کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کلینیک توانبخشی در تهران

6 اسفند 1399 ساعت 8:44



علم توانبخشی از زیر شاخه های علوم پزشکی می باشد که در زمینه باز توانی و افزایش عملکرد فرد آسیب دیده پس از وقوع حادثه یا افزایش توانایی های فرد ناتوان  فعالیت می نماید.

توانبخشی با بهره گیری از امکانات علوم پزشکی،  روانشناسی و علوم اجتماعی به صورت همه جانبه به بررسی وضعیت فرد توان خواه پرداخته و تلاش می کند با استفاده از حداکثر توانایی های فردی، او را در زمینه فعالیت های روز مره، شغل و ارتباط اجتماعی به سمت استقلال پیش ببرد.

مرکز توانبخشی دکتر صابر در حیطه توانبخشی بزرگسالان و کودکان به صورت کاملا تخصصی و با در اختیار داشتن تیم توانبخشی مجرب به ارائه خدمات توانبخشی در تهران می پردازد.

جهت تماس با کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی جناب آقای دکتر صابر (کلینیک توانبخشی پایا در پاسداران ، کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد) باشماره 09029123536 تماس حاصل فرمایید.

انواع خدمات توانبخشی شامل بخش های مختلف می باشد

. خدمات پزشکی شامل جراحی های لازم جهت بهبود وضعیت بیمار

. خدمات فیزیوتراپی و کاردرمانی در جهت بهبود وضعیت فیزیکی مراجع و افزایش توانایی عضلات ، تقویت مهارت های تعادلی و بهبود تحرک و استقلال فیزیکی

. خدمات کاردرمانی ذهنی در جهت بازتوانی مهارت های ذهنی بیمار آسیب دیده نظیر مشکلات حافظه و زوال عقل ، اختلالات توجه و افزایش سطح هوشیاری بیمار.

. خدمات گفتار درمانی در جهت بهبود گفتار آسیب دیده، بهبود اختلالات بلع و تغذیه بیمار یا تولید گفتار در فرد با استفاده از تکنیک های گفتار درمانی

. مشاوره تخصصی در زمینه مشکلات روانشناسی بیمار نظیر افسردگی، اضطراب، ترس ها و اختلالات روان همراه با آسیب وارده به بیمار

. بینایی سنجی و شنوایی سنجی جهت بررسی مشکلات بینایی و شنیداری همراه با اختلال یا اصلاح عیوب ایجاد شده توسط تجویز وسایل کمکی نظیر سمعک و عینک

. ارتوپد فنی جهت ساخت وسایل کمک حرکتی و امکانات لازم جهت جلوگیری از آسیب فیزیکی به مفاصل و اندام ها در زمان حرکت و استراحت

توانبخشی بیماران به صورت تخصصی به دو حیطه توانبخشی کودکان و توانبخشی بزرگسالان تقسیم می شود.

با توجه به گستردگی تیم توانبخشی و نیاز متفاوت هر بیمار به موارد خاص توانبخشی، ارزیابی دقیق و تخصصی در زمینه تعیین نقاط قوت و ضعف بیماران توسط متخصص توانبخشی برای آغاز روند درمان بسیار حائز اهمیت می باشد.

مرکز توانبخشی بزرگسالان
توانبخشی بزرگسالان در زمینه اختلالات نورولوژیک مانند سکته مغزی، ضایعات نخاعی و تومور های مغزی، بیماری های خود ایمنی مانند ام اس و پارکینسون ، همچنین در حیطه مشکلات ارتوپدیک نظیر شکستگی های لگن، کمر درد و زانو درد و مشکلات اسکلتی عضلانی فعالیت می نماید.

توانبخشی شامل بازتوانی قدرت عضلانی و آموزش مهارت های حرکتی با توجه به محدودیت های بیمار ، جلوگیری از ایجاد دفورمیتی های مفصلی و افزایش استقلال فرد در محیط خانه و فعالیت های خارج از منزل.

توانبخشی در بزرگسالان به دو صورت توانبخشی در منزل و توانبخشی در مراکز انجام می گیرد.


 
مرکز توانبخشی کودکان
در این حیطه فعالیت های توانبخشی برای کودکان با مشکلات حرکتی نظیر آسیب های مغزی ، فلج مغزی، تومور های مغزی، دیستروفی عضلانی توانبخشی کودکان به بهبود مهارت های حرکتی و تسهیل مراحل رشد کودک مانند چهار دست و پا رفتن، نشستن، و راه رفتن ،همچنین اصلاح مشکلات زمینه ای کودک مانند پا پرانتزی و صافی کف پا می پردازد.

در حیطه اختلالات روانپزشکی مانند بیش فعالی ، اوتیسم، اختلالات یادگیری، اختلالات پردازش حسی، سندروم های ژنتیکی و.. توانبخشی به درمان مشکلات توجهی، حافظه، درک، پردازش اطلاعات، هماهنگی حرکتی، مهارت های دستی و ...پرداخته می شود.

توانبخشی در منزل
با توجه به مشکلات بیماران بزرگسال در زمینه جا به جایی و حضور در مراکز توانبخشی، همچنین دشواری های تردد در نقاط مختلف تهران برای والدین کودکان تحت درمان ، نیاز به ارائه خدمات توانبخشی در منزل به وضوح دیده می شود.

مرکز توانبخشی دکتر صابر با در اختیار داشتن 37 متخصص در زمینه کاردرمانی و گفتار درمانی در منزل پاسخگوی این نیاز بیماران می باشد.

توانبخشی شناختی
توانبخشی شناختی شامل فعالیت های درمانی شناختی جهت بهبود مهارت های عملکردی مغز در فرد آسیب دیده می باشد.

آسیب عصبی  توسط درمان های شناختی بر پایه علوم عصب روانشناسی مورد درمان و یا جبران قرار می گیرد.

توانبخشی شناختی در کودکان و بزرگسالان تلاش می کند با تغییر در محیط و آموزش تکنیک های جبرانی به بهبود کارکردهای اجرایی مغز کمک کند.


 
کلینیک توانبخشی
دکتر صابر مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با در اختیار داشتن تیم تخصصی توانبخشی شامل کاردرمانان ، گفتار درمان و روانشناسان مجرب به ارائه خدمات توانبخشی بزرگسالان و کودکان می پردازد.

مرکز توانبخشی دکتر صابر دارای دو شعبه فعال در غرب و شرق تهران (کلینیک توانبخشی پایا- کلینیک توانبخشی غرب تهران) با بیش از 48 نیرو متخصص در حیطه توانبخشی می باشد. امکانات روز دنیا در زمینه توانبخشی شامل آب درمانی، بخش مکانوتراپی، ماساژ درمانی، اتاق شنیداری، گفتار درمانی، اتاق تاریک، سنسوری روم، بخش کاردرمانی تعادلی و.... مرکز توانبخشی دکتر صابر را از دیگر مراکز متمایز می کند.

کلینیک توانبخشی پایا (مرکز توانبخشی پایا)
کلینیک توانبخشی پایا از مراکز توانبخشی قدیمی در منطقه پاسداران می باشد که به مدیریت جناب آقای صابر در زمینه بزرگسالان و کودکان فعالیت می نماید.

این مرکز در منطقه شرق تهران در 450 متر مربع واقع شده است. امکانات این مرکز شامل توانبخشی  جسمی، کاردرمانی تعادلی، کاردرمانی حسی، گفتار درمانی، سنسوری روم، اتاق تاریک، اتاق پردازش شنیداری ،تست هوش، ماساژ درمانی و بخش آموزش پیش دبستانی می باشد.

کلینیک توانبخشی غرب تهران(مرکز توانبخشی غرب تهران)
کلینیک توانبخشی غرب تهران واقع در سعادت آباد از دیگر مراکز توانبخشی تحت نظر دکتر صابر می باشد که علاوه بر امکانات مرکز پاسداران، مجهز به بخش آب درمانی  برای کودکان می باشد که برای اولین بار به صورت انفرادی برای بیماران ارائه می شود.

کلینیک توانبخشی غرب تهران در سه طبقه با مساحتی بالغ بر 500 متر مربع با 36 نیروی کارآزموده از کاردرمانان، گفتاردرمانان و روانشناسان کودک به ارائه خدمات توانبخشی می پردازد.


کد مطلب: 755779

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/755779/کلینیک-توانبخشی-تهران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com