پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
حریرچی:

حریرچی: کرونای انگلیسی بیشتر جوانان را درگیر می‌کند/ مردم از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر اجتناب کنند

شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 755385
معاون کل وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد جوان‌تر بیشتر به نوع جهش یافته کرونا (کرونای انگلیسی) مبتلا می‌شوند.
کرونای انگلیسی بیشتر جوانان را درگیر می‌کند
به گزارش جهان نيوز، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد ویروس کرونای انگلیسی که یک نوع ویروس جهش یافته محسوب می‌شود میزان سرایت پذیری، بیماری زایی و مرگ و میر بالاتری نسبت به نوع قبلی ویروس کرونا دارد.

او ادامه داد: در حال حاضر بررسی ها نشان می دهد افراد جوان تر بیشتر به این نوع ویروس جهش یافته مبتلا می شوند و نکته مهم این است که امروزه تنها ابزار در دست مردم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک، شستن دست ها با آب و صابون و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی است.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مردم باید از انجام سفر و ترددهای غیر ضروری در سطح شهر اجتناب کنند، بیان کرد: مردم باید برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در هنگام خروج از خانه تا زمان برگشتن به منزل از ماسک استفاده کنند. به تدریج انجام واکسیناسیون در زمینه مقابله با بیماری کرونا کمک خواهد کرد.

او گفت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از واکسن های موجود، بر روی ویروس‌های کرونا موثر و اثربخش است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Bulgaria
خدایا به جوانان ما رحم کن