کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

میزان حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

آنا , 5 اسفند 1399 ساعت 13:27

در جلسه امروز (سه‌شنبه پنجم اسفند ۹۹) کمیته مزد شورای عالی کار، سبد معیشت به میزان ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان تعیین شد.


به گزارش جهان نیوز، براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، حقوق کارکنان و بازنشستگان با افزایش ۲۵ درصدی همراه خواهد بود و به این ترتیب حداقل حقوق و مزایا سال ۱۴۰۰ برای آنها به سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

این در حالی است که این افزایش در سال ۹۹ برابر با ۱۵ درصد بود و طی مصوبه مجلس حداقل پرداختی به کارکنان و بازنشستگان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شد.

فرامرز توفیقی می‌گوید در مورد جلسه امروز (سه‌شنبه پنجم اسفند ۹۹) کمیته مزد شورای عالی کار، سبد معیشت در جلسه امروز کمیته به میزان ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان (۶.۸۹۵.۵۹۶) تعیین شد.

به گفته وی این عدد با محاسبات جامعه کارگری فاصله زیادی دارد اما ما برای رسیدن به اجماع و پذیرش روح ۳ جانبه گرایی شورای عالی کار، این عدد را پذیرفتیم.

عضو کارگری شورای عالی کار می‌افزاید امسال نمایندگان مرکز آمار ایران نیز در جلسات حضور داشتند و طبق اطلاعاتی که ارائه کردند مهم‌ترین مؤلفه سبد معیشت یعنی سبد خوراکی ۳۶ درصد بود. این در حالی است که این عدد سال گذشته ۳۰.۵ درصد بود.

توفیقی معتقد است همین افزایش نرخ خوراکی‌ها موجب شد کل سبد معیشت کارگران امسال ۱۸ درصد کوچک شود اما نمایندگان کارگری فقط برای رسیدن به اجماع عدد سبد معیشت را پذیرفتند.


کد مطلب: 755734

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/755734/میزان-حقوق-کارگران-سال-۱۴۰۰-چقدر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com