شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۹

ماجرایی که نباید از کنار آن بسادگی عبور کرد

هرمز راسخی
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 754737
در میان هیاهوی رسانه های استحاله طلب نخبگان وطنی به آرامی و با دقت در حال حرکت بسوی یک تحول بزرگ علمی هستند و علیرغم تلاش جریانات غربگرا دور نیست که غول علمی – صنعتی انقلاب اسلامی ظاهر شده و بشریت را از شر ویروس منحوس کرونا رهایی بخشد.
جهان نيوز- هرمز راسخی: بالاخره جو رسانه ای استحاله طلبان که در یک خود تحقیری مزمن، همیشه خود را چند قافله از جهان غرب عقب مانده می پندارند باز هم رسوایی دیگری در پس ماهها تبلیغ در خصوص ناکارآمدی و عدم اعتماد بنفس دانشمندان جوان ایرانی برای خود به ارمغان آوردند.

*ضرورت دارد تا به نکاتی چند در باره موضوعات یاد شده اشاراتی بشرح ذیل داشته باشیم:

1- قضیه از این قرار بود که در یک پروپاگاندای سیاسی – رسانه ای جریان غرب گرا و در حالی که همگان شاهد پیشرفت مرحله ای رسیدن به واکسن مهار کننده ویروس کرونا و صدور مجوزهای پی در پی آزمایشان بالینی محصولات ایرانی را کسب می کردند در رسانه های خود نگران از یک پیروزی چشمگیر برای انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران در عرصه علم و فن آوری، تلاش کردند تا با شرطی کردن مردم این باور را بوجود آورند که اگر مسئولان و مدافعان سلامت کشور به فراورده های علمی خود و همچنین ایمنی واکسن وارداتی اطمینان دارند باید در اولین مرحله از تست بالینی فرآورده های خود، پیشقراولان این تست ها را از میان اقوام و خانواده های خود انتخاب و در پیش چشم مردم اقدام به تست نمایند.

*با این اطمینان که هیچکسی از مسئولان علمی و درمانی کشور جرات و آن اعتماد را برای اینکار نخواهند داشت.

2- لکن در دو مرحله و برخلاف انتظار استحاله طلبان اولین تست های انسانی بر روی فرزند دکتر مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و فرزند دکتر نمکی وزیر بهداشت مورد تست بالینی قرار گرفتند.
 
 

این حرکت که طلیعه خودباوری و از بین رفتن خود تحقیری هایی بود که در چند سال گذشته افراد و جریانات لانه کرده در بدنه اجرایی کشور به اشکال و روشهای مختلف: مالی، حمایت های قانونی و.... سعی در باوراندن آن به نخبگان جامعه داشتند نشان داد که ما می توانیم.

3- قطعا بسیاری از سیاست بازان وطنی تلاش خواهند کرد، همچون دیگر موضوعات واکسن کرونا را با اهداف سیاسی خود همراه و هماهنگ ساخته و بهره برداری لازم را بنمایند.

4- با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم و شوراهای شهر روستا اصلاح طلبان با توجه ناکارآمدی در قوه مجریه و فشار معیشتی به مردم در 8 سال گذشته خطر حذف شدن از چرخه قدرت سیاسی را بخوبی احساس می کند در نتیجه به هر عاملی برای نجات خود چنگ خواهند زد که کشف واکسن و واکسینه کردن مردم در مدت باقی مانده می تواند امید دوباره ای را برایشان به ارمغان آوردحتی اگر این واکسینه شدن بطور موقت و مسکنی بدوت تست های نهایی  برای ادامه تبلیغات رسانه ای پیش رو باشد.

5- موضوع تهیه واکسن هایی با قدرت پیشگیری و درصد بالاتر درمانی می تواند جایگاه انقلاب اسلامی را در میان دیگر ملل جهان دوباره بر سر زبانها اندازد و همین امر می تواند سیاست انزوا و نابودی محور مقاومت را در میان ملل و همچنین تحریم های ظالمانه غربیها را کم رنگ سازد لذا اگر در روزهای آتی بر حجم حملات به نخبگان ایرانی و فراوردهای ضد واکسن کرونا افزود شود نباید  زیاد تعجب کرد.

بدیهی است که این قبیل حرکات بیش از آنکه مستقیم و با هویت شناخته شده سیاسی باشد بیشر در بستر صفحات مجازی ناشناس و پیام رسانهای مختلف صورت خواهد گرفت تا تبعات منفی این امر را نسبت بخود کاهش دهند.

در مجموع باید گفت که در میان هیاهوی رسانه های استحاله طلب، نخبگان وطنی به آرامی و با دقت در حال حرکت بسوی یک تحول بزرگ علمی می باشند و علیرغم تلاش جریانات غربگرا دور نیست که غول علمی – صنعتی انقلاب اسلامی ظاهر شده و بشریت را از شر ویروس منحوس کرونا رهایی بخشد و این امر تحقق نخواهد یافت مگر در بستر خود باوری و باور مندی به نخبگان ایرانی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان این چرت و پرتا چیه منتشر میکنی!!
Iran, Islamic Republic of
اصلا مطلبو خوندی که اینو میگی کدومش غلط بود سیاسی کاری ، بدی اوضاع سیاسی اصلاح طلبا، محور مقاومت و انقلاب علمی پزشکی پس بخون مثل انسان فهیم نظر بده افرین گام
احمد
Iran, Islamic Republic of
چرا جریان غربگرا در ایران از هر موفقیتی در ایران هراس دارند حتی اگر موفیقت تیم ورزشی باشد.
علی
Iran, Islamic Republic of
یک زمانی بود وقتی تیم ملی مان می باخت گزارشگر می گفت این باخت چیزی از ارزش ها تیم کم نمی کند غرب زده ها به این جمله پرمعنا حمله کردن الان بعد از هر باخت به هم توهین کنیم.!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
از ماست که بر ماست..!!
Iran, Islamic Republic of
قطعا امروز حمله به وزیر و مدیران سلامت جامعه با اهداف سیاسی صورت می گیره . وزیر بهداشت با تمام توانش داره در مبارزه با کرونا فعالیت می کنه اما برخی ها می خواهند با برخی مواضع و حرفها او را از ادامه راه منصرف کنند که البته ایشون هم نشون داده که با این چیزها ار میدون بدر نمی ره. احسنت به ایشان. موفق باشن.
احمد
Iran, Islamic Republic of
ناراحت هستند چرا وزیر بهداشت در تحقیر و توهین به ایران با آنها مشارکت نمی کند..
مهدی
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینجاست یک عده رسانه فقط از زمین خوردن ماها خوشحال می شوند. و خودشان را واقع بین جا می زنند.
Iran, Islamic Republic of
همین جریان در سیینما حاکم است اغلب سینماگران فیلم های خودتحقیر را می سازند نه خود اصلاحی را بخاطر .