پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

مجوز اورژانسی به ۲ واکسن کرونای خارجی در ایران

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب: 755191
واکسن کرونای استرازنکا-آکسفورد از طریق سازوکار کووکس یا به صورت مستقیم از سایت‌های تولید این واکسن در کشورهای کره‌جنوبی و روسیه خریداری می‌شود.
مجوز اورژانسی به ۲ واکسن کرونای خارجی در ایران
به گزارش جهان نيوز، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: واکسن‌های کرونای استرازنکا-آکسفورد و بهارات بایوتک هند روز گذشته مجوز مصرف اضطراری را از کمیسیون ماده ۲۰ وزارت بهداشت دریافت کردند.

حیدر محمدی اظهار کرد: واکسن‌های کرونای استرازنکا-آکسفورد و بهارات بایوتک هند روز گذشته مجوز مصرف اضطراری را از کمیسیون ماده 20 وزارت بهداشت دریافت کردند. 

وی افزود: واکسن کرونای استرازنکا-آکسفورد از طریق سازوکار کووکس یا به صورت مستقیم از سایت‌های تولید این واکسن در کشورهای کره‌جنوبی و روسیه خریداری می‌شود.

به گفته محمدی آسترازنکا شرکت چندی ملیتی است و شرکت انگلیسی صرف نیست؛ بخشی از تحقیقات این واکسن توسط آکسفورد انجام شده، بخشی از تولید این واکسن توسط کشور سوئد انجام شده و بخش دیگر تحقیقات و تولید آن توسط سایر کشورها انجام می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ایران پیش از این نیز به واکسن کرونای روسی اسپوتنیک‌وی مجوز مصرف اورژانسی را داده بود که دو محموله از این واکسن نیز تاکنون وارد کشور شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چقدر خوب واکسن آکسفورد نیجریه ، اصلا ما نمی‌دونیم مال انگلیسه مثلا
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
انگار ما فقط با کشور اصلی سازنده مشکل داریم
خب بهارات بیوتک همون فایزره که داره توی هند تولید مشه