پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

چرا باید زیارت جامعه کبیره ‌را بخوانیم؟

سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب: 754929
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارزش و اهمیت زیارت جامعه کبیره گفت: امام هادی(ع) با زیارت جامعه کبیره معارف ناب اسلام و اهل‌بیت(ع) را بابیانی رسا و بسیار عمیق و پرمغز بیان کردند.
چرا باید زیارت جامعه کبیره ‌را بخوانیم؟
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سید رحیم توکل در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: امام هادی(ع) چند اقدام را با یکدیگر انجام دادند که هرکدام از آن‌ها بسیار مهم بوده است.

وی افزود: زمانی که دشمن به مقابله با دین پرداخت امام علی النقی (ع) زیارت جامعه کبیره را بیان کردند که این زیارت یک دوره امام شناسی در حد بسیار بالاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: متوکل ملعون برای نابودی اهل‌بیت(ع) و محو قبر امام حسین(ع) اقدامات زیادی انجام داد، در آن زمان قبر امام (ع) را تخریب کرده و به آب می‌بستند و هرکسی قصد زیارت حرم اباعبدالله(ع) را داشت دستش را می‌بریدند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به ارزش و اهمیت زیارت جامعه کبیره عنوان کرد: امام هادی(ع) با زیارت جامعه کبیره معارف ناب اسلام و اهل‌بیت(ع) را بابیانی رسا و بسیار عمیق و پرمغز بیان کردند و این زیارت  یادگاری  از امام علی النقی(ع) برای همه عاشقان معصومین(ع) است.

آیت‌الله توکل بابیان اینکه یکی از اقدامات امام هادی(ع) بسترسازی برای غیبت امام زمان(عج) بود، تصریح کرد: امام علی النقی(ع) با برنامه‌ریزی تلاش کردند کمتر میان مردم باشند تا مردم به این موضوع عادت کنند، در زمان امام عسکری(ع) این موضوع بیشتر شد که امام زمان(عج) این اقدام را تداوم بخشیدند و آن را دنبال کردند و برای مردم جا افتاد که حجت خدا باشد ولی دیداری با وی نداشته باشند.

وی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) نسبت به اوضاع زمان خود اقداماتی را انجام می‌دادند، حضرت علی(ع) برای حفظ دین و قرآن 25 سال صبر کردند، امام حسن مجتبی(ع) برای حفظ دین و قرآن به‌اجبار با معاویه صلح کردند، در زمان امام حسین(ع) مرحله نظامی بود و سیدالشهدا قیام کردند و به شهادت رسید ولی خون پاک اباعبدالله(ع) سبب نابودی بنی امیه شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام هادی(ع) از راه دعا معارف حق را بیان می‌کرد و زیارت جامعه کبیره را یادگار گذاشتند که بسیار عمیق است و دریای بسیار عظیمی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *