جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۳

ژنرال! غیر از بدگویی علیه پالایشگاه‌ها هنری هم دارید؟!

سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 755684
وزیر نفت با وجود استفاده از ظرفیت‌های پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس برای تأمین و صادرات بنزین و صادرات سایر فرآورده‌های غیرنفتی در دور زدن تحریم‌ها مدعی شد طرحی بدتر از طرح این پالایشگاه در عمرم ندیدم(!)
ژنرال زنگنه! غیر از بدگویی هنری هم دارید؟!
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، بیژن زنگنه دیروز در مراسم «بهره‌برداری از طرح‌های ملی انتقال، توزیع و ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی» گفت: یکی از طرح‌هایی که باید به عنوان یک نمونه اغتشاشات مدیریتی در دانشگاه‌ها تدریس شود طرح پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس است که تحویل دولت یازدهم شد.

وی افزود: بنده بدتر از طرح ستاره خلیج‌فارس در عمرم ندیدم، زیرا این طرح تا حدی مغشوش بود که فقط به درد تدریس در دانشگاه‌ها می‌خورد که مبادا این کار دوباره تکرار شود.

زنگنه ادامه داد: در اوایل دولت یازدهم سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء به همراه یکی دیگر از سرداران از پروژه ستاره خلیج‌فارس بازدید کرد. آن سردار بعد از بازدید از طرح پرسید که آیا داعش به این پالایشگاه حمله کرده است؟ آن موقع ما چطور می‌خواستیم از این واحد به هم ریخته بنزین تولید کنیم.

وزیر نفت ادامه داد: در این پروژه خط لوله، مخازن، آبگیر، ساختمان‌های صنعتی و غیرصنعتی ساخته شده بودند ولی واحد فرآیندی ۴۰ درصد پیشرفت داشت. بنده ساعت‌ها وقت مستقیم گذاشتم که طرح ستاره خلیج‌فارس را اصلاح کنم.
وی تصریح کرد: این طرح نه تنها پیشرفتی نداشت بلکه در یک وضعیت مغشوش بود. آری مهندس خوب همیشه به کار می‌آید اما این مدیریت خوب است که در نهایت طرح را به سرانجام می‌رساند.

زنگنه ادامه داد: توسعه در کشور با اندیشه مدبرانه و مدیرانه شکل می‌گیرد. البته بازوی توانا هم مهم است اما در نهایت فکر و تدبیر مدیران است که کار را به نتیجه می‌رساند و در انتخابات هم کسی نباید تک‌خوری کند زیرا پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس با همت همه مدیران انجام شده است.

راستی‌آزمایی سخنان وزیر نفت به این است که آقای زنگنه بگوید کدام طرح‌های بهتر و برتر از طرح پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در زمینه خودکفایی و متنوع‌سازی محصولات غیرنفتی با ارزش افزوده بالا، در دوره مدیریت ایشان در این 7 سال طراحی و به اجرا گذاشته شده است؟ نقض ماجرا هم این است که آقای زنگنه همین چند ماه قبل، پالایشگاه‌سازی را کثافت‌کاری و ضد محیط‌زیست توصیف کرد!! چگونه می‌شود ادعای مدیریت داشت و در عین حال تحلیلی تا این حد عقب‌افتاده درباره موضوع پالایشگاه‌سازی ارائه کرد؟!

یادآور می‌شود طی یک سال اخیر دولت توانست به واسطه محصولات پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، بخشی از تحریم‌های نفتی را دور بزند. این صادرات از جمله در حالی اتفاق افتاد که زمانی نه چندان دور، کشور به خاطر نیاز به واردات بنزین در معرض تحریم‌های فلج‌کننده قرار گرفته بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سیگنال بورسی !!!!
Iran, Islamic Republic of
این گونه رفتار و برخورد باشد که دل تاریخ ثبت بشود و آیندگان باشند و بدانند چه کسانی بر گرده مردم سوار شدند!!!
Iran, Islamic Republic of

در این دولت وزیر نظریه پردازی هم بود که می گفت مسکن مهر مزخرف است...
یک نفتی
Iran, Islamic Republic of
16 سال وزیر نفت بوده !!! نه از خود کفایی خبری است نه از استخراج میادین مشترک و نداشتن نگرانی از کمبود سوخت زمستان و.....
محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
. در هشت سال چه کار کردید ؟ چندتا پالایشگاه راه اندازی کردید؟ .
Iran, Islamic Republic of
اصل پروژه رو زیر سوال نبرده. مدیریت اجرای پروژه رو ضعیف دونسته.
چ
United Arab Emirates
....
Iran, Islamic Republic of
ایشان حدود۳۰سال وزیربوده لطف کنند۳کاربرجسته وخلاق ومفیدخودرادر۳خط بیان کنند...
Iran, Islamic Republic of
.....
مجید
Iran, Islamic Republic of
.....
دکتر
Iran, Islamic Republic of
....