جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

زنگ خطر خیز مجدد کرونا به صدا در آمد

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 754602
میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی که در هفته‌های گذشته بیش از ۸۰ درصد بود، در حال حاضر به کمتر از ۷۵ درصد رسیده و این زنگ خطری برای بروز خیز جدید بیماری کووید ۱۹ محسوب می‌شود.
زنگ خطر خیز مجدد کرونا به صدا در آمد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور افزود: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام استان‌های کشور مشاهده می‌شود و این زنگ خطری برای هفته‌های پیش رو است. در همه ماه‌های اخیر ثابت شده که رابطه مستقیمی میان کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش موارد ابتلا و پس از آن بستری و فوت به علت کووید ۱۹ وجود دارد.

وی ادامه داد: فقط در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۴ بهمن ماه، بیش از ۲ هزار نانوایی، ۷۷۱ رستوران، ۴۲۲ فروشگاه زنجیره‌ای در میان اماکن عمومی برای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اخطار دریافت کرده و به مراجع قضایی معرفی شدند.

لاری درباره میانگین استفاده از ماسک در میان خدمت دهندگان نیز اظهار کرد: میانگین استفاده از ماسک در خدمت دهندگان تا ۱۵ بهمن ماه بیش از ۸۷ درصد بود که این میزان در ۲۴ بهمن به ۸۳.۳۲ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین میانگین استفاده از ماسک در خدمت گیرندگان نیز در ۱۵ بهمن ماه در کشور بیش از ۸۳.۵ درصد بود که این میزان نیز در ۲۴ بهمن به ۷۸.۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میانگین کشوری رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۸۳.۵ درصد در ۱۵ بهمن به ۷۴.۹۳ درصد در ۲۴ بهمن کاهش یافته که این موضوع جای نگرانی بسیاری دارد. از همه مردم کشورمان و اصناف می‌خواهیم که در این زمینه همکاری و همراهی خود با نظام سلامت را افزایش داده تا به خیز جدید بیماری کووید ۱۹ وارد نشویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوشبینانه نگاه میکنید اگر بررسی میدانی داشته باشید درصد رعایت به زیر 50درصد هم رسیده است .