جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اعلام جنگ داعش علیه انصارالله یمن

پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۲۹
کد مطلب: 755198
تروریست‌های داعش در یمن در بیانیه‌ای به طور رسمی اعلام کردند که در کنار شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن می‌جنگند.
اعلام جنگ داعش علیه انصارالله یمن
به گزارش جهان نيوز، گروهک تروریستی داعش چهارشنبه شب در بیانیه‌ای به طور رسمی خبر داد که در استان مأرب علیه نیروهای ارتش و انصارالله یمن می‌جنگد.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، داعش در این بیانیه کوتاه اعلام کرد روز گذشته (سه‌شنبه) با نیروهای ارتش و انصارالله یمن در منطقه «الکساره» در استان مأرب درگیر شده و مدعی شد که در این درگیری تعدادی از نیروهای دولت صنعاء کشته و زخمی شده‌اند. داعش همچنین ادعا کرد که توانسته دو مقر را به اشغال خود در آورد.
 

رسانه‌های یمنی در روزهای گذشته از حضور فرماندهان داعش و القاعده در استان مأرب برای مقابله با نیروهای دولت صنعاء خبر داده بودند.

استان مأرب از یک هفته پیش شاهد مرحله جدید عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی است، به طوریکه که به گفته منابع میدانی یمنی، در یک هفته گذشته ۳۲ کیلومتر مربع از مساحت منطقه «صرواح» در غرب مأرب به کنترل نیروهای دولت صنعاء درآمده است و این نیروها ۱۰ کیلومتر تا شهر مأرب فاصله دارند.

هفته پیش  «محسن باصرّه» معاون رئیس پارلمان وابسته به ائتلاف سعودی خواستار اعلام بسیج عمومی برای مقابله با نیروهای ارتش و انصارالله شده و هشدار داده بود که در صورت عدم اقدام جدی، شهر مأرب از کنترل دولت مستعفی یمن خارج خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *