کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حُقه‌های بریتانیایی نمی‌تواند جامعه را فریب دهد

6 اسفند 1399 ساعت 17:13

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در سخنانی استفاده ابزاری انگلیس از حقوق‌بشر علیه پکن را محکوم کرد و گفت: حُقه‌های بریتانیایی نمی‌تواند جامعه بین‌الملل را فریب دهد.


به گزارش جهان نیوز، به نقل از راشاتودی، «وانگ ون بین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه در سخنانی استفاده ابزاری انگلیس از شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه پکن را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در اظهارات خود اعلام کرد که استفاده ابزاری انگلیس از شورای حقوق بشر سازمان ملل و «استانداردهای دوگانه» این کشور به منظور ترویج «اطلاعات نادرست» علیه چین بوده و پکن این اقدامات لندن را محکوم می کند.

وی در ادامه افزود: مشخص است که اقدام بریتانیا در توسل به یک قطعنامه با یک انگیزه پنهانی صورت می‌گیرد و هدف از آن بی‌اعتبار کردن چین است. ما به شدت با این اقدام مخالف هستیم. حُقه‌های بریتانیایی نمی‌تواند جامعه بین‌الملل را فریب دهد.

«وانگ ون بین» اضافه کرد: نظامیان بریتانیایی بدون فرق گذاشتن (میان غیرنظامیان و نظامیان)، غیرنظامیان بی گناه را در عراق، افغانستان و دیگر مناطق کُشتند و شکنجه کردند؛ اما عاملان این اقدامات زیر چتر حمایتی دولت بریتانیا قرار گرفتند و همچنان متواری هستند.

گفتنی است که موضع‌گیری صریح این مقام چینی به دنبال سخنرانی اخیر «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل مطرح شد که در آن وی دولت چین را به نقض گسترده حقوق بشر در داخل مرزهای این کشور متهم کرده بود!


کد مطلب: 755843

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/755843/ح-قه-های-بریتانیایی-نمی-تواند-جامعه-فریب-دهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com