کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احداث چند گرمخانه جدید در پایتخت

30 بهمن 1399 ساعت 11:01

ما چند گرمخانه جدید را در غالب گرمخانه فرامنطقه‌ای در دست ساخت داریم. برنامه ما این بود که کلنگ زنی این گرمخانه‌ها را در پاییز انجام دهیم. اما مشکلات متعددی برای این کار وجود دارد.


به گزارش جهان نیوز ، سیدمالک حسینی مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره اینکه آیا درخواستی برای تامین اعتبار از محل بودجه ستاد مقابله با کرونا برای پوشش درمانی مددجویان گرمخانه‌ها صورت گرفته به میزان گفت: ما هم برای تجهیزات درخواست کرده ایم و هم برای دریافت واکسن آنفولانزا درخواست داشتیم و هم خواستار دریافت بودجه شده ایم. البته برای بحث بودجه پیش بینی‌هایی داشتیم و همین مساله مراقبت‌های بهداشتی به خاطر شیوع کرونا به شدت هزینه‌های ما را بالا برد.

ضمن اینکه درک می‌کنیم شرایط بودجه‌ای کشور با مشکلاتی همراه است، اما هیچ کمکی متاسفانه از سوی دولت در این حوزه تا به امروز به شهرداری نشده است.


وی ادامه داد: این را هم باید اضافه کنم در حوزه کاری ما از سوی هیچ نهاد دیگری غیر از دولت هم تا به حال کمکی صورت نگرفته است. درواقع ما جز از منابعی که متعلق به خود شهرداری است هیچ کمک دیگری دریافت نکرده ایم.

حسینی افزود: به خاطر همین مساله کرونا درآمدزایی شهرداری هم دچار اختلال شده است. اما خوشبختانه هم شخص آقای شهردار و هم شورای شهر حمایت کرده اند و ما در این موضع تا به حال خوشبختانه مشکلی پیدا نکرده ایم.
 
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری درباره افزایش ظرفیت پذیرش گرمخانه‌ها در نیمه دوم امسال گفت: به طور طبیعی وقتی وارد ماه‌های سرد سال می‌شویم یعنی از شروع فصل پاییز به بعد پذیرش در گرمخانه‌ها به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند. در نیمه اول سال به طور متوسط هزار و سیصد تا هزار و چهارصد نفر پذیرش داریم. اما در فصول سرد سال تا دوهزار و دویست نفر هم در مجموعه مددسرا‌ها و سامانسرا‌ها پذیرش داشته ایم. به همان میزان البته ظرفیت پذیرش ما هم بالاست. همین الان هم ظرفیت گرمخانه‌های ما در عمل پر نشده است. قبلا هم اعلام کرده بودیم ما دو هزار و چهارصد تخت خالی داریم و بخشی از ظرفیت ما امروز خالی مانده است.
 

حسینی در خصوص احداث گرمخانه‌های جدید گفت: ما چند گرمخانه جدید را در غالب گرمخانه فرامنطقه‌ای در دست ساخت داریم. برنامه ما این بود که کلنگ زنی این گرمخانه‌ها را در پاییز انجام دهیم. اما مشکلات متعددی برای این کار وجود دارد. جانمایی این گرمخانه‌های جدید وضعیت خاصی دارد و مضاف بر مساله جانمایی که اهمیت زیادی هم دارد ما نیازمند این هستیم که ملاحظات منطقه‌ای را در نظر بگیریم و محل استقرار گرمخانه‌ها به شکلی باشد که در تعارض با شرایط زندگی بقیه اهالی آن منطقه نباشد.

وی با اشاره به اینکه صدور مجوز‌ها برای کلنگ زنی این گرمخانه‌های جدید زمان بر شده افزود: امید ما این است که عملیات عمرانی را قبل از پایان سال شروع کنیم. اما مجموعه‌ای از عوامل از جمله همین تشویش ناشی از کرونا تا حدودی باعث تاخیر در کار‌ها شد. اما طبق برنامه باید امسال کار احداث سه گرمخانه را شروع می‌کردیم. برای سال آینده هم برای احداث دو گرمخانه دیگر از الان پیش بینی‌های اعتباری صورت گرفته است. امیدواریم تا پایان شهریور ماه سال آینده بتوانیم این تعهدی که برای احداث گرمخانه داشته ایم را به نتیجه برسانیم. به هرحال تاخیر‌های ناخواسته‌ای به وجود آمده است. مهمترین مساله ما جایابی است. البته چند مورد زمین‌هایی معرفی شد و کارهایش انجام گرفت، اما باز به مشکلات دیگری برخوردیم. ما همچنان پیگیر این مساله هستیم و انشاالله به نتیجه خواهیم رسید.


کد مطلب: 755242

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/755242/احداث-چند-گرمخانه-جدید-پایتخت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com