کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زمان خریدن سخنگوی وزارت خارجه برای آمریکا!

2 اسفند 1399 ساعت 8:17


به گزارش جهان نیوز به نقل از مشرق، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه دولت آقای روحانی اخیراً در توییتی به زبان انگلیسی پیرامون ایما و اشاره‌های آمریکا در بحث برجام نوشت: یادآوری: به دلیل خروج آمریکا از برجام، ١+۵ وجود ندارد. اکنون تنها ایران و ١+۴است. به یاد بیاورید، ترامپ اتاق برجام را ترک و تلاش کرد آنرا منفجر کند. حرکات نمادین خوب است. اما برای احیای ١+۵، آمریکا باید عمل کند: تحریمها را بردارد.ما نیز پاسخ خواهیم داد.

این ترتیب کلیدی است: تعهد، اقدام، جلسه

*این اظهارات خطیب‌زاده اما در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با مردم آذربایجان، درباره بحث برجام با تأکید بر "عمل از طرف مقابل" فرمودند: "ما حرف و وعده‌ی خوب خیلی شنیده‌ایم که در عمل، آن حرفها و وعده‌ها نقض شده و ضدّش عمل شده. حرف فایده ندارد، وعده فایده ندارد؛ این دفعه فقط عمل، عمل؛ عمل از طرف مقابل را ببینیم، ما هم عمل خواهیم کرد. با حرف و وعده و اینکه «ما این کار را خواهیم کرد، آن کار را خواهیم کرد» جمهوری اسلامی این دفعه قانع نخواهد بود، مثل گذشته نخواهد بود. "

و اکنون سؤال اینجاست که تعهدی که خطیب‌زاده آنرا برای گام اول آمریکا رواداری کرده است با وعده و وعیدهای سابق آمریکا چه تفاوتی خواهد داشت!؟

و فاصله این وعده تا اقدام، چند روز یا چند سال خواهد بود!؟

بماند که اساسا چنین فاصله‌ای هم از نظر نظام جمهوری اسلامی غیر قابل قبول است و ایران صرفا با اتخاذ راهبرد "اقدام_جلسه" از سوی آمریکا است که به میز مذاکره باز خواهد گشت.

انتظار این است که مقامات محترم وزارت خارجه در عمل به تدابیر مقام معظم رهبری پیشگام سایرین باشند و در قول و فعل آنها اثری از حاکی از دلبستگی افراطی به برجام و امیدواری همچنان به آمریکا دیده نشود.


کد مطلب: 755364

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/755364/زمان-خریدن-سخنگوی-وزارت-خارجه-آمریکا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com