنوان رئیس کمیته تخصصی فرهنگ
حجت الاسلام میر معزی به عنوان رئیس کمیته تخصصی اقتصاد
عبدالله توکلی به عنوان رئیس کمیته تخصصی مدیریت معرفی شدند.










همچنین حکم انتصاب حجت الله ابراهیمیان معاون علمی اجرایی دفتر قم مرکز پژوهش‌های مجلس توسط دکتر زاکانی به وی داده شد.

همچنین
حجت الاسلام سید احسان رفیعی علوی به عنوان دبیر کمیته تخصصی حقوق
حجت الاسلام سید محمد حسین هاشمیان به عنوان دبیر کمیته تخصصی فرهنگ
حجت الاسلام جواد عبادی به عنوان دبیر کمیته تخصصی اقتصاد
عباس علم الهدی به عنوان دبیر شورای برنامه‌ریزی و پژوهشی منصوب شدند.

اگر هر کس کار خودش را انجام دهد، کار نظام پیش نمی‌رود
دکتر علیرضا زاکانی شب گذشته در حاشیه معرفی مسئولین و دبیران کمیته‌های تخصصی دفتر قم مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در قم با بیان این‌که یکی از اهداف من اشراف معارف دینی در قانون‌گذاری است، اظهار داشت: در همین زمینه قبل از ورود به مجلس، تبلیغات من سه رکن داشت: اول: قم برای استمرار انقلاب اسلامی نیاز به یک توان و همت، علاوه بر ایجاد جذابیت‌های تخصصی و نیاز به جذابیت‌های بومی دارد.

وی ادامه داد: دوم: قم در مسئولیت‌ها و رسالت‌هایی که برای تحقق کامل انقلاب اسلامی از جمله دولت‌سازی جامعه‌سازی و تمدن‌سازی، نقش‌آفرین باشد و بخش سوم: پیگیری در خصوص عقب‌ماندگی که عامدانه در قم صورت‌ گرفته است.

زاکانی بیان داشت: بنابراین، این تغییر رویکردی که شکل گرفت برای آن بود که مرکز پژوهش‌ها، مرکز پژوهش‌ها بشود و این مرکز به‌عنوان قلب تپنده مشورت رسانی به مجلس می‌تواند نقش اساسی را ایفا کند. بخشی از ماجرا این است که قانون‌گذاری نباید از دین، قابل انفکاک باشد که این امر، ثمره پیوند حوزه و دانشگاه است.

وی افزود: نکته دوم آن است که پیوند بین حوزه و دانشگاه یک هم‌افزایی ایجاد می‌کند، زیرا اگر هر کس کار خودش را انجام دهد، کار نظام پیش نمی‌رود.

زاکانی ادامه داد: پیوستگی بین حوزه و دانشگاه هر دو عنصر را بالا می‌برد و عنصر حوزوی را درگیر نظام مسائل کشوری می‌کند و مسئله حوزه، مسئله امروز و آینده کشور می‌شود و باعث می‌شود هویت حوزوی در ذهن اهالی تخصص متفاوت شود.

وی تصریح کرد: نکته دیگر آن است که ما در این مجموعه تمام تلاشمان آن است که شبکه‌سازی انسانی نخبگانی تشکیل شود تا بتوانیم عملاً نظرات نخبگان کشور را در چهار حوزه قانون‌گذاری، نظارت تخصصی، ایده‌پردازی و تصمیم‌سازی به مسئولین برسانیم و بتوانیم متن جامعه نخبگانی کشور را در مسیر رشد نظام قرار دهیم و در این مسیر نیز نخبگان بتوانند خود را رشد دهند تا بتوانیم کارهای جدی انجام دهیم.

زاکانی تصریح کرد: در اینجا دیگر نمی‌توان حوزه را از دانشگاه جدا کرد. این مسئله اختصاص به قم ندارد بلکه ما به دنبال آن هستیم که حوزه‌های تمام شهرها را وارد این مسئله کنیم.

وی بیان داشت: در واقع ما به دنبال آن هستیم که نظام عناصر نخبگان را به یکدیگر وصل کنیم و آن را در ترازی قرار دهیم که بتواند مدیریت کند. هیچ کجا، غیر از مرکز پژوهش‌ها نمی‌تواند این پیوستگی بین نخبگان و مسئولان را ایجاد کند زیرا عملاً مرکز پژوهش‌ها با تمام مراکز دولتی در ارتباط است.


چرا از قم شروع کردیم؟
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تأکید کرد: دلیل آن که ما از قم شروع کردیم آن است که قم بی‌نظیر و بی‌بدیل است، لذا این کار، یک نهادسازی نوین و بنیان سازی جدیدی است و این یک رسالت تاریخی است که احساس می‌شود که باید صورت گیرد، زیرا باید حوزه در متن اصلی بازیگری کارها قرار گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: می‌خواهیم این تغییر به‌گونه‌ای باشد که غیر قابل بازگشت باشد و بعداً کسی نتواند آن را تغییر دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: بعد از آن که تغییر رویکرد در مرکز پژوهش‌ها شکل گرفت، به سراغ مسئولین حوزه آمدیم و گفتیم که ما به دنبال نهاد حوزه هستیم، همین‌الان که بین خودمان صحبت می‌کنیم، می‌گوییم: رئیس این کار، آیت‌الله اعرافی است و این مسئله برای خودمان کاملاً شفاف است.

دکتر زاکانی تأکید کرد: بنده معتقدم مکتبی که امام خمینی (ره) برای ما آورد راه سعادت دنیا و آخرت ما است و حتی ایشان فرمودند: «اگر روحانیت نبود، اسلام نبود» و بنده آینده نظام را مبتنی بر این نهاد سازی نوین می بینم که حوزه علمیه بیاید در متن ماجرا قرار بگیرد و نه در حاشیه و این ایفای نقش باید در مشارکت با دانشگاه باشد .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دفتر قم مرکز پژوهشها یعنی چی؟ سازمان جدیدی نیست و هزینه نداره؟
چرا در اصفهان و مشهد و تبریز تاسیس نشد؟
Romania
....
Iran, Islamic Republic of
اون دين اسلام نيست. برداشت شما از دين هست. لطفا دين رو به سبك و ميل خودتون رواج نديد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بازم سیاسی کاری و حزب بازی
Iran, Islamic Republic of
دفتر مرکز پژوهشهای مجلس در قم؟ خدا قوت اینهم خدمتی دیگر به مردم شریف قم ار طرف آقای زاکانی !
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی که فرمودید عقب‌ماندگی عامدانه در قم حرف پوپولیستی نیست لطفا مصداقی و باسند این مطلب را روشن کنید؟