چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

وب سایت اخبار فناوری روکیدا: مرجع نقد و بررسی تخصصی موبایل، لپ تاپ و گجت ها

پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 755223
وب سایت اخبار فناوری روکیدا: مرجع نقد و بررسی تخصصی موبایل، لپ تاپ و گجت ها
لپ تاپ‌ها به دلیل جابجایی راحت و قابل دسترس بودن در موقعیت‌های مختلف خیلی زود جای کامپیوترها را گرفتند و به هر خانه و اداره‌ای راه یافتند. کارمندان، دانشجویان و افرادی که مرتب نیاز به دسترسی به اطلاعات خود داشتند، برای سهولت حمل اقدام به خرید کردند و کم‌کم خرید لپ تاپ بین عموم رایج‌تر شد.

دیگر نیازی به نگرانی در مورد کمبود جا برای کامپیوتر نبود و لپ تاپ فضای کمی را اشغال می‌کرد. همچنین از در‌هم ‌و ‌برهم بودن سیم و کابل‌های پشت کامپیوتر خبری نبود.
 برندهای متفاوتی نیز به بازار عرضه شدند و مدام از جنبه‌های مختلف مانند زیبایی، ویژگی، قابلیت‌ها و کاربرد با یکدیگر رقابت می‌کردند. در دنیای رقابت نیز روز‌به‌روز تغییر کردند تا بهتر شوند.

بنابراین تمام این موضوعات یعنی تنوع برند، تغییرات متعدد باعث سرگردانی کاربران شد تا برخی افراد بدون اطلاعات قبلی اقدام به خرید لپ تاپ ‌کنند و پس از خرید با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

وب سایت اخبار فناوری روکیدا با نقد و بررسی موبایل و لپ تاپ و گجت ها اطلاعات مورد نیاز را به شما ارائه می‌کند

پس چه لپ تاپی بخریم؟
برای خرید لپ تاپ باید به ویژگی‌هایی که از یک لپ تاپ انتظار دارید خوب فکر کنید و ببینید برای چه کاری می‌خواهید؟ آیا برای کارهای طراحی و گرافیک می‌خواهید؟ دوست دارید انواع بازی‌ها را با آن انجام دهید؟ برای انجام محاسبات می‌خواهید؟ هر کدام از این کارها نیاز به یک سری لپ تاپ با ویژگی‌های خاص خود دارند.

لپ تاپ مناسب برای مهندسان و تدوینگرها
این افراد به دلیل استفاده مداوم از لپ تاپ برای برنامه‌نویسی و تدوین باید از محصولی با یک پردازنده قدرتمند و تعداد هسته بالا استفاده کنند. همچنین پردازشگر گرافیکی پر قدرتی نیاز دارند. بدیهی است که باید هزینه بالاتری نیز برای خرید بپردازند.

لپ تاپ مناسب برای گیمرها
لپ تاپ‌های گیمینگ همانطور که از نامشان مشخص است به شکلی حرفه‌ای برای گیمرها طراحی و ساخته شده‌اند. پس کسی که عادت به بازی‌های کامپیوتری دارد باید لپ تاپی با قدرت پردازش بالا و سخت‌افزار قوی بخرد. بعضی لپ تاپ‌ها قابلیت اجرای هر بازی را ندارند و قاعدتا باید برای چنین لپ تاپی بیشتر هزینه کنید. نقد و بررسی لپ تاپ ها را در روکیدا می توانید بخوانید و لپ تاپ مناسب خود را انتخاب کنید

نقد و بررسی لپ تاپ دانشجویی در وب سایت اخبار فناوری روکیدا
اگر قصدتان از خرید لپ تاپ فقط دیدن فیلم و جستجو در اینترنت و انجام یک سری کارهای دانشجویی است، لپ تاپی با پردازنده آنچنان قوی و پورت‌های فراوان نیاز ندارید. شما به یک لپ تاپ دانشجویی نیازمند هستید. پس به اندازه کاری هزینه کنید که می‌خواهید انجام دهید.

البته اگر دانشجوی گرافیک هستید باید لپ تاپی با کارت گرافیک و پردازنده قوی تهیه کنید.
 
 

 هنگام خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟
هنگام خرید لپ تاپ باید به موارد زیر دقت کنید و تنها در یک ویژگی آن محصول غرق نشوید.

قیمت لپ تاپ
قیمت لپ تاپ جزو موارد بسیار مهم است. معمولا دانشجویان نیاز به لپ تاپ‌های ارزان قیمت، اما با سخت‌افزار قوی دارند و باید در خرید دقت کنند. البته اگر فکر می‌کنید در آینده به لپ تاپ قوی‌تری نیاز خواهید داشت، حتما به آن توجه کنید تا متحمل هزینه دوباره نشوید.

وزن، اندازه و سایز لپ تاپ
وزن و سایز لپ تاپ نیز از موارد دیگری است که برای دانشجویان و کارمندان یا کسانی که مرتب آن را جا‌به‌جا می‌کنند اهمیت دارد.

برخی افراد فقط به زیبایی و کاربرد لپ تاپ توجه می‌کنند و از وزن لپ تاپ غافل می‌شوند. سنگینی لپ تاپ و حمل روزانه آن می‌تواند آسیب جدی به کمر و ستون فقراتتان وارد کند.
توجه داشته باشید که هر روز می‌خواهید این دستگاه را با خود حمل کنید و سنگینی آن موجب خستگیتان می‌شود. همچنین لپ تاپ خیلی کوچک با صفحه نمایش کوچک به چشمهایتان آسیب وارد می‌کند.

پردازنده لپ تاپ
عده‌ای تصور می‌کنند هر چه اعداد مربوط به رم، پردازنده و امثال آن بالاتر باشد، لپ تاپ بهتری خریداری کرده‌اند. اما برای مثال نسل جدیدتر پردازنده Core i5 اینتل سرعت بیشتری از نسل قدیمی‌تر Core i7 اینتل دارد.

حافظه لپ تاپ
حافظه پایین بعد از مدتی پر می‌شود و شما را با مشکل مواجه می‌کند. پس حتما هنگام خرید به این مورد توجه داشته باشید. سرعت لپ تاپ پس از مدتی به دلیل حافظه کم، بسیار پایین می‌آید و اذیت‌کننده است.

پورت‌ها یا درگاه‌های اتصال لپ تاپ
حتما موقع خرید دقت کنید لپ تاپ مورد نظر چند پورت USB و HDMI دارد. داشتن سه پورت USB و دو پورت HDMI لازم است. این پورت‌ها برای اتصال دستگاه‌های مختلف به لپ تاپ استفاده می‌شوند تا اطلاعات انتقال یابند.

کارت گرافیک
اگر کارهای گرافیکی با لپ تاپ انجام می‌دهید به این قطعه توجه کنید. بعضی کارهای گرافیکی که در آن مدل‌های سه بعدی طراحی می‌شود، نیاز به کارت گرافیک قوی دارند.

صفحه نمایش
دستگاه‌هایی که نمایشگر مات دارند آسیب کمتری به چشم وارد می‌کنند. پیش از این صفحه نمایشگر لپ تاپ‌ها براق بودند که هنگام کار چشم را اذیت می‌کردند، به خصوص زمانی که پشت به نور قرار می‌گرفتید، کار دشوار‌تر می‌شد.

سیستم عامل
کاربران گوشی‌های آیفون ترجیح می‌دهند از لپ‌تاپ‌های اپل استفاده کنند، چون سیستم عامل مک او اس دارند. اگر کاربر اپل و آیفون نیستید می‌توانید از سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و کروم او اس تهیه کنید.

کارت گارانتی
مراقب باشید حتما دستگاهی را بخرید که کارت گارانتی داشته باشد و از خرید بدون کارت گارانتی خود‌داری کنید. اگر دستگاه گارانتی داشته باشد در صورت خرابی کالا می‌توانید به فروشگاه و نمایندگی‌ها مراجعه کنید، در غیر این صورت ممکن است فروشگاه نپذیرد.
 

بهترین شرکت‌های تولید کننده لپ تاپ کدام هستند؟
شرکت‌های تولید کننده لپ تاپ زیاد هستند و هر شرکت بنا بر نیازهای روز و رقابتی بازار به تولید محصولی دست می‌زند. مهم‌ترین شرکت‌های تولید کننده لپ تاپ اپل، دل، توشیبا، سونی، ایسوس، ایسر، لنوو و برندهای دیگر هستند.

البته به دلیل رقابت در بازار هر سال یک برند مطرح می‌شود که سعی در نوآوری بیشتری دارد. اگر در این بازار نوآوری نداشته باشند خیلی سریع از بازار حذف می‌شوند، در نتیجه به شکلی تنگاتنگ با یکدیگر در رقابت هستند.

تمام این برندها، برندهایی مطرح در سطح جهان هستند و خوب یا بد بودن آن‌ها بستگی به نحوه استفاده کاربر دارد. ضمنا رقابت بین آن‌ها آنقدر شدید است که تفاوت زیادی بین آن‌ها نمی‌توان قائل شد.

برای مثال ممکن است لپ تاپی با ویژگی‌های معمولی بخریم، اما از آن زیاد کار بکشیم. در نتیجه نمی‌توان گفت برند خاصی خوب نبوده است.

برخی افراد نیز از روی آمار خرابی لپ تاپ‌ها در تعمیرگاه‌ها دست به انتخاب می‌زنند که آمار درستی نیست، چون ممکن است آن برند در آن کشور فروش زیادی داشته باشد. طبیعتا خرابی بیشتری نیز خواهد داشت.

مزایای استفاده از لپ تاپ
  • جابجایی آسان
    اشغال کردن فضای کم
    سبک و کوچک بودن
    عدم نیاز به برق مستقیم
    زیبایی و شکیل بودن

با روکیدا روی اطلاعات بازار لپ تاپ و برندهای مطرح آن تسلط داشته باشید

اگر شما نیز جزو آن دسته افرادی هستید که اطلاعاتی کامل در مورد انواع مدل‌های لپ تاپ می‌خواهید، روکیدا به شما کمک می‌کند به‌روز باشید.

دنیای فناوری مدام در حال رشد و به‌روز شدن است. در این سایت می‌توانید جدیدترین اخبار مربوط به فناوری را دنبال کنید. نقدهایی کامل و جداگانه برای هر لپ تاپ در این سایت وجود دارد که دسته‌بندی شده هستند و می‌توانید با اطمینان اطلاعات لازم را کسب کنید.

اگر دانش‌آموز هستید، با سیستم لینوکس کار می‌کنید، یک گیمر حرفه‌ای به شمار می‌رود یا می‌خواهید فیلم تدوین کنید، تیم حرفه‌ای تولید محتوای روکیدا با بررسی لپ تاپ‌های بزرگ شرکت‌های مطرح دنیا به شما اجازه می‌دهند با آن‌ها بهتر آشنا شوید.

هر نقد لپ تاپ به بخش‌های مختلف تقسیم شده است تا یک محصول را از جنبه‌های مختلف مانند کیبورد، نمایشگر، قدرت سخت‌افزار و غیره بهتر بشناسید.

روکیدا با  نقد و بررسی کامل و تخصصی گجت ها شما کمک می‌کند روی اطلاعات بازار لپ تاپ‌ها و برندهای مطرح آن‌ با توجه به تهیه نقدهای جامع، تسلط به دست آورید.

با توجه به فراگیری کرونا و تعطیل شدن مدارس و دانشگاه‌ها بحث آموزش مجازی به یکی از بحث‌های داغ در ایران تبدیل شده. فارغ از اتفاقات پیش رو احتمالا شما هم در فکر خرید یک لپ تاپ یا تبلت برای انجام کار‌های درسی و پروژه‌های خود هستید. با پیشرفت تکنولوژی و نقش انکار ناپذیر آن در زندگی ما داشتن یک دستگاه مجهز و بروز می‌تواند در انجام کار‌های زیادی به ما کمک کند.

لپ تاپ‌ها می‌توانند یک ابزار عالی برای یادگیری و انجام امور دیگر باشند. یک لپ تاپ خوب علاوه بر آسان‌تر کردن انجام تکالیف، شرکت در کلاس‌ها و امتحان دادن می‌تواند در استفاده‌های روزمره نیز به شما کمک کند. یکی از مهم‌ترین مواردی که در انتخاب لپ تاپ برای دانشجویان و دانش آموزان باید به آن توجه داشت مسئله‌ی طول عمر باتری و شارژدهی دستگاه است.

اگر‌چه طول عمر باتری و شارژدهی آن در ایام قرنطینه که همیشه نزدیک به پریز برق هستیم زیاد مهم به نظر نرسد اما لپ تاپی که انتخاب می‌کنیم قرار است بعد از بازگشت به روال عادی زندگی نیز مارا همراهی کند. همانطور که لپ تاپ‌ها در حال بهبود هستند، شما نیز هنگام خرید باید به دنبال ویژگی‌های جدید‌تری مانند صفحه نمایش لمسی‌، وب کم بهتر و طراحی ظریف‌تر و سبک‌تر باشید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *