پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۳

آغاز واکسیناسیون سراسری کرونا در ۶۳۵ بیمارستان کشور/ فرزند وزیر بهداشت واکسن دریافت کرد

سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 754311
وزیر بهداشت گفت: امروز در ۶۳۵ بیمارستان دولتی، خصوصی و خیریه واکسیناسیون کرونا برای پرسنل شاغل در آی سی یو آغاز می‌شود.
آغاز واکسیناسیون سراسری کرونا در بیمارستان‌ها
به گزارش جهان نيوز، سعید نمکی وزیر بهداشت در مراسم آغاز واکسیناسیون سراسری اینکه بیماری کووید ۱۹ ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت‌های مستمر همکاران ارجمند من در وزارت امور خارجه، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت راه و به خصوص پیگیری‌های مستمر به سفرای ارجمند در کشورهایی که برای واردات واکسن تلاش می‌کردیم قولی که مردم برای واردات واکسن قبل از ۲۲ بهمن دادیم عملی شد.

وی گفت: امروز در ۶۳۵ بیمارستان دولتی، خصوصی و خیریه واکسیناسیون برای پرسنل درگیر در آی سی یو آغاز می‌شود. پرستاران، پزشکان، نیروهای بهیار و ... از جمله گروه‌هایی هستند که واکسن دریافت می‌کنند.

نمکی تصریح کرد: در بین این افراد یکی دانشجوی نخبه کشور است و آمده اعلام کند که خون ما از خون مردم دیگر رنگین‌تر نیست و این اثبات این موضوع است که ما جان و مال خودمان را نثار مردم این سرزمین خواهیم کرد، این فرد کسی نیست جز فرزند وزیر بهداشت.

وی گفت: در آینده نزدیک از منابع مطمئن دیگری واکسن وارد می‌کنیم، و افراد بالای ۶۵ سال و افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای و سایر گروه‌ها واکسن دریافت می‌کنند و امیدواریم به پوشش واکسیناسیون ۷۰ درصدی برسیم. همچنین امیدواریم واکسن تولید داخل نیز از بهار به دست مردم برسد.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از نقش خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران علی رغم فشارهای بین‌المللی با دست‌های بسته در اقیانوس کرونا شنا کرد، روزگاری که با تحریم مردم را از کمترین خدمات محروم کردند اما توانستیم با وفاق ملی از بحران عبور کنیم و برای همه عزیزان مبتلا ارزوی سلامتی داریم و برای همه جان باختگان تقاضای رحمت الهی دارم.
 وزیر بهداشت تاکید کرد: واکسن تولید داحل قبل از بهار به ما نمی رسید و از منابع معتبر جهان استفاده کردیم. این ها باید در سه فاز بگذرانند و در سایر کشورها واکسیناسیون انجام شود. روسیه، چین، آسترازانکا، دو منبع از هند و از طریق قراردادهای کووکس از جمله آن است.

وی با اشاره به سند ملی واکسیناسیون گفت: امروز اولین نفراتی که با بیماران در ارتباط بودند واکسینه شدند و دو هفته دیگر واکسیناسیون سایرین آغاز می شود. گروه های هدف ما برای کاهش بستری و مرگ و میر گروه های مدافعین سلامت، سالمندان و بیماران زمینه که ۸۰ درصد مرگ و میرها هستند  خواهد بود.

نمکی در ادامه طرح ملی واکسیناسیون ضمن تقدیر از اصحاب رسانه گفت: جمهوری اسلامی ایران علی رغم فشارهای گسترده بین المللی با دست های بسته در اقیانوس کرونا شنا کرد.

جان بابایی افزود: روزگاری که تحریم های بی رحمانه روا داشتند با همدلی و در مدت کوتاه با شجاعت و وفاق کادر سلامت و با کمترین امکانات فعالیت کردیم. آرزوی سلامتی برای مبتلایان می کنم و تقاضای مغفرت الهی برای جان باختگان دارم.

وی با اشاره به تکیه بر دانش داخلی گفت: با تکیه بر دانش داخلی، استفاده از واکسن سازهای معتبر جهان و دیگر مشارکت با سایر واکسن سازهای مطمئن بود. در آینده نزدیک خبرهای خوش داریم که در آینده اعلام می شود.

در ادامه مراسم، فتاح قاضی رییس آی سی یو اورژانس بیمارستان امام خمینی، سارا گودرزی پرستار بخش آی سی یو، علی آستراکی کمک بهیار، سید جمیل حسینی پرستار بخش آی سی یو، نیز واکسن کرونا دریافت کردند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اقتصادمونو آباد کردید حالا اومدید سراغ جونمون
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
امامزاده دولت تدبير و اميد كور مي كند شفا نمي دهد
در اين هفت و نيم سال بوضوح اين را ثابت كرده
در همه عرصه ها بورس و قيمت خودرو گوشت و مرغ و تخم مرغ و سكه و ارز و مسكن و .... تا ريز ترين ملزومات مردم