جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
پیرامون حملات اربیل انجام شد؛

گفتگوی تلفنی «لوید آستین» با وزیر کشور عراق

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 755138
وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با وزیر کشور عراق، به بحث و تبادل نظر درباره حملات خمپاره ای به پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل پرداخت.
گفتگوی تلفنی «لوید آستین» با وزیر کشور عراق
به گزارش جهان نيوز، پنتاگون از تماس تلفنی «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا با «عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق، پیرامون حملات خمپاره‌ای خبر داد که دوشنبه شب، پایگاه نظامی آمریکا در اربیل را هدف قرار دادند.

طبق اعلام پنتاگون، در تماس میان آستین و الغانمی، طرفین حملات اخیر را محکوم کردند حال آنکه آستین مدعی شد: مردم عراق سزاوار کشوری امن و با ثبات هستند و آمریکا به تعهد خود درباره حمایت از شرکای عراقی و تلاش برای دفاع از حق حاکمیت عراق پایبند خواهد ماند!

طرفین بر ضرورت تحقیق پیرامون عاملان این حمله و واداشتن آنها به مسئولیت پذیری در قبال این اقدام، تاکید کردند.

بر اساس گزارش مهر، روز گذشته، ائتلاف آمریکایی در عراق از کشته شدن یک پیمانکار غیر نظامی و زخمی شدن ۵ پیمانکار دیگر و همچنین یک نظامی آمریکایی در حمله خمپاره‌ای به اطراف فرودگاه اربیل و پایگاه حریر خبر داد.

در همین حال، کانال تلگرامی «صابرین نیوز» هم به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد که در جریان عملیات راکتی علیه پایگاه آمریکایی در اربیل عراق، یک فروند هواپیمای سوپر کِی‌اِن‌سی ۳۵۰ متعلق به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) آسیب جدی دیده و یک فروند پهپاد ام‌کیو ۱ سی نابود شده است.

این در حالی است که پیش از این، یک گروه عراقی تازه تأسیس با نام «سرایا اولیا الدم» مسئولیت حمله به اربیل را برعهده گرفت و افزود که اشغالگران آمریکایی در هیچ جای عراق امنیت نخواهند داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *