کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاغذ دیواری ارزان بهتر است یا پوستر دیواری؟

2 اسفند 1399 ساعت 14:32

تغییر دکوراسیون با کاغذ دیواری یکی از اموری است که با انجام آن نه تنها حال و هوای تازه ای به منزل و محل کار خود میدهید بلکه روحیه خود را بهبود میدهید.


تغییر دکوراسیون با کاغذ دیواری یکی از اموری است که با انجام آن نه تنها حال و هوای تازه ای به منزل و محل کار خود میدهید بلکه روحیه خود را بهبود میدهید.

معمولا برای تغییر دکوراسیون افراد موارد مختلفی را مد نظر قرار میدهند. برخی ترجیح میدهند کل دکوراسیون داخلی را تغییر دهند و برخی دیگر تنها به تغییر برخی از اجزا دکوراسیون داخلی بسنده میکنند.

در این بین تغییر کاغذهای دیواری یا استفاده از انواع پوستر دیواری یکی از کارهایی است که تاثیر به سزایی در تغییر دکوراسیون داخلی دارد، چرا که دیوارها مهم ترین عناصر یک فضا هستند. با این حال برخی از افراد برای استفاده از کاغذهای دیواری و پوستر دچار تردید هستند.

اگر چه پوستر دیواری قیمت پایین تری نسبت به تغییر کاغذ دیواری دارد اما تنها بخشی از خانه که همان دیوار تاکید است را مورد توجه قرار میدهد. کاغذهای دیواری نیز میتواند به خوبی تمامی فضای خانه را تغییر دهد و سبک جدیدی را ایجاد کند. اما هزینه های مربوط به ان میتواند برای برخی نگرانی ایجاد کند که بررسی قیمت کاغذهای دیواری ارزان ، نگرانی شما را کاهش خواهد داد. البته استفاده ترکیبی از هر دو انها نیز میتواند بسیار موثر و زیبا باشد.

در این مقاله سعی میکنیم نکاتی که برای انتخاب کاغذهای دیواری و پوستر دیواری باید مدنظر قرار دهید را بررسی کنیم.



انتخاب مدل کاغذ دیواری
احتمالا زمانی که میخواهید یکی از کاغذهای دیواری را انتخاب کنید، مجموعه ای بزرگ از انواع طرح ها در مقابل شما قرار میگیرد که نمی دانید کدام را انتخاب کنید. یا کدام الگو برای چه فضایی مناسب است . در اینجا به معرفی انواع الگو کاغذهای دیواری می پردازیم و شما میتوانید از این پس تصمیم بگیرید که از چهکاغذ دیواری در کجا استفاده کنید.

الگوی نقوش کوچک و ظریف :
این الگو که بیش از همه مورد علاقه دختران جوان است ، ویژگی های خاصی دارد. کاغذهای دیواری با الگوهای ظریف در صورتی که در زمینه رنگ های روشن و سرد باشند باعث میشوند فضا بزرگتر جلوه کند ، این در حالی است که اگر در پس زمینه از رنگ های گرم استفاده شود نتیجه عکس در برخواهد داشت. بیشتر از این الگوها در فضاهای کوچک مانند آشپزخانه و حمام مورد استفاده قرار میگیرد.

طرح نقوش بزرگ :
کاغذ دیواری هایی با نقوض بزرگ و متراکم هیجان بصری زیادی ایجاد میکنند. این طرح های جسورانه تاثیر مثبت و ماندگاری روی افراد باقی میگذارد. این طرح ها کمک میکنند فضای اتاق کوچکتر و صمیمانه تر به نظر برسند. به همین دلیل میتواند انتخاب مناسبی برای اتاق پذیرایی بزرگی باشد که پذیرای مهمانان است و میخواهید با آن ها صمیمی تر باشید.

طرح هندسی :
اگر اتاق شما به یک نقطه کانونی نیاز دارد، الگوهای هندسی گزینه مناسبی است. زمانی که کاغذهای دیواری هندسی روی تمامی دیوارها به طور مداوم اجرا شود تصویری پایدار ایجاد میکنند. این الگوها معمولا دارای اشکال پررنگ، زاویه تیز و چهارخانه می باشد. الگوهای هندسی اگر بزرگ باشند جسورانه به نظر میرسند و اگر ریز و ظریف باشند، آرامشبخش هستند.



دیگر مدل ها

طرح راه راه عمودی :
خطوط عمودی با راه راه هایی قوی و پررنگ گرفته تا نوارهای چوبی میتوانند زمینه مناسبی برای انواع سبک های طراحی داخلی پدید آورند. سبک کلاسیک طرح راه راه معمولا شامل دو رنگ بود اما طرح های غیر سنتی چند رنگ و نامنظم هستند و هیجان انگیزتر به نظر میرسند. با استفاده از این کاغذ دیواری سقف خود را بلندتر نشان دهید.

طرح راه راه افقی :
این طرح فضای اتاق را وسیع تر نشان میدهند و از طرفی میتواند عناصر طراحی شما را برجسته تر کند. این طرح هم نیز مانند طرح عمودی در سبک های غیر سنتی نیز طراحی میشود.

طرح راه راه مورب :
اگر دوست دارید در اتاقتان پویایی ایجاد کنید ، طرح راه راه مورب به شما این امکان را میدهد. این طرح بسیار سرگرم کننده است. اگر به طرح راه راه علاقه دارید اما به دنبال چیزی متفاوت تر هستید این طرح ها میتوانند انتخاب مناسبی باشند.

طرح بافت :
کاغذهای دیواری بافت دار باعث ایجاد بعد و علاقه به لمس کردن میشوند. این بافت ها میتوانند نواقص معماری و دیوار شما را به خوبی پوشش دهند. کاغذ دیواری بافت دار انواع مختلفی دارد که میتوانید بسته به علاقه و هماهنگی با دکوراسیون هر کدام از آنها را انتخاب کنید.

باید های انتخاب پوستر دیواری
پوستر دیواری که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است، قیمت بسیار مناسبی دارد و در عین حال تاثیر به سزایی در فضا دارد.

1- انتخاب دیوار تاکید
برای خرید پوستر دیواری در ابتدا باید دیواری که میخواهید پوستر روی آن نصب شود را انتخاب کنید. این دیوار معمولا دیوار تاکید است. در اتاق نشیمن دیوار پشت تلویزیون، در اتاق خواب دیوار پشت تخت ، در حمام دیوار کنار وان و ... .

با استفاده از این پوستر میتوانید قسمتی از اتاق را تبدیل به کانون توجه کنید. بدون اینکه لازم باشد از کاغذ دیواری در کل اتاق استفاده کنید.

2- از پوستر دیواری برای جدا کردن فضاها استفاده کنید
ممکن است طراحی خانه شما به شکلی باشد که دارای فضای باز زیادی باشد و نیاز دارید فضاها را از یکدیگر جدا کنید. . برای مثال میتوانید گوشه هایی از خانه که برای مطالعه و کار در نظر گرفته اید با پوستر برجسته کنید و به نوعی آن ها را جدا کنید.


3- زندگی بخشیدن به فضاهای کوچک
ممکن است در خانه شما فضاهای کوچکی باشند که به منظور کارهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. مثل فضای کار کوچک، حمام کوچک یا یک انباری کوچک که تبدیل به اتاق شده است. در این محل ها میتوانید با  استفاده از یک کاغذ دیواری و یا پوستر دیواری رنگ روشن علاوه بر باز کردن فضا ، در صورت وجود نقص در دیوارها آنها را بپوشانید.

سخن آخر
اگر چه در این مقاله ویژگی های کاغذ دیواری و پوستر جداگانه معرفی شد اما دقت کنید که میتوانید با توجه به سبکی که در محل خود ایجاد کرده اید ترکیبی از کاغذهای دیواری و پوستر دیواری برای دیوار تاکید یک فضای مدرن و زیبا ایجاد کنید که برای هر فردی قابل تحسین است.

فروشگاه دکوراسیون داخلی رونیا شاپ مجموعه ای از طرح های متنوع کاغذهای دیواری و پوستر دیواری را فراهم کرده است که میتوانید به راحتی طرح های هماهنگ با هم را انتخاب کنید و از هارمونی آن ها در فضای منزل و محل کارتان لذت ببرید و برای خودتان مقایسه ای داشته باشید که پوستر بهتره یا کاغذ دیواری .


کد مطلب: 755438

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/755438/کاغذ-دیواری-ارزان-بهتر-یا-پوستر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com