کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیاست آمریکا شکست سنگینی از ایران خورد

26 بهمن 1399 ساعت 8:44

یک نشریه تخصصی سیاست خارجی در آمریکا تأکید کرد؛ کاخ سفید در سیاست فشار حداکثری شکست خورد و ایران برخلاف پیش‌بینی، به توسعه قدرت خود ادامه داد.


به گزارش جهان نیوز، روزنامه کیهان در  ستون اخبار ویژه خود نوشت: فارین پالیسی می‌نویسد: دولت دونالد ترامپ، سیاست خود را در قبال تهران بر اساس مفهوم «کارزار فشار حداکثری» تعریف کرده بود و امید داشت تا فشارهای گسترده‌ای را بر ایران اعمال کند تا از آن، امتیازات گسترده‌ای را هم در مسئله هسته‌ای این کشور، و هم حضور منطقه‌ای و توانمندی‌های موشکی آن، اخذ کند. حتی برخی مقام‌های دولت ترامپ این امید را داشتند تا در اثر تشدید فشارها علیه ایران، حکومت این کشور سقوط هم کند. با این حال، پوچ بودنِ این تفکرات، در گذر زمان به وضوح روشن شده است.

تحریم‌های ترامپ علیه ایران، به این کشور، فشارهای اقتصادی وارد کرده با این حال، در محقق کردن دیگر اهدافِ واشنگتن علیه تهران، عمیقاً ناکام بوده است. در بحبوحه کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران، برنامه هسته‌ای این کشور(ایران)، رشد قابل توجهی را تجربه کرد و اکنون تا حد زیادی، دیگر در قالب برجام، کنترل نمی‌شود. ایران در شرایط فعلی در قیاس با هر زمان دیگری، موشک‌های بالستیکِ دقیق‌تر و بیشتری را نیز در اختیار دارد. از سویی، ایران توانسته حضور منطقه‌ای خود را هم بیش از گذشته، تقویت کند. در نهایت نیز باید گفت که هیچ سند و مدرکی دال بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در اثر تحریم‌های آمریکا، ضعیف شده باشد هم وجود ندارد. این یعنی کارزار فشار حداکثری، با شکستی سنگین روبه‌رو شده است.


کد مطلب: 754715

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/754715/سیاست-آمریکا-شکست-سنگینی-ایران-خورد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com