شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱۲

اعتراف بزرگ صهیونیست‌ها درباره پهپادهای ایران

يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 754026
یک نشریه نظامی صهیونیستی اذعان کرد: پدافند هوایی اسرائیل نمی‌تواند از عهده مواجهه با پهپادهای تهاجمی ایران برآید.
اعتراف بزرگ صهیونیست‌ها درباره پهپادهای ایران
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، «اسرائیل دیفنس» در گزارشی به بررسی توانمندی‌های پهپادهای ایران و امکان مواجهه سیستم پدافندی اسرائیل پرداخت و نوشت: حملات اسکادران‌های مختلف و پهپادها از هر جهت و در ارتفاعات متعدد می‌تواند از سامانه پدافند هوایی اسرائیل عبور کرده و مانورهای نیروی زمینی ارتش آن را مختل کند. ایران اخیرا مانورهای زیادی با هواپیماهای بدون سرنشین انجام داده که اسرائیل نباید اجازه بدهد توانایی‌های ایران در این زمینه اسرائیلی‌ها را غافلگیر کند؛ چرا که این کشور از زمان جنگ با عراق طی دهه‌های گذشته در حال توسعه هواپیماهای بدون سرنشین بوده و جهش بزرگی در این زمینه داشته است. چندین بار پهپادهای آمریکایی و اسرائیلی توسط ایرانی‌ها ساقط شده است.

ایران دارای دانشگاه‌های عالی در زمینه علوم دقیق و مهندسی بوده و فارغ‌التحصیلان زیادی در مشاغل مربوط به صنعت امنیتی دارد. پهپادهای ایران بسته به نوع آن می‌تواند از سامانه پدافند هوایی اسرائيل عبور کند. قرار نیست همه این پهپادها وارد حریم هوایی اسرائیل شوند یا به همه اهداف برخورد کنند بلکه ضربه زدن تعدادی از آنها به اهداف نیز برای ایجاد ویرانی و مرگ در اسرائیل کافی است.

به عنوان مثال اگر پهپادهای ایران به ایستگاه‌های راداری اسرائيل برخورد کند سامانه دفاع هوایی کارایی خود را از دست می‌دهد و امواج بعدی حملات با موفقیت بیشتری به هدف می‌خورند. در این شرایط باید جنگ بزرگی را تصور کنیم که با حملات پهپادی ایران همراه باشد.

درست است که سامانه پدافند هوایی اسرائیل شامل هواپیماهای جنگی و بالگردهایی است که می‌تواند پهپادها را رهگیری کند؛ همان‌طور که در گذشته نیز این کار را انجام دادند اما هر موشک هوا به هوا برای مدیریت یک پهپاد طراحی نشده است. بنابراین حتی تسلیحات مناسب در نیروی هوایی ارتش اسرائيل نیز هم از نظر تنوع و هم از نظر کمیت محدود است. علاوه بر آن بالگردها و هواپیماها نیاز به سوختگیری دارند و این فرآیند دفاع را پیچیده‌تر می‌کند. اگر یک حمله هماهنگ با استفاده از پهپادهای مختلف در ارتفاعات متفاوت و از جهت‌های مختلف توسط ایران به سمت اسرائیل انجام شود در این صورت کارایی کلی سامانه‌های پدافند هوایی به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد. ممکن است این حمله از کشتی‌های موجود روی دریا یا از خاک ایران یا یمن و سوریه و لبنان انجام شود، این روش برای خثنی کردن تهدیدات ایران زمان‌بر خواهد بود.

باید نگاهی به آخرین مانورهای ایران داشته باشیم که با استفاده از پهپاد تهاجمی انجام شد. این یک پهپاد بزرگ است که کلاهکی با وزن کمتر را حمل می‌کند و طوری طراحی شده که برای ایجاد اختلال در رادیاتورهای دستگاه‌های شناسایی دشمن نیز به کار می‌رود. ایران مستقیما یا از طریق کشورهایی مانند یمن و لبنان می‌تواند از این پهپادها علیه اهداف داخلی اسرائیل استفاده کند و حتی ممکن است ساختمان‌های بزرگ اسرائیل مورد هدف قرار بگیرد و شمار زیادی از اسرائیلی‌ها کشته شوند.

ایرانی‌ها سال‌هاست که در حال انجام تحقیقات و مطالعاتی درباره اسرائیل هستند و به خوبی می‌دانند که عنصر مرگ در جبهه داخلی یا در میدان جنگ نقش تعیین‌کننده‌ای برای اسرائیلی‌ها دارد و اگر چنین کشتاری اتفاق بیفتد، اسرائیلی‌ها به‌طور کامل اعتماد خود را نسبت به ارتش از دست می‌دهند. پهپادهای ایران می‌توانند از سامانه پدافند هوایی محوری اسرائیل عبور کنند و تلفات انسانی زیادی بر جبهه داخلی اسرائیل وارد آورند.

افزایش توانایی‌های ایران در زمینه توسعه پهپادها بخشی از استراتژی گسترده این کشور با هدف فرسایش اسرائیل در نبردهای آینده است که کاهش مشروعیت حاکمیت اسرائيل را برای اتباعش به همراه خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
معطل چی هستید؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
در نابودی اسراییل شک نکنید به امید خدا حتمی است
رضا
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل ۱۹ سال آینده را نخواهد دید
Iran, Islamic Republic of
چرامیببنیم
Iran, Islamic Republic of
متاسفیم واقعا برای تو ک یک ایرانی هستی.
زنده باد سپاه. جانم فدای رهبر کشورم. مرگ بر اسرایل مرگ بر منافق
وطن دوست
Iran, Islamic Republic of
البته که میبینی البته نابودی کامل اسراییل که حتما برای صهیونیسمها زجر اور و دردناک خواهد بود
Omid
Iran, Islamic Republic of
همش تقصیر آمریکا و اسرایله ....!!!!
علیرضا
ملت مظلوم و ستمدیده ایران برای نابودی رژیم نجس و نحس و غاصب و کودک کش و ظالم و اشغالگر صهیونیستی تاوان های سخت و سنگینی پرداخت کرده و میکند امیدوارم بحول و قوه الهی این رژیم جعلی اسرائیل هرچه زودتر از صحنه روزگار محو و نابود و پاک شود تا ملت نازنین و مظلوم و ستمدیده ایران نفس راحتی بکشند انشاالله و تعالی انشاالله و تعالی انشاالله و تعالی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
منتظر باش ای کفتار بی صفت مرگت بزودی می رسد مرگ بر اسرائیل
Iran, Islamic Republic of
چه اعترافی موتور پیکان کاملا ایرانی نیست پس مارو به چه ساخت پهپاد!!!!!!!! سر کی شیره می‌مالید
Iran, Islamic Republic of
اسراییل در سوریه هر روز کشت و کشتار انجام میده کی جواب میدید
United Kingdom
آمریکا اگه سیاستش عوض بشه برای ایران موقعیت خوبی هست اگر دو جناح با هم باشن و قدرت را تقسیم کنند تا همه برای ایران تلاش کنند