کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

كريمی؛ عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس تاكيد كرد:

سبد محصولات سايپا متنوع شده است

6 اسفند 1399 ساعت 10:51

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مواد اوليه توليد خودرو به شدت افزايش پيدا كرده است و اين امر بايد از سوي شوراي رقابت مدنظر قرار گيرد تا قيمت هاي تعيين شده به زیان تولیدکننده نباشد، گفت: گروه خودروسازي سايپا توانسته در دوره تحريم و شيوع ويروس كرونا عملكرد خوبي داشته باشد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از  سايپانيوز، علي اكبر كريمي در بازديد از مركز تحقيقات سايپا و پروژه هاي توسعه اي كه مجموعه سايپا براي سال هاي آتي دنبال مي كند، اظهار داشت: اين مجموعه خودروساز پروژه هاي متعدد توسعه اي تعريف كرده كه مي تواند نشان دهنده اتفاق هاي مناسب و بسيار خوب در صنعت خودرو كشور باشد. 
 

وي ادامه داد: زماني تنوع محصولات سايپا بسيار كم و محدود بود و همه اين مجموعه را به عنوان توليدكننده پرايد مي‌شناختند اما اكنون اين مجموعه ديگر تك محصول نيست و توانسته در سبد محصولات خود خودروهاي خوب و متنوعي را جاي دهد.

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: طراحي و توليد خودروي «شاهين» يك اتفاق بسيار خوب است كه گروه خودروسازي سايپا با توجه به توانايي خود توانست آن را عملياتي كند. 

وي با بيان اينكه گروه خودروسازي سايپا به توانمندي هاي داخلي تكيه كرده و بر اين مبنا در حال حركت است، گفت: با روندي كه سايپا در پيش گرفته اين قابليت وجود دارد كه به يكي از قطب هاي صنعت خودروسازي منطقه تبديل شود؛ اين مجموعه همچنين به حدي از توان رسيده كه مي تواند در توليد خودروهاي ملي بسيار پررنگ ظاهر شود.

كريمي با تاكيد بر اينكه صنعت خودرو، جزو صنايع مادر است كه مي تواند بر اقتصاد كشور بسيار اثرگذار باشد، افزود: اگر صنعت خودروسازي تقويت شود، علاوه بر اشتغالزايي اين  فرصت فراهم مي‌شود كه در صادرات به موفقيت‌هاي خوبي دست پيدا كنيم.

وي گفت: تلاش هاي صورت گرفته در حوزه تنوع محصولات سايپا مي‌تواند اين نويد را بدهد كه به زودي مجموعه سايپا مي تواند صادرات به كشورهاي همسايه را با جديت دنبال كند، براي اينكه چنين امري با سرعت عملياتي شود بهتر است در تامين سرمايه در گردش و تزريق منابع مالي اقدامات لازم صورت گيرد.

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي افزود: موضوع ديگري كه توجه به آن ضرورت دارد، حمايت جدي تر از شبكه گسترده قطعه سازان است به گونه اي كه پرداخت مطالبات آنها در اسرع وقت صورت گيرد؛ مساله بعدي كه اهميت دارد به آن پرداخته شود قيمت گذاري مناسب محصولات خودرويي است، قيمت ها بايد به گونه اي باشد كه تولیدکننده متضرر نشود. 

وي با بيان اينكه هزينه هاي توليد خودرو به شدت افزايش پيدا كرده و اين واقعيتي است كه بايد بپذيريم، گفت: كميسيون صنايع و معادن مجلس در حال تدوين طرحي است كه بواسطه آن و در قالب بسته هاي تشويقي و حذف قوانين دست و پاگير از صنعت خودرو حمايت هاي بيشتري صورت گيرد. 

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در پايان يادآور شد: با وجود تمام شوك هايی كه به صنعت خودرو وارد شده است، شركت سايپا توانسته عملكرد خيلي خوبي داشته باشد؛ با ادامه تلاش هاي فعلي شاهد روزهاي بهتري در مجموعه سايپا خواهيم بود.


کد مطلب: 755804

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/755804/سبد-محصولات-سايپا-متنوع-شده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com