پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

مرزهای خوزستان یک هفته بسته می‌شود

پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 755229
استاندار جدید خوزستان با اشاره به ورود کرونای انگلیسی به خوزستان گفت: برای کنترل کرونا به مدت یک هفته مرزهای شلمچه و چذابه برای ورود مسافر بسته می‌شود.
مرزهای خوزستان یک هفته بسته می‌شود
به گزاش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، قاسم دشتکی استاندار جدید خوزستان شامگاه چهارشنبه در محل استانداری اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم پیک جدید کرونا را کنترل و مهار کنیم، همانطور که پیک خای قبلی در استان با موفقیت کنترل و مهار شد.

وی افزود: در ابتدای تشکیل  ستاد ملی کرونا که هنوز قرارگاه اجرایی این ستاد راه اندازی نشده بود پیگیری اجرای مصوبات نامشخص بود که با تشکیل این قرارگاه این مساله مرتفع شد.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: از مسوولیت‌های این قرارگاه بررسی این است که به عنوان مثال در ادارات، مراکز خدماتی، بازارها و اصناف تا چه میزان پروتکل ها رعایت می‌شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: در صورتی که در خوزستان مسئول قرارگاه منصوب نشده باشد در اولین فرصت مسوولیت قرارگاه اجرایی ستاد استانی مدیریت کرونا را منصوب می‌کنم تا پیگیری اجرای مصوبات به صورت موثر و منسجمی انجام شود. 

این مقام مسئول عنوان کرد: بیشترین راه ابتلا از مبتلایان بدون علامت است. چون افرادی که دارای علائم هستند همه از آنها دوری می‌کنند اما افراد بی علامت ناقل اصلی کرونا هستند. مراودات خانوادگی و فامیلی نیز تاثیر زیادی در شیوع دارد.

استاندار جدید خوزستان ادامه داد: در پیک فعلی ابتلای جوانان زیاد بوده و افراد دارای بیماری زمینه ای، مادران باردار و شیرده و افراد مسن بیشترین درصد از مرگ و میر را تشکیل می‌دهند و خواهش می‌کنم همه مردم عزیز و شریف استان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه کنند.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: فرهنگ عزاداری‌ها و جشن‌ها در برخی شهرها و مناطق زیاد است که این مراسم عامل بسیاری از موارد ابتلا و تلفات هستند و لازم است ما فرهنگ خود را با توجه به شرایط روز تطبیق دهیم.

استاندار خوزستان تاکید کرد: تا وقتی کرونا شایع است مراسم عزا و عروسی و آئین‌های مختلف که با تجمع برگزار می‌شود متوقف شوند و باید نسبت به این موارد افراد قبل از برگزاری مراسم توجیه شوند.

وی تصریح کرد: برای توجیه خانواده ها نیروی انتظامی و دادستانی آنها را دعوت کنند یا نزد خانواده عزادار بروند و درخواست کنند مراسم با تعداد محدود برگزار شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: قرارگاه شهید سلیمانی یکی از مهمترین عوامل کنترل این بیماری بوده است. قرارگاه اجرایی ستاد کرونا نیز سه کار و وظیفه اصلی دارند.

وی درباره این وظایف اظهار داشت: وظیفه اول این قرارگاه شناسایی بیماران و کنترل مبتلایان است که در منازل قرنطینه شوند و در اجتماعات حاضر نشوند؛ مسئولیت دوم شناسایی و ردگیری افراد مرتبط با بیمار همچون اعضای خانواده و همکاران است و سومین کار مهم مراقبت از بیماران زمینه ای، افراد مسن و مادران باردار و شیرده است که در اجتماعات حاضر نشوند؛ این سه کار در کنار دیگر اقدامات همچون کمک های مومنانه که در جای خود اهمیت دارد وظیفه اصلی این قرارگاه است.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: از همه دستگاه‌ها می‌خواهم هر جا ستاد و قرارگاه کرونا درخواست کمک کنند همه امکانات خود را در اختیار قرار دهند‌.  همچنین شهرداری‌ها پیام های هشدار مطابق با نظر علوم پزشکی در سطح شهر نصب کند.

استاندار خوزستان یادآور شد: در مراکز اجتماع محور همچون خانه های سالمندان، ندامتگاه ها، مراکز نظامی و .....تست، مراقبت و رعایت اصول بهداشتی بسیار مهم است چون اگر یک نفر مبتلا شود موجب شیوع زیادی می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌ها و بررسی های صورت گرفته ورود گونه جهش یافته کرونا از عراق بوده است هرچند ممکن است ریشه آن از کشور دیگری باشد از این رو به مدت یک هفته مرزهای شلمچه و چذابه برای ورود مسافر بسته می‌شود تا امکانات تست سریع و قرنطینه موقت چند ساعته برای گرفتن نتیجه تست در محل این دو مرز با رعایت استانداردها و به شیوه مطلوب گسیل و مستقر شود البته تردد بارها از این دو مرز آزاد است.

استاندار خوزستان بیان کرد: پروتکل‌ها و محدودیت‌ها در وضعیت‌های مختلف قرمز، نارنجی، زرد و آبی مشخص است و باید تمام و کمال رعایت و اعمال شود. از جمله اینکه مدارس در مناطق قرمز و نارنجی مطلقا غیر حضوری باشد.

نماینده عالی دولت در خوزستان در پایان گفت: ویروس جهش یافته بسیار خطرناک است. تقاضا می‌کنم با قدرت و بر اساس رویکرد مردم محور دستورالعمل‌ها و محدودیت ها اجرا شوند.

وی ادامه داد: همه موظف به اجرای دستورالعمل‌ها هستند و اگر دستگاهی از اجرای مصوبات ستاد خودداری کند من اولین شاکی آن هستم چرا که این مصوبات در حکم قانون بوده و مورد تائید مقام معظم رهبری و مجموعه نظام هستند.
برچسب ها: مرز خوزستان کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید
Iran, Islamic Republic of
الان چرا استانهای خوزستان و ایلام قرنطینه کامل نمیشن که ویروس تو کشور شیوع پیدا نکنه؟