سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۸

نمکی: ویروس انگلیسی در کشور پخش شده است

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 754680
وزیر بهداشت با بیان اینکه ویروس کرونای انگلیسی در کشور چرخیده است، گفت:‌روزهای سختی در انتظار ما بوده و باید خود را آماده کنیم.
نمکی: ویروس انگلیسی در کشور پخش شده است
به گزارش جهان نيوز، سعید نمکی، وزیر بهداشت در اجلاس رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور با اشاره به وضعیت کرونا در کشور، بیان داشت:ویروس کرونا یکی از با اقتدار ترین نظام های بهداشتی دنیا را در اروپا به زانو درآورده است.

نمکی با اشاره به شناسایی یک مورد ابتلا به ویروس انگلیسی در تهران که یک خانم 71 ساله بوده است، بیان داشت: مورد دیگر در هشتگرد استان قزوین بود و این دو مورد نشان می‌دهد که ویروس جهش یافته کرونا در کشور چرخیده است و این زنگ‌ خطر جدی در مدیریت کرونا بوده که آغاز شده است.

وی با هشدار به این موضوع که روزهای سختی در انتظار ماست و باید خود را آماده کنیم،ادامه داد:روش مبارزه با ویروس جدید و جهش یافته کرونا با ویروس ووهان هیچ تفاوتی ندارد و باید دستورالعمل‌های توصیه شده را رعایت کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به قرمز بودن وضعیت شهرها در استان خوزستان، گفت:‌رعایت پروتکلها  در این استان و به ویژه در شادگان به زیر 10 درصد و تقریبا به صفر رسیده است.

نمکی با اشاره به قدرت بالای سرایت پذیری ویروس و افزایش احتمال مرگ و میر آن، ابراز داشت:‌ممکن است حتی در داخل کشورمان با موتاسیون‌های جدید روبرو باشیم یا از کشورهای همسایه شاهد ورود موتاسیون جدید ویروس باشیم.

وی با اشاره به تمهیدات جدید برای مقابله با کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: باید تست‌های کرونا و تست رپید را افزایش دهیم و اگرتست سریعو تست پی سی آر نیز منفی بود بیماران تست منفی را هم رها نکرده و کنترل کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
بعد از ۲۲ بهمن شد..... ویروس انگلیسی تا قبلش خیلی کم بود!!!
الان مگه تو رفتی راهپیمایی که این حرفو میزنی؟ حرف دیگه ندارین که بزنین لطفا یاپه نگاهی هم به مهمونیای فلان بکن.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز مشکل جایی شروع شد که ستاد ملی کرونا با بازگشایی وحذف محدودیت ها عادی انگاری را در اذهان وروح مردم ایجاد نمود.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا مشکل از جایی شروع شد که پروتکلهای مسخره who صهیونیستی در کشور اعمال شد و الا همین عراق بدون رعایت این پروتکلهای مسخره آمار کروناش صفره
Iran, Islamic Republic of
چطور تا هفته قبل همین وزیر می گفت فقط ۶ مورد مبتلا له کرونای انگیسی شناسایی شده و حالشان خوب است و تحت کنترل هستند.‌.
عدالت
Iran, Islamic Republic of
جناب وزیر وقتی شل کن سفت کن در میاری همین میشه
Iran, Islamic Republic of
شما که فرمودین کرونای انگلیسی را کنترل کرده اید؟!!
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر
فرصت سوزی را کنار بگذارید ومحدودیت ها وتعطیلی های سراسری را برای کنترل وضعیت در دستور کار قرار دهید
لطفاااااااااااااااااااااااااا