جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

چرا خبری از آثار انقلابی در جشنواره نیست؟

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 753966
در بین ۱۶ فیلم حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، فقط ۱ اثر با موضوع انقلاب اسلامی ساخته شده است.
چرا خبری از آثار انقلابی در جشنواره نیست؟
به گزارش جهان نيوز ب هنقل از باشگاه خبرنگاران، هر سال این موضوع مطرح می‌شود که چرا در جشنواره فیلم، تئاتر، موسقی و ... که عنوان فجر را یدک می‌کشند، اثری با موضوع انقلاب اسلامی نیست. گویی جشنواره فجر، فقط به این دلیل که در ایام دهه فجر برپا می‌شود، چنین عنوانی دارد. جشنواره فیلم فجر که سالانه چندین اثر را اکران و به مخاطبان سینما معرفی می‌کند از این موضوع مستثنی نیست.

در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر فقط یک فیلم درباره وقایع دهه پنجاه و رویداد‌های انقلاب اسلامی ایران ساخته شده است. رویداد‌هایی که بخش مهمی از سرنوشت کشور را رقم زده است. این فیلم که مصلحت نام دارد، محصول حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان هنری رسانه‌ای اوج است و اکران آن در کاخ رسانه بازتاب گسترده‌ای داشت.

البته در این دوره از جشنواره فیلم فجر آثار دیگری مانند، تک تیرانداز، روزی روزگاری آبادان و منصور با موضوع دفاع مقدس و قهرمانان ملی و مذهبی حاضر هستند که البته با مضامین انقلاب اسلامی همپوشانی دارند، اما اینکه هر سال فیلم‌های بسیار کمی با این مضمون ساخته می‌شوند و امسال فقط یک اثر درباره این بخش مهم تاریخی کشور تولید شده است، جای تفکر دارد.


سینمای ایران این روز‌ها دغدغه‌های متفاوتی دارد و راهی را طی می‌کند که به ساخت فیلم انقلابی منجر نمی‌شود. تفکر تهیه کنندگان و تولید کنندگان سینمایی، متمرکز بر گیشه است و همین موضوع باعث شده که دغدغه‌های محتوایی نسبت به تاریخ ملی و مذهبی مورد غفلت واقع شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرصاد
Iran, Islamic Republic of
جشنواره فیلم فجر ؛ تنها نشانی ، که از انقلاب دارد ، فقط و فقط همان کلمه " فجر" است و بس !!