جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

پیش‌گویی عجیب سرنوشت بیماران با مار! +تصاویر

سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 755703
قبیله زولوی آفریقا برای پیش بینی آینده بیمار (مرگ یا زندگی او) از مار دمنده استفاده می‌کنند.
پیش‌گویی عجیب سرنوشت بیماران با مار! +تصاویر
به گزارش جهان نيوز به نقل از «تابناک با تو»، قبیله سامبورو یکی از سخاوتمندترین قبایل جامعه ماسایی در تانزانیا و کنیا محسوب می‌شود، معمولاً رهبر قبیله با سرو گوشت کبابی و نوشیدنی خون مخلوط با شیر از مهمانان استقبال می‌کند! آن‌ها این خون را از حیوانات زنده می‌گیرند.

پیش‌گویی سرنوشت بیماران با مار در این قبیلهاختصاصی تابناک با تو؛ آیین‌های عجیب و غریب بخشی جدایی ناپذیر از آداب و رسوم برخی قبایل آفریقایی به حساب می‌آید. ما در اینجا در این گزارش قصد داریم، در مورد برخی از آیین‌های دردناک و ترسناک در برخی قبایل آفریقایی صحبت کنیم!

* آداب و رسوم عجیب و غریب در میان برخی قبایل آفریقایی

مبارزه با شیر رسم بلوغ مردان


ماسای قبیله‌ای بسته در کنیاست و یکی از عجیب‌ترین سنت‌ها در این قبیله مرتبط با بلوغ مرد و رسیدن آن‌ها به مرحله (موران) یا بلوغ در قبیله است. برای اثبات این موضوع پسر یا مرد جوان باید به تنهایی به جنگل برود و بدون استفاده از سلاح و تفنگ یک شیر را دنبال کند، و تنها چیزی که مجاز به استفاده از آن است، نیزه می‌باشد!


یکی از عجیب‌ترین و ممنوعه‌ترین آداب و رسوم که هنوز هم در بسیاری از قبایل آفریقا انجام می‌شود، این است که به محض مرگ یک مرد، برادرش می‌تواند همسرش را به عنوان ارث دریافت کند. این رسم دلیل اصلی شیوع ایدز در جوامع فقیر آفریقایی است و همچنین نقض حقوق بشر تلقی می‌شود.

مار پیش‌گو
قبیله زولوی آفریقا برای پیش بینی آینده بیمار (مرگ یا زندگی او)، از مار دمنده استفاده می‌کنند؛ آن‌ها سر مار را در کنار دهان بیمار قرار می‌دهند و از او می‌پرسند که چه اتفاقی رخ خواهد داد. حرکت‌هایی که مار انجام می‌دهد، پاسخ سؤال به شمار می‌رود.

نوشیدن خون

 

 
قبیله سامبورو یکی از سخاوتمندترین قبایل جامعه ماسایی در تانزانیا و کنیا محسوب می‌شود، معمولاً رهبر قبیله با سرو گوشت کبابی و نوشیدنی خون مخلوط با شیر از مهمانان استقبال می‌کند! آن‌ها این خون را از حیوانات زنده می‌گیرند.

گاوبازی خشونت‌آمیز با خونریزی
 

گاوبازی یک بازی پرطرفدار در مکزیک و اسپانیاست، اما در اصل یک بازی آفریقایی است که از سنت برخی قبایل در آفریقا ناشی می‌شود. گاوبازی آفریقایی وحشیانه و خونین تلقی است و اغلب باعث آسیب دیدگی و مرگ و میر زیادی در بین بازیکنان می‌شود. این بازی در کنیا به ویژه در قبیله لوهیا بسیار محبوب است.

کشتن بچه‌های مبتلا به ویتیلیگو


آداب و رسوم مرتبط با کشتن، بخشی جدایی‌ناپذیر در فرهنگ برخی از مردم آفریقا است و معمولاً به دستور یک رئیس قبیله یا پادشاه انجام می‌شود. این آیین‌های وحشیانه هنوز در بسیاری از قبایل آفریقایی و جوامع پراکنده در آفریقا در جریان است و هدف از این آیین‌ها کشتن یک شخص یا قبیله دارای ویژگی‌های متفاوت است. در میان این آیین ها، کودکان مبتلا به ویتیلیگو برای منافع مالی کشته می‌شوند.

طبیب دوره‌گرد


 
در جوامع آفریقایی مردم و افراد قبایل برای برخی از افراد مشخص نیروی شفابخشی قائلند با وجود اینکه تعداد بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها رشد داشته، برخی به این افراد مراجعه می‌کنند و این طبیبان دوره گرد نیز با نیش، چنگ و یا دندان حیوانات به معالجه امراض می‌پردازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اللهم عجل لولیک الفرج