شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

۲ کودک خوزستانی بر اثر ابتلا به کرونای ‌انگلیسی جان باختند‌

جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب: 755331
دو‌ کودک خوزستانی بر اثر ابتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی جان باختند.
۲ کودک خوزستانی بر اثر ابتلا به کرونای ‌انگلیسی جان باختند‌
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، ‌فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  کودکی یک ساله و یک کودک 9 ساله در این استان ‌به دلیل ابتلا به کرونای انگلیسی جانشان را از دست دادند، اظهار داشت: برخلاف روزهای قبل که ویروس جهش یافته انگلیسی بیشتر در گروه‌های سنی بالا رخ می‌داد اما در پیک اخیر، کودکان و جوانان نیز قربانی این ویروس می شوند.

وی افزود: تعداد شهرهای قرمز خوزستان روبه افزایش است و اکنون 11 شهر در این استان در وضعیت پرخطر قرار دارند. 2 شهر امیدیه و شوش همچنان نارنجی هستند اما مسجدسلیمان از حالت نارنجی به زرد تبدیل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: موارد فوتی در خوزستان 52 درصد نسبت به اواسط بهمن ماه افزایش یافته و ابتلا افزایشی 75 درصدی داشته است. به طوری که در شهر هویزه میزان ابتلا به کرونا بیش از 190 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی گفت: آمار بستری نیز رشد بسیار بالای را نشان می‌دهد. به طوری که در خرمشهر آمار بستری ناشی از کرونا 400 درصد افزایش یافته است. این افرایش در شادگان بیش از 200 درصد بوده است.

ابول نژادیان بیان داشت: ارتباطات خانوادگی؛ شرکت در مراسم‌های خانوادگی نزدیک به 25 درصد عوامل ابتلا را تشکیل می‌دهند و متأسفانه بخش عمده ابتلا به کرونا در محل کار  و از طریق ابتلا همکاران صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *