جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲۴

جهانگیری: هدف دولت تأمین حداقل معیشت برای مردم بود

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب: 754014
معاون اول رئیس جمهوری گفت: دولت در شرایط جنگ اقتصادی تصمیماتی متناسب با این شرایط اتخاذ کرده است و ممکن است برخی از این تصمیمات حتی با تصمیمات چهار سال اول دولت در تضاد بوده باشد اما باید بدانیم که در جنگ اقتصادی مهم ترین هدف ما این بود که زندگی مردم آسیب نبیند و حداقل معیشت برای جامعه و به خصوص طبقات ضعیف جامعه فراهم شود.
جهانگیری: هدف دولت تأمین حداقل معیشت است!
به گزارش جهان نيوز، معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بعضی مسایل و مشکلات اقتصادی کشور به بیماری‌های مزمن اقتصادی تبدیل شده‌اند که حل آنها نیازمند اصلاحات ساختاری است.

جهانگیری گفت: حل مسائل اقتصادی علاوه‌ بر راهکارهای اقتصادی نیازمند راهکارهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و همکاری قوای سه گانه و نهادهای حاکمیتی است و همه باید در حل آنها کمک کنند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر علاوه بر تلاش برای حل مسائل ساختاری، گام‌هایی جدی برای کاهش تورم، اشتغالزایی و بهبود وضعیت اقتصادی برداشته شده و دولت تلاش کرد، اقتصاد کشور هر سال بزرگتر شود و تورم تک رقمی باشد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت تلاش کرده که فرصت‌های شغلی متعددی در کشور ایجاد شود تا مردم بتوانند از این فرصت‌های شغلی استفاده کنند.

جهانگیری گفت: اقتصاد باید در تعامل با دنیا باشد و از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کند و مردم در آن دخیل باشند تا مشکلات اقتصادی برطرف شود.

وی ادامه داد: عدالت از رویکردهای مهم اقتصاد مقاومتی است و هر دولت و حکومتی تلاش می‌کند عدالت را در اقتصادش رعایت کند و به ظرفیت‌ها، ‌دانش و مغز فرزندان خود متکی باشد.

جهانگیری با بیان اینکه در سه سال اخیر علاوه بر مشکلات اقتصادی با دو پدیده جدید تحریم‌های ظالمانه و کرونا روبرو شدیم، بیان کرد: این موضوعات به شدت اقتصاد کشور و زندگی مردم را تحت فشار قرار داد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به فشارهای بسیار شدیدی که علیه کشورمان توسط دشمنان اعمال می‌شود، شهادت سردار سلیمانی را در راستای فشار حداکثری دشمن بر ایران و فروپاشی کشور توصیف کرد.

 جهانگیری ادامه داد: دولت در شرایط جنگ اقتصادی تصمیماتی متناسب با این شرایط اتخاذ کرده است و ممکن است برخی از این تصمیمات حتی با تصمیمات چهار سال اول دولت در تضاد بوده باشد اما باید بدانیم که در جنگ اقتصادی مهم ترین هدف ما این بود که زندگی مردم آسیب نبیند و حداقل معیشت برای جامعه و به خصوص طبقات ضعیف جامعه فراهم شود.

وی بیان داشت: ‌مردم ایران با نهایت بزرگواری سختی‌ها را تحمل و با ما  همراهی کردند و این باعث شد که سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ملت ایران با شکست مواجه شود و نتیجه‌اش این شد که ترامپ به تاریخ پیوست.

جهانگیری در ادامه، سابقه فرهنگی، تمدنی، آثار تاریخی و‌ منابع طبیعی  استان کرمانشاه را یادآور شد و گفت: بیکاری بالا در استان کرمانشاه مسأله تلخی است و باید تلاش کنیم توسعه استان به خوبی پیش برود.

وی به زلزله بزرگ کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: کسانی که حجم تخریب‌های زلزله را دیده‌اند اذعان دارند که جبران آن خسارت‌های بزرگ که علاوه بر خسارات مادی، ضربه روحی سنگینی به مردم وارد کرد کار بسیار بزرگی بود و ما با همراهی ملت ایران و برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سوی مسئولین خوشبختانه از این مسأله عبور کردیم.

جهانگیری بیان داشت اجرای طرح  پتروشیمی اسلام آبادغرب به طور قطع ده‌ها واحد صنعتی را به دنبال خود فعال خواهد کرد و با برنامه ریزی‌های انجام شده از سوی وزارت نفت برای استخراج گاز و اجرای دیگر واحدهای پتروشیمی در استان، آینده روشنی برای استان پیش‌بینی می‌شود.

توجه به ظرفیت‌های کشاورزی،ایجاد صنایع تبدیلی همچون کارخانه قند، توجه به گردشگری و رفع موانع و مشکلات بانکی تولید کنندگان در جلسه با رئیس بانک مرکزی، از دیگر محورهای سخنان معاون اول رئیس‌جمهور بود.

وی در خصوص پالایشگاه آناهیتا گفت: از رئیس قرارگاه خاتم الانبیا خواهم خواست که برای اجرای این پروژه به طور جدی وارد عمل شود و قرارگاه خاتم امکانات و منابع اتمام این طرح‌ را در اختیار دارد.

مرز طولانی با کشور عراق دیگر موضوعی بود که جهانگیری از آن به عنوان یک مزیت ویژه برای استان کرمانشاه نام برد و گفت: یکی از دستاوردهای دولت فعال سازی مرزها بویژه مرز پرویزخان بود که باید از این مزیت به بهترین نحو استفاده شود

وی با بیان اینکه موضوع منطقه آزاد قصر شیرین را مجلس و دولت هر دو تصویب کرده‌اند و اکنون جهت تعیین تکلیف در مجمع تشخیص قرار دارد، اعلام کرد: ‌دلیلی ندارد وقتی دولت و نمایندگان مجلس آن را تصویب کرده‌اند در جای دیگری با آن مخالفت شود.

لازم به ذکر است در این جلسه معاون اول رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس پروژه‌های متعددی را در شهرستان های دالاهو، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی افتتاح کرد که با احتساب پروژه پتروشیمی اسلام‌آباد‌غرب، اعتبار آنها به یک‌هزار و ۱۱۸ میلیارد تومان رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هدف دولت تاکنون ثابت کرد که کنترل افزایش قیمت ها خودرو، کالا، اجناس، گوشت، مرغ، میوه و... نبوده است .
فقط افزایش پول ودیگر هیـــــــــــــــــــچ !
Iran, Islamic Republic of
رشد بیش از ۶ برابری نقدینگی بدنبال چاپ بی‌رویه پول در دوره ریاست روحانی!!!

حجم نقدینگی به ۳۱۰۰ هزار میلیارد تومان در آذر ماه ۱۳۹۹ صعود کرد!!!
بی تدبیری
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی رکورددار تورم در 50 سال اخیر است.
Iran, Islamic Republic of
در حوزه اقتصاد امروز با بحران مواجه هستیم
Iran, Islamic Republic of
برجام تصمیم نظام نبود/ روحانی به فکر ما نیست
Iran, Islamic Republic of
هدف دولت تأمین حداقل معیشت برای مردم نبود
ربابه زرگر
Iran, Islamic Republic of
حداقل قیمت خیار شده 20هزار تومان
موز 40هزار تومان
خسته نباشی اما ما که نتیجه این تلاش شما رو نمی بینیم
متاسفانه این دولت اصلاح طلب دیگر قادر به اداره کشور نیست و خدا خدا میکنه زودتر تموم بشه
تو را بخدا از شما خواهش داریم که برای تامین معیشت ما کاری نکنید دمتون گرم
Iran, Islamic Republic of
ما از شماهااااا هیچی نمیخواهیم!! تا زمان تمام شدن دولتتون!!
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری: مفهوم؟ تمام!!
Iran, Islamic Republic of
...
United States
آقای جهانگیری شما خودت بگو دیشب شما شام چی خوردی که داری برای ما مردم از حداقل معیشت صحبت می کنی؟
مجید
Iran, Islamic Republic of
چه شد؟ حداقل معیشت برای مردم..شعار شما در انتخابات همین بود .متاسفم برای خودمان.
احمد
Iran, Islamic Republic of
فخررازی از پسرش پرسید دوست داری مانند که بشوی گفت شما او به پسر گفت امام جماعت مسجد محل هم نخواهی شد من می خواستم مانند جعفر بن محمد الصادق (ع) امام شیعیان شوم شدم فخررازی توکه می خواهی چون من شوی هیچ نخواهی شد!!
سید
Iran, Islamic Republic of
بابا موز میوه لاکچری هستش شده کیلیویی 70 هزار تومان خوب نمی خوریم
ولی خیار کیلویی 18 هزار تومان چی میگه.
Iran, Islamic Republic of
در یک کشور ثروتمند معیشت مردم را نابود کردید!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
حداقل معیشت برای مردم و حداکثر معیشت برای نور چشمی ها تمام تلاش این دولت در جهت برجام بود که کدخدا وقعی ننهاد.
منتظر
Iran, Islamic Republic of


مردم خوئ شاهد عینی در سبساستهای غلط دولتند.

مجبوریم محمل کنیم از ماست که بر ماست ......
Iran, Islamic Republic of
اقتصادمقاومتی فقط برای مردم است نه مدیران ومسئولین ناکارآمد
Iran, Islamic Republic of
رونق اقتصادیشون رسیده به حداقلی
احسان
Iran, Islamic Republic of
ایشون همونی نیس که میگفت ما کاری کردیم کارستان ملت شریف ایران یادتون هس قیمت خیار لحضه ای میره بالا و رسیده به 20 هزار یادتون هس دستمون به پای مرغ هم تمیرسه چه رسد به جان او (قیمت پای مرغ 15000)