کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی پاسخ اظهارات عجیب و پرهزینه وزیر اطلاعات دولتش را داد +جزئیات

29 بهمن 1399 ساعت 10:08

در برنامه کشور ما جایی برای سلاح جمعی و از جمله هسته‌ای وجود ندارد، این تصمیم قاطع نظام است.


گروه سیاسی جهان نیوز: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه صبح چهارشنبه هیات دولت تلویحا به اظهارات پرهزینه وزیر اطلاعات درباره احتمال ساخت بمب اتم علی رغم فتوای صریح رهبرانقلاب مبنی بر حرمت این موضوع واکنش نشان داد.

رئیس جمهور گفت: در برنامه کشور ما جایی برای سلاح جمعی و از جمله هسته‌ای وجود ندارد، این تصمیم قاطع نظام است، ایران نمی‌خواهد دارنده سلاح هسته‌ای و نگهدارنده سلاح هسته‌ای باشد.

روحانی در ادامه گفت: این نه نظر امروز یا ۲-۳ سال قبل ما است، از سال ۱۳۷۰ بارها و بارها من خدمت مقام معظم رهبری صحبت کردم، همیشه نظر نظر واحد بود که ما دنبال سلاح هسته‌ای نخواهیم بود اما در عین حال دنبال فناوری‌های صلح آمیز هسته‌ای خواهیم بود.

وی افزود: ما عضو NPT و آژانس هستیم و پادمان را تاکنون اجرا کردیم، ما نمی‌خواهیم فعالیت مخفی هسته‌ای داشته‌ باشیم نه دیروز، نه امروز نه فردا، آمریکا بخواهد یا نخواهد، اروپا بخواهد یا نخواهد، نظر ما نظری است که مقام معظم رهبری به عنوان فتوا اعلام کردند، همان عهدی که ما در NPT بستیم و بر آن پایبند خواهیم بود.

گفتنی است وزیر اطلاعات چند روز پیش در برنامه گفتگوی ویژه خبری اظهارات عجیبی را مطرح کرده بود که با استقبال رسانه های ضدانقلاب مواجه شد.

علوی گفته بود: «مقام معظم رهبری در فتوایشان فرمودند که تولید سلاح هسته‌ای حرام اخلاف شرع است و جمهوری اسلامی سراغ آن نمی‌رود اما اگر گربه‌ای را گوشه‌ای گیر بیاندازند ممکن است رفتارش با گربه آزاد فرق کند؛ اگر ایران را به آن سمت هل دهند آن‌وقت تقصیر ایران نیست»!


البته که در همان برنامه وزیر اطلاعات ضمن توهین به منتقدانش، درباره عامل ترور شهید فخری زاده مطلبی را مدعی شد که روز گذشته ستاد کل نیروهای مسلح پاسخ ایشان را داد.

درباره «علوی» بیشتر بخوانید:
از بغض دولت، کارهای تمام شده را به نام پیمانکار تمام می کنند
حاشیه‌هایی که حول وزیر اطلاعات در گردش است
سخنان عجیب وزیر اطلاعات درباره عدم برخورد با متخلفان اقتصادی

روایت وزیر اطلاعات از قیمت پایین گوشت در دولت روحانی
چرا علوی می‌خواهد، وزارت اطلاعات را ضعیف نشان بدهد؟!


کد مطلب: 755106

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/755106/روحانی-پاسخ-اظهارات-عجیب-پرهزینه-وزیر-اطلاعات-دولتش-جزئیات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com