جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

وصیت شهید: در مراسمم شربت و شیرینی بدهید!

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 753979
در این مجالس با افرادی که در آن شرکت می کنند، آن چنان برخورد کنید که احساس نکنند که در مجلس ختم و عزاداری آمده اند و حتماً در آن مجالس شربت و شیرینی پخش کنید تا چشم منافقان و دشمنان اسلام کور شود.
وصیت شهید: در مراسمم شربت و شیرینی بدهید!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، شهید سعید حسینی از دانش آموزان دبیرستان سپاه تهران (مکتب الصادق(ع)) بود که در 25 دی‌ماه سال ۶۵ به شهادت رسید. وصیت‌نامه این شهید بزرگوار به این شرح است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین
وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ (آل عمران/۱۶۹)

هرگز مپندارید آنان که در راه خدا کشته شده‌اند، مردگانند بلکه زنده‌اند و در نزد پروردگارشان روزی می خورند!
 
پس از حمد و ثنای خداوند  متعال و شکرگزاری نعمات بیکرانش و آرزوی سلامتی برای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خمینی دامه ظله، وصیت نامه خویش را بنا بر تکلیف الهی و شرعی مینویسم امید است که خداوند متعال شهادت تمامی شهدا و همچنین این بنده حقیر را بپذیرد و در قیامت ما را شرمنده ائمه اطهار سلام الله علیهم و پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه و آله و فاطمه زهرا سلام الله علیها قرار ندهد.

در ابتدا شهادت میدهم به یگانگی خداوند متعال و شهادت میدهم که محمد (صلی الله علیه و آله) بنده و فرستاده او است و بعد از او پیامبری نبوده و نیست و شهادت میدهم که ائمه اطهار علیهم السلام به حق بودند و آخرین امام ما، مهدی موعود (عجل الله فرجه الشریف) آخرین امام بوده و ایشان در غیبت کبری به سر می‌برند و منتظر اذن الهی هستند، برای ظهور و قیام علیه کفر و شرک و شهادت می‌دهم که خمینی بت شکن سعادت و رستگاری مسلمین را خواسته و می خواهد و به حق ایشان رهبر مسلمین جهان می باشند.
 

مادر بزرگوار شهید سعید حسینی

پدر و مادر عزیزم!
از شما ملتمسانه درخواست عفو و بخشش و حلالیت دارم و می‌دانم که شما ها برای من رنج و زحمت زیادی کشیده اید و می دانم که بنا بر عواطف انسانی و علاقه فرزندی، مرا زیاد دوست میدارید و می دانم که شهادت من برای شما سخت است، ولی هنگامی که بزرگ شدم تکلیفی بر دوش من نهاده شد که سنگینی آن مرا به خستگی واداشته بود که کی می توانم این تکلیف بزرگ الهی را تا پای جان انجام دهم و به سوی معبود خویش بشتابم و خداوند مرا بپذیرد  و در جوار او به سر ببرم و مرا مصداق این آیه قرار دهد:
 
وَلَئِنْ قُتِلْتُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَوْ مُتُّمْ لَمَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ وَرَحْمَةٌ خَیْرٌ مِمَّا یَجْمَعُونَ (آل عمران ۱۵۷)
اگر در راه خدا کشته شده یا بمیرید، در آن جهان به آمرزش و رحمت خدا نائل شوید و آن بهتر از هر چیزی است که در حیات دنیا می توان برای خود فراهم کرد.

 پس حالا که خاص خداوند است که همه باید بمیرند،  کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ (قرآن کریم) (۱) پس نبایستی اندوهی به خود راه بدهید، بلکه بایستی خوشحال و سرفراز باشید از اینکه فرزندتان قدم در راهی گذاشته که پیمودن این راه سخت و دشوار است چون بایستی پا روی هوا ها و امیال نفسانی گذاشت، ولی انتهای این راه که عبارت است از رستگاری، بسی خوش و شیرین است که هرگز تا بدان نرسیم نمی توانیم آن را درک کنیم .
 

جشن تولد شهید سعید حسینی با حضور جمعی از معلمان و همکلاسی‌های شهید
پدر و مادر عزیزم!

می دانم که برایم مراسمی را می گیرید و شما بایستی در این مجالس با افرادی که در آن شرکت می کنند، آن چنان برخورد کنید که احساس نکنند که در مجلس ختم و عزاداری آمده اند و حتماً در آن مجالس شربت و شیرینی پخش کنید تا چشم منافقان و دشمنان اسلام کور شود و آنان خوشحال به این مسئله نشوند.

و همچنین شما ای خواهران محترمم! تنها تذکری را که شایسته تذکر دادن می دانم که برایتان بنویسم، این است که: فاطمه زهرا سلام الله علیها را در تمامی مسائل زندگیتان اسوه و الگوی خویش قرار دهید!

و همچنین شما برادران عزیزم! اخلاق و گفتار و کردار ائمه اطهار علیهم السلام را مد نظر بگیرید و در چگونه زیستن آنان دقیق شوید و محبان واقعی آنان باشید و لحظه ای از انتظار ظهور مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) غفلت نورزید.

 و سخنی نیز با امت حزب الله دارم و آن اینکه شما امت حزب الله بهترین امت پیامبر گرامی اسلام می‌باشید و اگر با چشم دل نظر افکنده شود، مصداق مسلمان واقعی را میتوان در شما یافت و جهانیان باید بدانند که سعادت و عزت در دنیا و آخرت و همچنین شقاوت و ذلت و خواری در دنیا و آخرت همگی آنان، در گرو اطاعت از امر رهبر کبیر انقلاب، امام امت، خمینی بت شکن می‌باشد و اگر اطاعت از اوامر ایشان شود، سعادت‌مند دنیا و آخرت خواهند شد و اگر سرپیچی امر او کنند خوار و ذلیل دنیا و آخرت خواهند شد.

و شما ای امت حزب الله!

هرگز نبایستی سستی به خود راه دهید و بایستی همچنان بیش از پیش به جبهه ها هجوم آورید و به دشمن اسلام و مسلمین فرصتی ندهید تا اینکه بتواند، از آن استفاده بنماید و به اسلام ضربه بزند و اگر شما به جبهه بیایید و اطاعت از امر الهی بکنید پیروزید چون خداوند می فرماید:

  إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ (۲)

اگر خدا را یاری کنید، خدا نیز شما را یاری میکند!

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار!

۳۰ خرداد ۱۳۶۵
سعید حسینی

(۱) سوره مبارکه عنکبوت آیه ۵۷
ترجمه : هر نفسی و جانی در عالم رنج و سختی مرگ را می‏چشد.

(۲) سوره مبارکه محمد آیه ۷
ترجمه : ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد.

ولادت  : ۱۵  بهمن  ۱۳۴۷
شهادت : ۲۵  دی  ۱۳۶۵
عملیات : کربلای پنج - شلمچه
مزار : قطعه  ۲۸ ردیف  ۹۸  شماره ۱۳
برچسب ها: وصیتنامه شهید
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بسم رب الشهداء و الصدیقین
وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ (آل عمران/۱۶۹)
هرگز مپندارید آنان که در راه خدا کشته شده‌اند، مردگانند بلکه زنده‌اند و در نزد پروردگارشان روزی می خورند!