پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

تست روان شناسی بر اساس اشکال هندسی

دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 754868
در این تست روانشناسی شما با انتخاب یکی از اشکال هندسی می‌توانید خودتان را بهتر بشناسید.
تست روان شناسی بر اساس اشکال هندسی
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، اشکال هندسی کاربرد زیادی در زندگی روزمره ما دارند. کافی است به اطراف خود نگاهی بیندازیم تا از حقیقت مطمئن شویم. این که ما چه ترکیبی از این اشکال را دوست داریم، می‌تواند کمک کند تا خود را بهتر بشناسیم. در تصویر زیر، ۸ ترکیب هندسی را مشاهده می‌کنید. یک شکل را انتخاب کنید!
 


شکل ۱: "سر"
این نوع افراد معمولا تمایل به رهبری و فعالیت‌های سازمانی دارند. به هنجار‌های رفتاری عمومی مهم، گرویده می‌شوند. ممکن است به خاطر رشد و پیشرفت بالایی که در سخنرانی دارند، استعداد داستان گویی خوبی داشته باشند. در حوزه اجتماعی، سازگاری خوبی دارند و سلطه بر دیگران برای آن ها، در حد و حدود معلومی قرار دارد.
باید به یاد داشت که تجلی این ویژگی‌ها به میزان رشد فکری فرد بستگی دارد. با درجه رشد فکری بالا، صفات شخصی توسعه پیدا می‌کنند، به اجرا در می‌آیند و درک می‌شوند. با وجود رشد پایین ذهنی، ممکن است در فعالیت‌های حرفه‌ای شناسایی نشوند؛ اما در موقعیت کنونی، اگر برای آن موقیعت کافی نباشند، بدتر است.

شکل ۲: مجری مسئولیت پذیر
بسیاری از افراد ویژگی‌‌های تیپ شخصیتی "رهبر" را دارند؛ هرچند، در تصمیم گیری‌های مسئولیت پذیرانه، دچار تردید می‌شوند. این نوع از آدم‌ها بیشتر روی "توانایی انجام دادن کار" و حرفه‌ای بودن تمرکز دارند. احساس مسئولیت و دقت بالایی نسبت به خود و اطرافیانشان دارند و بر درست و حق بودن کار‌ها حساس و ارزش قائل هستند. معمولا به خاطر فشار بیش از حدی که به خود می‌آورند، از بیماری‌های بدنی ناشی از اضطراب رنج می‌برند.

شکل ۳: مضطرب – شکاک
این تیپ شخصیتی با انواع مختلفی از توانایی‌ها و استعداد‌ها توصیف می‌شوند. از مهارت‌های نامحسوس گرفته تا استعداد‌های عالی. معمولا این افراد از نزدیک در چارچوب یک حرفه کار می‌کنند، اما می‌توانند آن را به طور کامل به یک کار مخالف قبلی و غیرمنتظره عوض کنند. هم چنین یک سرگرمی برای خود دارند که در واقع همان کار دومشان است. آن‌ها از لحاظ فیزیکی، کثیفی و نامرتبی را نمی‌توانند تحمل کنند و به خاطر همین، گاهی با دیگران درگیر می‌شوند. آن‌ها با ویژگی آسیب پذیر بودنشان شناخته می‌شوند و معمولا دچار شک و تردید به خودشان هستند. کمی به تشویق نیاز دارند.

شکل ۴: دانشمند
این دسته از انسان‌ها به راحتی از دنیای واقعی جدا می‌شوند، دارای "ذهن ادراکی – تصوری" هستند، و قادرند ایده هایشان را در مورد "همه چیز" توسعه ببخشند. معمولا دارای تعادل احساسی هستند و با منطقشان فکر و تصمیم گیری می‌کنند. آدم‌ها با این تیپ شخصیتی، معمولا بین کسانی پیدا می‌شوندکه در هنر‌های مصنوعی دست به کار دارند. هنر‌هایی مانند سینما، سیرک، تئاتر و تولیدات نمایشی، انیمیشن و غیره.

شکل ۵: شهودی
آدم‌های این دسته، سیستم عصبی قوی و حساسی دارند که نتیجه آن خستگی زیاد است.

آن‌ها وقتی فعالیتشان را به طور مداوم عوض می‌کنند، راحت‌تر کار می‌کنند. به عنوان "مدافعان اقلیت" عمل می‌کنند که در پشت صحنه برایشان فرصت‌های جدید به وجود می‌آورد. حساسdت بالایی نسبت به تازه و نو بودن چیز‌ها دارند. نوع دوست هستند و برای دیگران ابراز نگرانی می‌کنند، مهارت‌های خوب و تصور تخیل آمیزی دارند؛ که باعث می‌شود بتوانند در فنون خلاقانه، فعالیت کنند.

معمولا استاندارد‌های اخلاقی برای خود می‌سازند و کنترل داخلی روی رفتار خود دارند. کنترل خود را به واکنش منفی نسبت به حمله به آزادی شان ترجیح می‌دهند.

شکل ۶: مخترع، سازنده، هنرمند
معمولا بین افرادی که تمایل به کار‌های فنی دارند، پیدا می‌شوند. این‌ها انسان‌هایی با تخیل قوی و دید فضایی هستند. در کار‌های مختلف فنی، هنری و خلاقانه فکری، فعالیت می‌کنند. معمولا درون گرا هستند و دقیقا مانند تیپ شخصیتی شهودی، استاندارد‌های اخلاقی برای خودشان می‌سازند و هیچ تاثیری به جز خود کنترلی از دنیای بیرون برخود نمی‌پذیرند. احساساتی و عاشق ایده‌های مبتکرانه خود هستند.

شکل ۷: احساسی
این تیپ شخصیتی نسبت به دیگران احساس دلسوزی و هم دردی دارند. تماشای صحنه‌های ظالمانه فیلم، برایشان سخت است. ممکن است برای مدت زیادی بعد از دیدن صحنه‌های ظالمانه، ناآرام باشند و در شوک باشند. درد‌ها و نگرانی‌های مردم، یکدلی و هم دردی آنان را می‌طلبد و آن‌ها وقت و انرژی زیادی به این مورد اختصاص می‌دهند. در نتیجه، پیدا کردن قابلیت‌های خودشان سخت می‌شود.

شکل ۸: بی تفاوت نسبت به تجارب دیگران
گرایششان کاملا در تضاد با گرایش تیپ شخصیتی احساسی است. معمولا احساسات دیگران برایشان قابل لمس نیست و با بی تفاوتی با مردم رفتار می‌کنند و حتی فشار وارد شده بر دیگران را بیشتر هم می‌کنند.

اگر در کارشان متخصص باشند، بقیه را مجبور می‌کنند تا جوری که خودشان صلاح می‌دانند، کار‌ها را انجام دهند. گاهی "بی عاطفه" توصیف می‌شوند که بسته به موقعیت اتفاق می‌افتد؛ زمانی که بنا به دلایلی یک نفر وارد دایره مشکلات آن‌ها شود.
برچسب ها: روانشناسی تست
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *