کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هزینه تشخیص آزمایش ویروس انگلیسی

30 بهمن 1399 ساعت 13:20

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبازره با کرونا تاکید بر اینکه بهترین راهکار در مقابل ویروس انگلیسی پیشگیری است، ادامه داد: هزینه آزمایش مخصوص تشخیص این ویروس حدود ۸ میلیون تومان است و از آنجایی که تفاوتی میان را‌ه‌های درمان و پیشگیری کرونای انگلیسی با نوع معمولی این ویروس وجود ندارد، لزومی ندارد وجود ویروس جهش یافته در بدن تشخیص داده شود.


به گزارش جهان نیوز، مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد ملی مبازره با کرونا در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به این سوال که با توجه با صحبت‌های وزیر بهداشت مبنی پخش شدن ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در کشور آیا لازم است هر فردی که به کرونا مبتلا می‌شود، آزمایش ژنتیکی مخصوص تشخیص این ویروس جهش یافته را انجام دهد؟، گفت: انجام این کار اصلا لازم نیست چرا که راه‌های درمان و پیشگیری کرونای انگلیسی با نوع معمولی این ویروس تفاوتی ندارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه بهترین راهکار در مقابل ویروس انگلیسی پیشگیری است، ادامه داد: هزینه آزمایش مخصوص تشخیص این ویروس حدود ۸ میلیون تومان است و از آنجایی که تفاوتی میان را‌ه‌های درمان و پیشگیری کرونای انگلیسی با نوع معمولی این ویروس وجود ندارد، لزومی ندارد وجود ویروس جهش یافته در بدن تشخیص داده شود.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبازره با کرونا در خصوص برنامه‌هایی که برای واکسیناسیون کودکان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: خوشبختانه چند شرکت تولید کننده واکسن کرونا در جهان کارآزمایی‌های بالینی در خصوص تاثیرپذیری این واکسن در کودکان را آغاز کرده اند.

این فوق تخصص بیماری عفونی افزود: باید در مورد کارایی واکسن کووید در کودکان اطلاعاتی کسب شود و این مطالعات تحقیقاتی شروع شده و به امید خدا اگر نتایجش به سرعت منتشر شود، ممکن است در مورد واکسیناسیون کودکان هم تصمیم‌گیری شود.


کد مطلب: 755261

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/755261/هزینه-تشخیص-آزمایش-ویروس-انگلیسی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com