جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

نظرسنجی دانشگاه مریلند در ایران پس از انتخاب بایدن

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب: 755949
نظرسنجی یک دانشگاه آمریکایی و موسسه کانادایی نشان می‌دهد، اکثریت مردم ایران معتقدند آمریکا در صورت برگشت به برجام به تعهداتش عمل نخواهد کرد.
نظرسنجی جالب دانشگاه مریلند در ایران
به گزارش جهان نيوز، در نظرسنجی تلفنی دانشگاه مریلند و «ایران پُل» که نتایج آن پنجشنبه منتشر شد، نظر ایرانی‌های شرکت‌کننده درخصوص موضوعات مختلف مرتبط با برجام و آمریکا مورد پرسش قرار گرفته است.

ننایج این نظر سنجی نشان می دهد ، ۶۷ درصد مردم ایران معتقدند باید به سمت خودکفایی و اقتصاد مقاومتی حرکت کنند؛ ۲۹ درصد پرسش شوندگان گفته اند باید سعی کنیم با کشورهای دیگر تجارت کنیم.

۸۵ درصد شرکت کنندکان در این نظرسنجی عملکرد سیستم درمانی ایران در بحران کرونا را بسیار خوب و تا حدی خوب ارزیابی کرده اند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۷۰ درصد مردم معتقدند آمریکا در پی جلوگیری از رسیدن محصولات حیاتی و بشردوستانه به ایران است.

۶۰ درصد شرکت کنندگان گفته اند ، آمریکا در صورت بازگشت به برجام به تعهدات خودش عمل نخواهد کرد؛ ۸۴ درصد افراد تاکید کرده اند از آمریکا بدشان می‌آید.

همچنین ۵۱ درصد شرکت کنندگان گفته اند با برجام موافقند و ۴۱ درصد نیز مخالف آن هستند.

۶۹ درصد تاکید کرده اند تا قبل از بازگشت آمریکا به برجام و اجرای کامل تعهدات توسط این کشور، نباید با آمریکا مذاکره کرد و ۲۸ درصد معتقدند باید با دولت بایدن برای قرارداد جدید مذاکره کرد. 

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد ۸۸ درصد مردم معتقدند فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه، ایران را کشور امن تری کرده است که نشان از افزایش ۱۳ درصدی درمقایسه با نظرسنجی ماه می سال ۲۰۱۹ دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ترور سردار سلیمانی در فرودگاه بین المللی بغداد توسط دولت تروریست آمریکا با کمک مالی عربستان سعودی یک «جنایت هولناک» بوده است.