پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

وثیقه مشمولان برای خروج از کشور چقدر است؟

يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب: 754794
رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: مبلغ وثیقه برای مشمولان افزایش یافته است.
وثیقه مشمولان برای خروج از کشور چقدر است؟
به گزارش جهان نيوز، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح به میزان گفت: مشمولانی که قصد خروج از کشور را دارند، باید وثیقه گذارند.

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور افزود: در سال جاری مبلغ وثیقه برای دانشجویانی که معافیت تحصیلی دارند و می‌خواهند به خارج از کشور سفر کنند، افزایش یافته است.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: مبلغ وثیقه بر اساس نوع مدرک تحصیلی متفاوت است.

وی اظهار کرد: این مبلغ از ۱۵ میلیون تا ۳۰ میلیون متفاوت است.

در ادامه می‌توانید انواع سفر و میزان وثیقه مورد نیاز را ببینید:

خروج از کشور به منظور سفر‌های علمی
سفر‌هایی است که به منظور شرکت در کارگاه‌های آموزشی مرتبط با رشته تحصیلی، کنفرانس‌ها و یا همایش علمی بین المللی برای ارایه مقالات صورت می‌پذیرد.

وثیقه مورد نیاز: سفر‌های علمی ۸۰ میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی (سفر‌های مطالعاتی در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز به عنوان سفرعلمی تلقی می‌گردد.)

خروج از کشور به منظور سفر‌های زیارتی
تعریف: سفر‌هایی است که به منظور زیارت عتبات عالیات در کشور عراق و یا انجام مناسک حج عمره و تمتع به کشور عربستان انجام می‌شود

وثیقه مورد نیاز: وثیقه سفر زیارتی متعهدین خدمت، مبلغ ۳۰ میلیون ریال وجه نقد و سفر‌های سیاحتی (غیرزیارتی) ۱۵۰ میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی.

خروج از کشور به منظور سفر‌های مطالعاتی
تعریف:سفر‌هایی است که دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد، در حین تحصیل به منظور پیشرفت تحصیلی و برای تحقیق، آزمایش یا استفاده از تجربیات سایر کشور‌ها انجام میدهند.

وثیقه مورد نیاز: سفر‌های مطالعاتی و دوره‌های مشترک با درخواست دانشگاه مربوط وتایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت ویا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد صورت گرفته، که وثیقه سفر‌های مطالعاتی همانند مبلغ ۸۰ میلیون ریال و دوره‌های مشترک مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال خواهد بود.

خروج از کشور به منظور سفر‌های سیاحتی
تعریف: سفر‌هایی است که به منظور گردش، افزایش اطلاعات و معلومات فردی و یا دیدار از بستگان ساکن در خارج از کشور باشد.

وثیقه مورد نیاز: سپردن وثیقه سفر سیاحتی مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال وجه نقد و یا ضمانت نامه بانکی.

خروج از کشور به منظور سفر ورزشی
تعریف: سفر‌هایی که ورزشکاران مشمول با تایید وزارت ورزش و جوانان برای شرکت در اردو‌های تدارکاتی، آمادگی و یا مسابقات رسمی به خارج از کشور و ... انجام می‌شود.

وثیقه مورد نیاز: درخواست خروج از کشور ورزشکاران صرفا از سوی وزارت ورزش و جوانان و تضمین مراجعت مشمول به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال خواهد بود.

خروج از کشور متعهدین خدمت به سازمان‌ها
تعریف: متعهدین خدمت به سازمان‌های دولتی مانند شرکت ملی نفتکش، کشتیرانی، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان هواپیمایی، وزارت آموزش و پرورش و قوه قضائیه می‌باشند.

 متعهدین خدمت که مدت تعهد آنان به پایان رسیده لیکن کارت پایان خدمت دریافت ننموده اند، در صورت ارائه گواهی پایان تعهد از یگان بکارگیرنده، مجوز خروج متناوب حداکثر ۹۰ روزه بدون وثیقه صادر می‌گردد.

خروج از کشور به منظور پیگیری درمان و مداوای بیماری
تعریف: مشمولان غیر غایب و معاف موقت که به منظور معالجه بیماری نیاز به مجوز خروج از کشور دارند.

شرایط احراز خروج از کشور به منظور پیگیری درمان و مداوای بیماری:
۱-تایید شورای عالی پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شورای عالی پزشکی سازمان وظیفه عمومی ناجا.

۲-مدت خروج از کشور اینگونه مشمولان بستگی به میزان طول درمان آنان دارد و قابل تمدید نیز می‌یاشد.

خروج از کشور فرزندان مامورین ثابت دولت جمهوری اسلامی در خارج از کشور
تعریف: مامورین ثابت دولت جمهوری اسلامی در خارج از کشور در صورت تایید ماموریت از سوی وزارت امور خارجه و سپردن تضمین لازم از طرف وزارتخانه و سازمان مربوطه می‌توانند درخواست مجوز خروج از کشور فرزندان مشمول غیرغایب خود را نمایند.

شرایط احرازخروج از کشور فرزندان مامورین ثابت دولت جمهوری اسلامی در خارج از کشور:

۱- چنانچه مشمول دارای معافیت تحصیلی داخل کشور بوده و پدر مأمور ثابت دولت در خارج از کشور است، در این صورت مجوز خروج از کشور برای مشمول به صورت موردی و متناوب با موافقت دانشگاه مربوط به صورت یک ساله صادر می‌گردد. ضمناً به این دسته مشمولان مجوز خروج سه ساله به عنوان فرزند مأمور داده نمی‌شود بلکه مجوز موردی درخواست گردد.

۲- مشمولانی که مجوز خروج از کشور فرزند مأمور ثابت دولت در خارج از کشور را دریافت می‌کنند، می‌بایست حداکثر ظرف سه ماه از کشور خارج شوند و در مواقع ضروری بصورت موردی درخواست تمدید نمایند، در غیر این صورت مجوز صادره لغو می‌گردد.

۳- مشمول فاقد غیبت و دارای معافیت تحصیلی باشد که در این صورت صرفا برای دیدار با خانواده می‌تواند خرج داشته باشد.

۴- حداکثر مدت زمان اینگونه سفر‌ها برای فرزندان مامورین ثابت دولت مدت سفر بستگی به مدت ماموریت والدین آنان دارد و در صورت تمدید ماموریت، قبل از پایان دوره با ارایه نامه تمدید ماموریت از محل خدمت والدین اقدام می‌گرد.

۵-مهلت معرفی مشمولان فارغ التحصیل و انصراف از تحصیل به پایان نرسیده باشد که در این صورت تا پایان ماموریت والدین می‌تواند در آنجا سکونت داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *