کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سی-چهل کیلومتر با پای برهنه!+عکس

7 اسفند 1399 ساعت 21:00

صفحه اینستاگرام مرزوبوم روایتی از رشادت عشایر ایلام در دوران جنگ را منتشر کرد.


به گزاش جهان نیوز،   با عمق یافتن پیشروی نیروهای متجاوز عراقی تا دهانه ی تنگه ی کنجانچم، نگرانی مقامات سیاسی، نظامی و مردم افزایش یافت؛ زیرا با توجه به عدم آمادگی کافی نیروهای نظامی، احتمال تهاجم به شهر ایلام می توانست تهدیدی بسیار جدی به شمار آید. از این رو، آیت الله حیدری با همکاری نیروهای سپاه پاسداران به سرعت به سازماندهی مردم و عشایر برای دفاع از شهر پرداخت.

 برجستگی این نیروها  که گاه در میان شان افرادی دیده میشد که در حد یک فرمانده بزرگ توانایی و قابلیت داشتند، روحیه ی دشمن ستیزی و تعقیب و مقابله با متجاوز بود. از جمله ی این افراد عدنان سابوته (از عشایری که به عضویت سپاه پاسداران در آمد)؛ بیست و دو، سه ساله با اندامی رشید و چهارشانه و بسیار چالاک بود. فردی که زندگی اش را در کوله پشتی قرار داده  و به قول همرزمانش، با توجه به توانایی هایش، برای کارهای اطلاعاتی و شناسایی ساخته شده بود.

 گاه پای برهنه تا عمق ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری موضع دشمن می رفت، ۳، ۴، ۵ روز و گاهی تا یک هفته در عمق مواضع دشمن می ماند، تعدادی مین ضدنفر، ضد خودرو و ضدتانک می برد. محل تردد خودروهای دشمن را در کوهها و جاده ها و ساعات رفت و آمدها را شناسایی می کرد.
خیلی با دقت و هوشیارانه مسیر خودروها و تانک ها را مین گذاری می کرد، سپس در محل امنی به کمین می نشست و وقتی خودرو روی مین میرفت، اگر سرنشینی از متجاوزان زنده میماند، او را به هلاکت می رساند.

 واقعا دل نترسی داشت؛ آدم فوق العاده ای بود؛ یک چریک فوق العاده و تمام عیار .این ویژگی تقریبا شاخصه ی عموم افراد بومی منطقه بود. گاهی شناسایی های آنها مبنای عملیات های فوری و ایذایی علیه متجاوزان قرار می گرفت.
 


کد مطلب: 755892

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/755892/سی-چهل-کیلومتر-پای-برهنه-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com