شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
۷

میزان حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 755734
در جلسه امروز (سه‌شنبه پنجم اسفند ۹۹) کمیته مزد شورای عالی کار، سبد معیشت به میزان ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان تعیین شد.
میزان حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟
به گزارش جهان نيوز، براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، حقوق کارکنان و بازنشستگان با افزایش ۲۵ درصدی همراه خواهد بود و به این ترتیب حداقل حقوق و مزایا سال ۱۴۰۰ برای آنها به سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

این در حالی است که این افزایش در سال ۹۹ برابر با ۱۵ درصد بود و طی مصوبه مجلس حداقل پرداختی به کارکنان و بازنشستگان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شد.

فرامرز توفیقی می‌گوید در مورد جلسه امروز (سه‌شنبه پنجم اسفند ۹۹) کمیته مزد شورای عالی کار، سبد معیشت در جلسه امروز کمیته به میزان ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان (۶.۸۹۵.۵۹۶) تعیین شد.

به گفته وی این عدد با محاسبات جامعه کارگری فاصله زیادی دارد اما ما برای رسیدن به اجماع و پذیرش روح ۳ جانبه گرایی شورای عالی کار، این عدد را پذیرفتیم.

عضو کارگری شورای عالی کار می‌افزاید امسال نمایندگان مرکز آمار ایران نیز در جلسات حضور داشتند و طبق اطلاعاتی که ارائه کردند مهم‌ترین مؤلفه سبد معیشت یعنی سبد خوراکی ۳۶ درصد بود. این در حالی است که این عدد سال گذشته ۳۰.۵ درصد بود.

توفیقی معتقد است همین افزایش نرخ خوراکی‌ها موجب شد کل سبد معیشت کارگران امسال ۱۸ درصد کوچک شود اما نمایندگان کارگری فقط برای رسیدن به اجماع عدد سبد معیشت را پذیرفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی ابراهیمیکار
Iran, Islamic Republic of
کار ما کارگران شهرداری در هیچ جای دنیا هرگز دیده نشوده زحمت ما میکشیم زباله ها رو از سطح شهر ما جمع میکنیم حقوقش واسه کار کنان شهرداریه
Iran, Islamic Republic of
من یک کارگر کارخانه هستم ودر آخر هرساله به امید اینکه در سال جدید باافزایش حقوق بتوانیم بهتر زندگی کنیم به خودمان امید میدهیم ولی درسال جدید با این چند درصدی که افزایش حقوق داریم نسبت به سال گذشته باید از همه لحاظ در خرج کردنمان بیشتر صرفه جویی کنیم لطفاً به دادمان برسید خیلی ممنون
صفدر
Iran, Islamic Republic of
سلام آقایان مسول کارمندی که درطی سال زمستان در جای گرم وتابستان درجای سرد امیگذراند ولی کارگر در هرشرایط سخت بارنج ومشقت کار می‌کند چرا حقوق کارمند از کارگر بیشتر است ا.
Iran, Islamic Republic of
حق کارگران ضایع میشه درست و هر عاقلی قبول دارد ولی چرا با کارمند می جنگید؟ بیایید شما هم کارمند بشین. چرا کارگر شدید؟
Iran, Islamic Republic of
....
امید
Iran, Islamic Republic of
من یک کارگر مرغداری هستم با دو فرزند که توان خرید یک مرغ را در ماه ندارم با وجود این همه گرانی بخصوص دارو بنده بچه هام مریض اند من در تهیه داروی آنها عا جزم اینم شد زندگی نه انسولین گیر میاد نه دارو کی به فریاد ما می رسه زندگی واقعاکمر شکن شده
کارگر بدبخت
United States
گناه ما کارگر ها چیه که دارید له میکنید این قشر ضعیف را؟ایاخود وزیر ونماینده گان و...میتوانند بااین حقوق زندگی کنند؟همه را میدانید .