پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

هزینه‌های احداث یک جایگاه LPG چقدر است؟

پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب: 755281
برای افزودن سوخت LPG به سبد سوخت خودروها باید حداقل ۲ هزار جایگاه سوخت LPG در کشور تاسیس شود. حداقل هزینه احداث یک جایگاه عرضه LPG حدود ۲۲ تا ۲۵ میلیارد تومان است.
هزینه‌های احداث یک جایگاه LPG چقدر است؟
به گزارش جهان نيوز، چند ماهی است که طرح هایی به منظور ورود سوخت LPG به سبد سوخت خودروهای کشور مطرح می شود و حتی این طرح ها به مراجع مهم تصمیمی گیری چون دولت و مجلس نیز راه پیدا کرده است؛ اگرچه هنوز طرحی در این خصوص به تصویب نرسیده است.

در حال حاضر بیش از 6 هزار و 500 جایگاه عرضه سوخت در سراسر کشور در مدار بهره برداری است که به عرضه CNG ، بنزین و گازوئیل مشغولند. در خصوص سوخت LPG تعداد جایگاه های عرضه این نوع سوخت که از گذشته باقی مانده اند، انگشت شمار است.

برای افزودن این نوع سوخت به سبد سوخت خودروها باید حداقل 2 هزار جایگاه عرضه سوخت LPG در کشور تاسیس شود.

حداقل هزینه احداث یک جایگاه عرضه LPG به صورت زیر است:

 
شرکت ملی پالایش و پخش ایران ,

هزینه هایی که در قالب جدول بالا برآورد شده، برای احداث یک جایگاه معمولی عرضه LPG‌ است، در واقع با احتساب همین هزینه ها، برای احداث 2000 جایگاه عرضه سوخت LPG نیاز به حدود 45 تا 50 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

برای تأسیس یک جایگاه LPG با استانداردهای روز باتوجه به اهمیت ایمنی جایگاه LPG و اشتعال بیشتر آن نسبت به بنزین، حدود 3 میلیون دلار هزینه لازم است. به طور مثال جایگاه بیهقی در تهران، بعنوان تنها جایگاه استاندارد و ایمن ایران 3 میلیون دلار هزینه در بر داشته است که معادل 70 تا 75 میلیارد تومان به قیمت روز است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید
Iran, Islamic Republic of
اولا بخش خصوصی انجام میده
ثانیا تعداد قابل توجهی جایگاه در کشور وجود دارد که در حال حاضر فقط شارژ کپسول خانگی رو انجام میدند و با اندک هزینه ای میتونند سارژ گاز مایع به خودرو را انجام بدند.