جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

طرح سعودی برای قتل دخترِ یک مأمور سابق اطلاعات به روش خاشقچی

سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 754332
یک مقام اطلاعاتی سابق سعودی که ولی‌عهد ریاض را به تلاش برای ترور خود متهم کرده، می‌گوید، سعودی‌ها قصد داشته‌اند به شیوه قتل «جمال خاشقچی» دختر او را نیز به کنسولگری ریاض در استانبول بکشانند.
افشاگری مامور سابق اطلاعاتی علیه سعودی
به گزارش جهان نيوز، «سعد الجبری» مقام سابق سازمان اطلاعات سعودی گفت که چند روز پیش از کشته شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبول، مقامات سعودی تلاش کرده‌اند دختر او را نیز به کنسولگری ریاض در استانبول بکشانند.

بر اساس گزارش فارس، سعد الجبری معاون ولی‌عهد سابق سعودی «محمد بن نایف» پیش از کودتای «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در ژوئن ۲۰۱۷ بود و پست مشاور امنیت ملی در وزارت کشور سعودی را بر عهده داشت.

پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»، امروز (سه‌شنبه)، به نقل از روزنامه انگلیسی «تایمز» گزارش داد، سعد الجبری در یادداشت‌هایی قضایی که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی را در آن دو بار به تلاش برای ترور خود متهم کرده، مطالبی را درباره دخترش نیز ذکر کرده است.

الجبری در این خصوص گفته است که در سال ۲۰۱۸،‌ برخی از جاسوسان سعودی تلاش کرده‌اند که «حصه المزینی» دختر او را به کنسولگری ریاض در استانبول بکشانند و او را مورد آزار و اذیت قرار دهند.

در این شکایت آمده است: «از شانس خوب حصه، او هرگز به کنسولگری نرفت.. درست چند روز بعد پس از ورود جمال قاشقچی به همان کنسولگری، حصه سرنوشتی را که [در آنجا] در انتظارش بود، دانست».

گفته می‌شود، اسنادی که الجبری در دست دارد، می‌تواند برای حذف کامل بن نایف و دیگر رقبا مفید باشد و همزمان می‌تواند به شدت علیه ولی‌عهد سعودی به کار گرفته شود بنابراین، لزوم بازگشت وی به عربستان برای بن سلمان مسجل است.

در گزارش مذکور همچنین اشاره شده که سعد الجبری دو بار ولی‌عهد سعودی را به تلاش برای ترور خود متهم کرده؛ اما به اینکه اقدام دوم صورت گرفته است یا خیر اشاره نکرده در عین حال، او در این خصوص می‌گوید که در ماه‌های اخیر چند بار برای ترور او تلاش‌هایی صورت گرفته است.

 در ۱۱ مرداد ماه گذشته، الجبری با حضور در یک دادگاه آمریکایی در شهر واشنگتن از بن سلمان به اتهام تلاش برای ترور  شکایت کرد.

در دادخواست الجبری آمده بود که ولی‌عهد سعودی در سال ۲۰۱۸، تیم تروری را برای کشتن وی و تکه‌تکه کردنش به شیوه ترور «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی و ستون‌نویس روزنامه «واشنگتن پُست» به آمریکا و سپس کانادا اعزام کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *