کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چند درصد از کودکان کار غیر ایرانی هستند؟

3 اسفند 1399 ساعت 1:24

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در طرح ساماندهی کودکان کار که اخیرا در تهران انجام شد نیز حدود ۵۰۰ کودک شناسایی شدند که ۸۴ درصد آن ها تبعه ایران نبوده و اهل افغانستان بودند.


به گزارش جهان نیوز، وحید قبادی دانا در حاشیه بازدید از مراکز ساماندهی کودکان کار، در جمع خبرنگاران گفت: کودکان کار را باید به صورت چند عاملی ببینیم و به صورت موردی مورد بررسی قرار دهیم. برخی از این کودکان نیازمند بوده و برای امرار معاش، برخی به دلیل بیماری اعضای خانواده و برخی دیگر نیز با ساماندهی باندهای سو استفاده کننده بر سر چهارراه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: به طور کلی خیابان جای کودک نیست و این کودکان باید ساماندهی شوند. در طرح ساماندهی کودکان کار که اخیراً در تهران انجام شد نیز حدود ۵۰۰ کودک شناسایی شدند که ۸۴ درصد آنها تبعه ایران نبوده و اهل افغانستان بودند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: این افراد به انحای مختلف در سر چهارراه‌ها حاضر می‌شدند که ۲۳ درصد آنها به دلیل بیماری یکی از از خانواده مجبور به کار بودند. مددکاران ما به منظور کمک رسانی به این کودکان در محل زندگی آنها حاضر شده تا برای اجرای طرح ساماندهی این کودکان اقدام شود.

قبادی دانا ابراز داشت: ۱۰۰ نفر از این کودکان سرپرست مؤثری ندارند و بی سرپرست یا بدسرپرست هستند که در مراکز خانواده بهزیستی و با کمک خیرین افغانستانی در حال ساماندهی هستند. به علاوه برای ساماندهی و حمایت از خانواده‌های این افراد نیز تلاش و اقدام شده است.

وی تاکید کرد: در طرح جدید ساماندهی کودکان کار، این افراد شناسایی می‌شوند و از طریق عنبیه یک کد مشخص برای هر کدام تعیین می‌شود که این کد از باز سپردن دوباره کودکان به خانواده‌ها و حضور آنها بر سر چهارراه‌ها جلوگیری می‌کند.

قبادی دانا تصریح کرد: این طرح با کمک قضات، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری تهران و اداره اتباع وزارت خارجه انجام شده است و سعی شده تا بر اساس سن، جنسیت و دارا بودن والدین مؤثر مسیر مناسب برای ساماندهی کودکان کار در نظر گرفته شود.


کد مطلب: 755466

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/755466/چند-درصد-کودکان-کار-غیر-ایرانی-هستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com