پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

تودهنی کرباسچی به طرح انتخاباتی محسن آرمین

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 755588
کرباسچی تأکید کرده که اصلاح‌طلبان باید صبر کنند و منتظر تأیید صلاحیت‌ها باشند و سپس کاندیداهای نهایی خود را اعلام کنند.
تودهنی کرباسچی به طرح انتخاباتی محسن آرمین
غلامحسین کرباسچی، فعال چپ و دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایرنا به اظهارات اصلاح‌طلبانی مثل محسن آرمین که تأکید کرده‌اند اگر نامزد ما تأیید صلاحیت نشود در انتخابات شرکت نمی‌کنیم! اشاره کرده و گفته است:

"اینکه احزاب، افراد خود را انتخاب و بعد به حاکمیت بگویند یا این گزینه را تایید صلاحیت می‌کنی یا ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، روش قانون‌مندی نیست."

او تأکید کرده است که اصلاح‌طلبان باید صبر کنند و منتظر تأیید صلاحیت‌ها باشند و سپس کاندیداهای نهایی خود را اعلام کنند.

*حزب کارگزاران طی ماه‌های اخیر و خاصّه از انتخابات مجلس یازدهم به این سو، عقلانیت سیاسی مطلوبی را در پیش گرفته و بر حضور در انتخابات تأکید دارد.

این در حالی است که اصلاح‌طلبان با اعلام "لیست نمی‌دهیم!" رسماً انتخابات مجلس یازدهم را تحریم کردند و درباره انتخابات 1400 نیز در حال این زمزمه هستند که اگر نظام کاندیدای ما را تأیید صلاحیت نکند؛ ما هم در انتخابات شرکت نمی‌کنیم! اظهارات اشاره شده از آرمین و یا بیانیه چندی قبل موسوی‌خوئینی‌ها جملگی مؤید همین مسئله هستند.

مع‌الوصف حزب کارگزاران در جریان انتخابات مجلس یازدهم صراحتا اعلام کرد که با تصمیم اصلاح‌طلبان مبنی بر "تحریم انتخابات" مخالف است و به همین منظور لیست انتخاباتی خود را ارائه کرد.

در بحث انتخابات 1400 نیز تا اینجا رؤیت می‌شود که کارگزارانی‌ها بر حضور در انتخابات تأکید دارند و مدعای رجال هسته سخت اصلاحات مبنی بر مشارکت مشروط و تحریم انتخابات در صورت تأیید نشدن گزینه یا گزینه‌های اصلاح‌طلب را قبول ندارند.

عقلانیتی شایسته تحسین و بایسته رفتار یک حزب سیاسی قانونی که البته باید دید کارگزارانی‌ها مثل انتخابات مجلس یازدهم تا انتها پای آن می‌مانند یا خیر؟!

وظیفه یک جریان یا حزب سیاسی در صورت عدم احراز کاندیدایش این است که کاندیداهای جوانتر و یا نامزدهای ائتلافی را معرفی کند نه اینکه با قرار گرفتن بر سبیل معارضه؛ دست به تحریم انتخابات بزند.

ضمن اینکه یک جریان سیاسی اساسا باید پاسخگو باشد که چرا در طول حیات خود دست به رفتارهایی معارض با امنیت و قانون زده است تا عمده رجالش در مظان بی‌صلاحیتی قرار داشته باشند؟!

تلاش برای مشارکت حداکثری در انتخابات 1400 یک وظیفه عمومی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقاحت اصلاح طلبان ،فقط معادل سرسپردگیشون به غربه ! ولا غیر.
Iran, Islamic Republic of
آدم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود ..
Iran, Islamic Republic of
چی شد کرباسچی عزیز شد؟!