جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

نماینده عراق: سفارت آمریکا پادگان شده است

پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب: 755194
یکی از نمایندگان پارلمان عراق گفت که سفارت آمریکا در بغداد بر خلاف تعریف رایج از کارکرد سفارت‌خانه عمل می‌کند و به پادگان نظامی تبدیل شده است.
نماینده عراق: سفارت آمریکا پادگان شده است
به گزارش جهان نيوز، عضو کمیسیون امنیت و دفاع در  پارلمان عراق با انتقاد از اقدامات آمریکا در این کشور گفت که سفارت آمریکا در بغداد به یک پادگان تبدیل شده است.

«مهدی تقدی» چهارشنبه شب در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه عراق گفت: «سفارت مفهومی است که از آن به عنوان دریچه دیپلماسی بین کشورها یاد می‌شود و حمایت کشور میزبان را دارد و این همان چیزی است که بر اساس چارچوب مشخص [در عراق] بوده و هست ولی وضعیت سفارت آمریکا در بغداد فرق می‌کند».

او ادامه داد: «این سفارتخانه به پادگانی نظامی تبدیل شده است که با سامانه‌هایی که در مرکز آسمان بغداد شلیک می‌کنند، موجب شوکه شدن می‌شود».

این نماینده عراقی گفت که هرج و مرجی که سفارت آمریکا ایجاد کرده، در راستای دیپلماسی نیست و نیروهای امنیتی عراق باید حفاظت از همه سفارت‌خانه‌ها را برعهده بگیرند.

سفارت آمریکا در بغداد چند ماه است که پدافند ضد راکت و موشک در محوطه سفارت نصب کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تروریست ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش و با کمک های مالی عربستان سعودی و امارات از سال 2003 تاکنون از طریق نظامیان آمریکایی وارد عراق می شوند.