جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴

علم‌الهدی: مدیران خسته مشکل آفرین شده‌اند

جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب: 755337
امام جمعه مشهد با بیان اینکه متاسفانه مدیریت در دست برخی از مدیرانی قرار دارد که از انقلاب خسته شده‌اند، گفت: این خسته‌ها برای ما مشکل آفریدند.
علم‌الهدی: مدیران خسته مشکل آفرین شده‌اند
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد در جوار مضجع شریف امام رضا (ع)، با بیان اینکه معمولاً بعضی‌ها برخوردشان با فرمایشات مقام معظم رهبری نصیحت گونه است و فکر می‌کنند ما باید فقط نصیحت‌ها را گوش بدهیم، گفت: عده‌ای هم که خیلی ولایی نیستند فرمایشات رهبری را حمل بر یک تحلیل سیاسی می‌کنند.

وی افزود: رهبری حجت امام زمان (عج)، هستند و آنچه بگویند تکلیف است و باید به عنوان برنامه زندگی و خط حرکتی برای مسئولان نظام، مردم و جریان‌های سیاسی مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه مشهد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری با مردم تبریز، اظهار کرد: چند نکته در بیانات ایشان وجود داشت که باید به عنوان خط عملیاتی زندگی این مسائل را اخذ کنیم.
وی افزود: طبق فرمایش ایشان بعد از جنگ جهانی دوم در دنیا یک تقسیم بندی شد و دنیا به کشورهای سلطه گر و سلطه پذیر تقسیم شدند، کشورهای سلطه گر هنجارهایی را ایجاد کردند که اگر کشوری سلطه گر نبود در خط مقابل آنها قرار بگیرد و انقلاب اسلامی ایران این معادله آنها را به هم ریخت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی ۴۲ سال برای به زانو در آوردن ما تلاش کردند و هیچ غلطی هم نتوانستند بکنند، عنوان کرد: دشمنی آنها با ما به گونه‌ای نیست که با یک لبخند تمام شود.

وی افزود: ملاک پیروزی بر دشمنی که انقلاب ما قدرت جهانی او را به هم ریخته است توسط مقام معظم رهبری در دو مؤلفه بیان شد که در نتیجه اجرای این دو مؤلفه پیروزی ما ادامه خواهد داشت.

استحکام عناصر هویتی و اقتدار درونی دو عامل موفقیت انقلاب هستند
خطیب نماز جمعه مشهد استحکام عناصر هویتی و اقتدار درونی را دو عنصر موفقیت آمیز و عامل پیروزی انقلاب در مقابل دشمنان و مشکلات دانست و تاکید کرد: استحکام عناصر هویتی یعنی ما مردم، هویتمان به یک نکته بستگی دارد، یعنی همه مردم دنیا ما را وابسته به اهل بیت (ع) و منتظر ظهور امام زمان (عج)، می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ما باید ولایی باشیم و ولایت مداری روز به روز در بین ما بیشتر شود، فکر ما فکر رهبر و عمل ما اقتدا به رهبر و اجرای رهنمود رهبر باشد، که در این راه، در درجه اول پیشقدم کسانی هستند که با انتخاب شما مردم مدیریت را در کشور به دست گرفته‌اند و آنها باید استحکام عناصر هویتی داشته باشند و مردم هم داشته باشند.

وی بر پیروی مسئولان در قوای سه گانه و مسئولان ارشد نظام از بیانات رهبر معظم انقلاب تاکید و بیان کرد: سلایق، علایق و وابستگی‌های خارجی در مدیریت کشور جایگاهی ندارد.

مردم نتیجه اقتصاد مقاومتی را در زندگیشان نمی‌بینند
آیت الله علم الهدی ادامه داد: ۱۰ سال است که از فرمایش رهبری درباره اقتصاد مقاومتی می‌گذرد و مردم حتی یک روز هم این مسئله را در زندگیشان نمی‌بینند.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: اگر حرکت جهادی که نتیجه آن اقتدار درونی است با استحکام عناصر هویتی و توجه به اقتدار درونی نباشد نه تنها نتیجه‌ای ندارد بلکه اگر انحراف فکری برای جهادگران به وجود آمد جهادشان هیچ ارزشی ندارد.

وی گفت: اول قدرت منطقه هستیم، اما اقتدار درونی ما در معیشت به مرزی که شایسته آن هستیم نرسیده است و اگر به آن مرز نرسیم، نمی‌توانیم به مرز آسایش مردم در معیشت نیز برسیم.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: نقش اول وابستگی به ولایت این است که ما هرگز نمی‌ترسیم و اگر خدا را باور کردیم دیگر از هیچ چیزی نخواهیم ترسید چون خدا را باور کرده‌ایم پس از قدرت دیگری نخواهیم ترسید.

مدیریت در دست مدیران خسته است
امام جمعه مشهد با بیان اینکه متأسفانه مدیریت در دست برخی از مدیرانی قرار دارد که از انقلاب خسته شده‌اند، تاکید کرد: این خسته ها برای ما مشکل آفریدند، لذا دولتی که سر کار می‌آید یک‌سری نیروهای باتجربه را برای خدمت سر کار می‌آورد، اما فراموش می‌کنند که این مدیران خسته شده‌اند و توجه نمی‌کند آدمی که در جایی موفق شده دلیل نمی‌شود الان هم موفق باشد چرا که اینها خسته هستند.

کار جهادی با تنبلی محقق نمی‌شود
وی با تاکید بر اینکه اقتدار درونی با کار جهادی محقق می‌شود، گفت: با تنبلی کار جهادی محقق نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به انتخابات ۱۴۰۰ اشاره و خطاب به مردم اظهار کرد: انتخابات پیش رو نتیجه اش در دست شما مردم است.

وی افزود: از ابتدای انقلاب به صورت متوسط هر سال یک انتخابات داشته‌ایم، ۴۲ سال از انقلاب گذشته است و شما مردم رشد داشته‌اید جوانان با تجربه تر شده‌اند و برای انتخاب نیاز به قیم ندارند، لذا تا انتخابات چند ماه مانده است، بگردید، فکر و تحقیق کنید، آدمی که ترسو و خسته انقلاب نیست خدا ترس است و امام زمان (عج)، و حجت امام زمان (عج) را باور دارد و فعال و کارآمد است و تنبل نیست را پیدا و در انتخابات به او رأی بدهید.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه حجت بر شما مردم تمام است، گفت: نمی‌توانید به آقایی رأی بدهید و چهار سال بنشینید نق بزنید و بگویید خدا مرگش بدهد و از انتخابتان پشیمان شوید، لذا در مقابل عکس‌های رنگی دین و ایمانتان را ندهید و برای انتخابتان فکر کنید.
وی افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، انتخابات ۱۴۰۰ را هم از نظر میزان مشارکت و هم از نظر دقت در انتخاب افراد حتماً دنبال و درباره آن فکر کنید.

مشکلات کار و اجتماعی را وارد خانه نکنید
امام جمعه مشهد در بخشی دیگر از سخنانش به بحث خوش رفتاری و بد رفتاری بین اعضای خانواده اشاره و بیان کرد: موقعیت خانم‌ها در مسئله خوش رفتاری یا بد رفتاری حساس‌تر از نقش مرد است چرا که مدیریت خانواده در دست خانم‌ها است اما مرد و زن هر دو باید به این مسئله توجه کنند.

وی خوش رفتاری و بدر رفتاری بین اعضا خانواده را عامل ایجاد تقوا در خانواده دانست و گفت: مشکلات زیادی در روابط و مسائل زندگی وجود دارد اما نباید مشکلات کسب و کار و گرفتارهای اجتماعی وارد خانه و روابط بین اعضای خانواده شود.

آیت الله علم الهدی خطاب به بانوان اظهار کرد: خانم خانواده نباید انتقام همه گرفتاری‌ها و مشکلات را از همسرش بگیرد و به گونه‌ای شرایط را مدیریت کند که از مرز تقوا خارج نشوند.
وی افزود: مرد بد رفتار نیز اساس زندگی را با تنش و چالش روبرو می‌کند که نتیجه این مسائل بی تقوایی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه عبادت خدا را فقط در نماز مستحبی و ادعیه خواندن ندانست و تاکید کرد: بنده با تقوا باید در همه جا از جمله خانه و زندگی اش هم باید بندگی خدا را فراموش نکرده و آرامش و اطمینان و لذت زندگی را به زن و بچه اش بدهد، چرا که زن و بچه و همسر، همه بندگان خدا هستند و با بد رفتاری نباید رزق‌هایی که خداوند نازل کرده را لگد مال کرد.
وی بهترین زندگی‌ها را عاشقانه ترین زندگی‌ها دانست و گفت: عاشقانه ترین زندگی‌ها با عشق به خدا به هم در می‌آمیزد و این همان بهترین زندگی است.

آیت الله علم الهدی ماه رجب را یکی از بهترین زمان‌ها برای محبت و توجه دادن دل‌های بندگان به سمت خدا دانست و تاکید کرد: دهه اول ماه رجب خصوصیتی با امام رضا (ع)، دارد و این روزها متعلق به امام هشتم (ع)، است چرا که در این ۱۰ روز ابتدایی ماه دو عزیز یعنی امام هادی (ع) و امام جواد (ع)، متولد شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
خسته و پیر.... جوان ها بیایند..... جوان ها خیلی پر انرژی هستند.
Iran, Islamic Republic of
بازهم یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به کارگران و بازنشستگان تعلق نگرفت
Iran, Islamic Republic of
باید برای شرط دریافت یارانه، «میزان مستمری ماهانه» بازنشستگان را در نظر می‌گرفتند؛ برخی مستمری‌بگیران زیر یک میلیون و 500 هزار تومان درآمد ماهانه دارند؛ آیا صرف بیمه بودن و حقوق ثابت داشتن کافی است که دیگر فرد نیازی به کمک معیشتی و یارانه نداشته باشد؟!
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
...