کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از شورای وحدت اصول گرایان چه خبر؟

18 بهمن 1399 ساعت 19:28

سخنگوی شورای وحدت از تشکیل هیئت اجرایی شورای وحدت خبر داد و گفت: هیئت اجرایی همانند شورای وحدت یک مسئولیت دائمی و مستمر دارد که ارتباطی به انتخابات ندارد.


به گزارش جهان نیوز، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان در گفتگو با مهر، درباره برنامه های شورای وحدت برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت شورای وحدت در حرکت جمعی، همفکرانه و دموکراتیک با مشارکت احزاب، اقشار و جامعه روحانیت شکل گرفت. هدف درازمدت شورای وحدت انسجام و همگرایی تشکل‌های ولایی، ارزش و اصولگرا است.

وی در تبیین اهداف درازمدت شورای وحدت، افزود: رسیدن به مواضع واحد در موضوعات محوری و اساسی کشور در دستور کار شورای وحدت قرار دارد. توافق و حمایت از نقاط مشترک به دست آمده در حوزه‌های مسائل داخلی، روابط خارجی، مسائل اقتصادی، فرهنگی و غیره بین این گروه‌ها از برنامه‌های درازمدت این شوراست.

سخنگوی شورای وحدت همچنین فعالیت کوتاه‌ مدت شورای وحدت را تشریح کرد و اظهار داشت: اقدامات کوتاه‌مدت فعلی شورای وحدت، ایجاد سازوکار و ستادهایی برای ورود پرنشاط، فعال و هدفمند به انتخابات سال ۱۴۰۰ است که هردو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را در برمی‌گیرد. برنامه‌ریزی‌هایی که در دستورکار قرار دارد در فرصت مناسبی برای مردم تشریح خواهد کرد.

متکی از تشکیل هیئت اجرایی شورای وحدت خبر داد و افزود: هیئت اجرایی همانند شورای وحدت یک مسئولیت دائمی و مستمر دارد که ارتباطی به انتخابات ندارد. این هیئت یک وظیفه کوتاه‌مدت دارد و آن تعریف سازوکارهای انتخاباتی است. همچنین شرح وظایف و ساختار انتخاباتی برای هیئت عالی شورای وحدت ارائه شده و مورد تصویب قرار گرفته است.

وی جزئیات تشکیل و وظایف کارگروه‌ها و کمیته‌های انتخاباتی شورای وحدت را بیان کرد و افزود: ۹ کارگروه محتوایی و ستادی و ۱۴ کمیته اجرایی و عملیاتی برای انتخابات تعریف کردیم.

کارگروه‌ها به تولید محتوایی و کار ستادی می‌پردازند و کمیته‌ها، عملیات اجرایی و میدانی را بر عهده دارند. این کمیته‌های چهارده‌گانه اقشار مختلف اجتماعی را در برمی‌گیرند.

سخنگوی شورای وحدت افزود: تا این لحظه بیش از نیمی از کمیته‌ها تشکیل شده‌اند و هر کمیته متشکل از ۲۱ نفر از فعالان صنف یا قشر مربوط به خود است. کمیته‌های جوانان، بانوان، دانشجویان، کارگران و فرهنگیان جز کمیته‌هایی هستند که شکل گرفته‌اند. به همین ترتیب در هفته جاری دو کمیته دیگر را تشکیل خواهیم داد و در ظرف کمتر از دو هفته آینده و تا پایان بهمن ماه تمام کمیته‌ها تکمیل خواهند شد.

متکی درباره فعالیت‌های پیش‌روی شورای وحدت، گفت: بعد از اتمام تشکیل کمیته‌های انتخاباتی، اقدامات عملیاتی را آغاز می‌کنیم و جزئیات مراحل اجرایی را از طریق خبرگزاری‌ها اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.


کد مطلب: 754012

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/754012/شورای-وحدت-اصول-گرایان-خبر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com