کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راز تحرکات نظامی آمریکا در سوریه

29 بهمن 1399 ساعت 4:18

با گذشت قریب به یکماه از روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا به نظر می رسد که تحرکات واشنگتن در سوریه دچار تناقض است.


به گزارش جهان نیوز، روزنامه الاخبار لبنان در مطلبی با اشاره به جابجایی نظامیان آمریکایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر و محکم کردن جای پای خود در منطقه به استقرار نظامیان آمریکایی در منطقه شرق فرات اشاره کرده است.

این رسانه آورده است: با گذشت قریب به یکماه از روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا به نظر می‌رسد که تحرکات آمریکا در سوریه دچار تناقض است و با وجود اینکه این تناقض از نوعی سردرگمی در واشنگتن گواهی می‌دهد؛ اما در مقابل آنرا می‌توان در راستای تثبیت استراتژی جدید در این مناطق هم برشمرد.

الاخبار می‌نویسد: تاکنون به نظر می‌رسد که دولت جدید آمریکا اهتمامی به پرونده سوریه نداشته است زیرا نماینده ویژه ای برای آن تعیین نکرده است مشابه آنچه درباره دیگر کشورها رخ داده است.در شرایطی که رویکرد سیاسی روشنی از سوی دولت بایدن در قبال سوریه مشاهده نمی‌شود، شاهد تحرکات نظامیان در این کشور هستیم به گونه‌ای که از یک نقطه عقب نشینی می‌کنند و در عین حال در مناطق دیگر مراکز و پایگاه‌های جدید نامشروع احداث می‌کنند در شرایطی که رویکرد سیاسی روشنی از سوی دولت بایدن در قبال سوریه مشاهده نمی‌شود، شاهد تحرکات نظامیان در این کشور هستیم به گونه‌ای که از یک نقطه عقب نشینی می‌کنند و در عین حال در مناطق دیگر مراکز و پایگاه‌های جدید نامشروع، احداث می‌کنند.

این رسانه آورده است: دو روز پس از عقب نشینی ستون نظامی آمریکایی به طور کامل از منطقه تل علو در حومه الیعربیه در شمال شرق استان حسکه، آمریکاییها به دنبال احداث پایگاهی در روستای عین دیوار در حومه المالکیه حسکه هستند. هر چند که این بیانگر تناقض و نوعی سردرگمی واشنگتن است اما این استقرار، مقدمه‌ای برای ترسیم خطوط استراتژیک بعدی آمریکا محسوب می‌شود.

برخی منابع به الاخبار اعلام کردند: تحرکات ملموسی در منطقه عین دیوار در مثلث مرزی سوری-ترکی-عراقی از سوی آمریکایی و انتقال تجهیزات نظامی و لجستیک مشاهده می‌شودتحرکات ملموسی در منطقه عین دیوار در مثلث مرزی سوری-ترکی-عراقی از سوی آمریکایی و انتقال تجهیزات نظامی و لجستیک مشاهده می‌شود.

ائتلاف آمریکایی به دنبال انتقال بخشی از نیروهای خود در نزدیکی مناطق میادین نفتی رمیلان و الشدادی به پایگاه جدید در عین دیوار حسکه است. این در راستای اجرایی کردن تصمیمات پنتاگون در سوریه است.

این منابع بیان کردند: آنها به دنبال بهره برداری از موقعیت جغرافی عین دیوار هستند که مشرف به مساحت وسیعی از مرزهای سوریه با ترکیه و عراق است و اینکه آنرا به پایگاه جدید برای خود در منطقه تبدیل کنندآمریکاییها به دنبال بهره برداری از موقعیت جغرافی عین دیوار هستند که مشرف به مساحت وسیعی از مرزهای سوریه با ترکیه و عراق است و اینکه آنرا به پایگاه جدید برای خود در منطقه تبدیل کنند.

الاخبار می‌نویسد: این تحرک آمریکاییها پس از تلاش‌های متعدد روسیه برای ایجاد پایگاه نظامی در مناطق عین دیوار و دیرغصن در حومه المالکیه با هدف رسیدن به مناطق نفتی در حسکه است. در آن زمان شبه نظامیان قسد از هواداران خود خواستند که علیه حضور روسیه در مناطقشان تظاهرات برگزار کنند و از آن بیم داشتند که این باعث بازگشت تدریجی دولت سوریه شود. نیروهای قسد در این راه موفق شدند و مانع از استقرار نیروهای روسی شدند.

این رسانه آورده است: حالا معلوم می‌شود که چرا آمریکاییها منطقه عین دیوار را انتخاب کرده اند زیرا هدفشان بستن راه مسکو و اجازه ندادن به نفوذ آن در مناطق راهبردی نفتی و اهداف احتمالی که از سوی دولت جدید اعلام خواهد شد، است.

الاخبار در ادامه با اشاره به تحرکات قسد در شمال سوریه آورده است: نیروهای قسد با این تحرکات به دنبال این هستند که نشان دهند که همچنان کنترل اوضاع را در شمال شرق سوریه در دست دارند با حمایت آمریکا یا بدون آن. آنها به دنبال بالابردن سطح خواسته‌های خود در گفتگوهای احتمالی هستند به ویژه که اخباری درباره درخواست مسکو از قسد برای اعزام هیأتی از رهبران خود به دمشق و از سرگیری گفتگو با دولت سوریه، وجود دارد.


کد مطلب: 755068

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/755068/راز-تحرکات-نظامی-آمریکا-سوریه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com