پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۵

رحمتی به پرسپولیس: از آسیا محروم‌تان می‌کنم

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب: 754689
بدهی باشگاه پرسپولیس به شهرخودرو اکنون با تهدید رسمی باشگاه مشهدی علیه این تیم همراه شده است.
رحمتی به پرسپولیس: از آسیا محروم‌تان می‌کنم
به گزارش جهان نيوز به نقل از ورزش سه، محمدحسن انصاریفرد در دوره مدیرعاملی خود اقدام به انتقال یحیی گل محمدی از شهرخودرو به پرسپولیس کرد. اقدامی که با توجه به اختلاف بین این باشگاه با گابریل کالدرون و در نهایت پایان همکاری پرسپولیس با مربی آرژانتینی شکل گرفت. مدیرعامل اسبق سرخ‌ها که در آن مقطع با تصمیم خود باعث شده تا نه تنها این باشگاه مجبور به پرداخت مبلغ کامل قرارداد گابریل کالدرون شود، بلکه باشگاه را در بدهی بزرگی در خصوص قرارداد یحیی گل محمدی نیز مواجه کرده است.
 
در شرایطی که مشخص بود با توجه به هدایت گابریل کالدرون در یکی از بازی‌های دور برگشت (بازی برگشت مقابل پارس جنوبی) این باشگاه طبق قرارداد مکلف به پرداخت مبلغ کامل قرارداد این مربی آرژانتینی می‌شود، مدیرعامل اسبق اقدامی برای توافق با وی نکرد و در ادامه برای جایگزینی وی به سراغ یحیی گل محمدی رفت. اخذ رضایتنامه یحیی گل محمدی اما یکی از مهمترین اقدامات تیم مدیریتی انصاریفرد محسوب می‌شود که در ابتدای فصل و بعد از جدایی برانکو ایوانکوویچ، شهرخودرو و حمیداوی به هیچ وجه زیر بار آن نرفته بودند. در نهایت اما در نیم فصل و با توجه به شرایط تیم بعد از قطع همکاری با گابریل کالدرون، این باشگاه موفق شد در توافقی که برای دریافت رضایتنامه یحیی گل محمدی به عمل آمده بود، سکان هدایت تیم را به او بسپارد.
 
البته یک اتفاق جالب توجه پیش از توافق انصاریفرد و یحیی گل محمدی نیز شکل گرفته بود و این باشگاه در آن مقطع و بعد از شکست مقابل شهرخودرو باب مذاکره با برانکو ایوانکوویچ را نیز گشوده بود تا بار دیگر بعد از اخراج وی از الاهلی عربستان او را به ایران بازگرداند. اتفاقی که در صورت رقم خوردن آن می‌توانست مانع از شکایت مربی کروات بابت دریافت مطالباتش نیز شود اما در نهایت طرفین به جمع بندی نهایی در این زمینه نرسیده بودند تا کالدرون با ابقای خود در سمت سرمربیگری این تیم، موفق به دستیابی عنوان قهرمانی نیم فصل شود و در ادامه از کار خود کنار رفت.
 
با این حال دریافت چک‌های تضمین شده برای این انتقال و دریافت رضایتنامه یحیی گل محمدی اکنون به چالشی بزرگ برای باشگاه پرسپولیس تبدیل شده است. باشگاهی که طی یک سال اخیر درگیر پرونده‌های مالی بزرگی بوده که مانع از تحقق اجرای زیرساخت‌های آن شده است. پرداخت مطالبات برانکو ایوانکوویچ و دستیارانش و در ادامه پرونده ماریو بودیمیر و دستیاران گابریل کالدرون. اکنون باشگاه پرسپولیس در شرایطی از عدم وصول رای قطعی در این پرونده (پرداختی رضایتنامه یحیی گل محمدی) صحبت می‌کند که باشگاه شهرخودرو با در اختیار داشتن چک‌های تضمین شده و دولتی که در آن مقطع از غیرقانونی بودن صدور آن نیز بحث به میان آمده بود (طبق قانون ارگان دولتی قادر به صدور چک مدت‌دار نمی‌شود)، به دنبال دریافت مطالبات خود در این زمینه است.
 
باشگاه شهرخودرو به عنوان باشگاهی خصوصی و تکیه بر کسب درآمدهای حال از چنین انتقالاتی، بعد از مشکلات مالی که طی مدت اخیر پشت سر گذاشته، اکنون به دنبال دریافت مطالبات مالی خود از باشگاه پرسپولیس است و مهدی رحمتی، سرمربی این تیم نیز که رابطه نزدیکی با مالک این باشگاه دارد، بعد از دیدار تیمش با فولاد خوزستان و در نشست خبری به صراحت از پیگیری از این موضوع برای دریافت مطالبات از باشگاه پرسپولیس خبر داد: من دیدم باشگاه پرسپولیس نامه‌ای به باشگاه شهرخودرو زده که هنوز رأی قطعی صادر نشده، نیاز به رأی نیست شما این پول را به ما بدهکار هستید و طبق قراردادی که بسته‌اند این رقم نزدیک به 16میلیارد است و ظرف امروز و فردا شکایت‌مان را به AFC ارجاع می‌دهیم و از این طریق پیگیری می‌کنیم.
 
هرچند طبق قوانین باشگاه شهرخودرو ابتدا باید برای پیگیری این پرونده، آن را در فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی و تعیین وضعیت دنبال کند، اما مهدی رحمتی به نکته روشنی در این قضیه اشاره کرده است و مدعی شده که این رای با توجه به قرارداد و چک‌های صادر شده کاملا مشخص و روشن است و باشگاه پرسپولیس شانسی برای برنده شده آن ندارد. با این حال شاید در صورتی که باشگاه شهرخودرو به نتیجه مطلوب و البته نزدیک در خصوص این پرونده در فدراسیون فوتبال ایران نرسد، آن را طبق ادعای مهدی رحمتی در AFC دنبال کرده و این باشگاه را با پرونده جدیدی مواجه کند. پرونده‌ای که شاید حتی مانع از حضور این باشگاه با توجه به قوانین کنفدراسیون آسیا در لیگ قهرمانان 2021 شود. باید دید تهدید مهدی رحمتی علیه حضور یحیی گل محمدی در پرسپولیس و بدهی این باشگاه تا چه حد جدی دنبال خواهد شد و آیا باشگاه شهرخودرو قادر خواهد بود سرخ‌ها را با چالش جدیدی مواجه سازند یا خیر.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آره دیگه...!!!1
و-کریمی
Iran, Islamic Republic of
باسلام به مهدی رحمتی قبل از هر سخنی مگر تو ایرانی نیستی که بخاطر به قول شما بدهی باشگاه پرسپولیس به باشگاه شهرخودرو این تیم که 40 میلیون هوادار که با پرسپولیس زندگی میکنند را تهدید به حذف از بازیهای جام باشگاههای آسیا میکنید مگر عرق وطن پرستی نداری و شرایط حال حاضر اقتصادی مملکت را نمیدانی برادر مهدی رحمتی پس برای خودت نفرین و عذاب وجدان درست نکن مگر نمی خواهی در ایران به مربی گری ادامه بدهی پس خواهش میکنم پرسپولیس عشق 40 میایون هوادار را هر گز تهدید نکن برایت آرزوی سلامتی میکنم
بهمن
Iran, Islamic Republic of
مهدی رحمتی چکارست مگر مدیر عامل باشگاه پدیده اون یک مربیه و این چیزا ربطی به اون نداره اگر در مورد استقلال هم بود همین حرف رو میزد
Iran, Islamic Republic of
رحمتی باید در قد و اندازه خودش حرف بزنه!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
.....