سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۱

«سلمان فارسی» سریالی با ۷۰۰ بازیگر اصلی

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۳۲
کد مطلب: 753897
حمید شاه آبادی معاون سیمای رسانه ملی به پشت صحنه سریال «سلمان فارسی» رفت.
«سلمان فارسی» سریالی با ۷۰۰ بازیگر اصلی
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، حمید شاه آبادی معاون سیما که امروز ۱۶ بهمن به همراه جواد رمضان نژاد رئیس مرکز سیما فیلم و جمعی از مدیران سیما برای بازدید از پشت‌صحنه سریال «سلمان فارسی» به شهرک سینمایی نور رفته بود، ضمن قدردانی از زحمات یک‌ساله داوود میرباقری و عوامل سریال گفت: انصافاً سریال «سلمان فارسی»، اثری بزرگ، بین‌المللی و بین الادیانی است و باید به مردم ایران بشارت داد که بار دیگر، اثری ارزشمند از داوود میرباقری خواهند دید. اثری که مقاطع مهمی از تاریخ کشورمان از جمله تاریخ ورود اسلام به ایران را روایت می‌کند.

معاون سیما با اشاره به تنوع نماها، ایفای نقش بیش از ۷۰۰ بازیگر اصلی، نقش‌آفرینی تعداد زیادی بازیگر خارجی، حضور هزاران هنرور و فعالیت بیش از ۲۴ کارگاه گفت: بهره گیری از همه ظرفیت‌های داخلی، مزیت درخور توجه سریال عظیم «سلمان فارسی» است.

وی در بازدید چهارساعته خود، با قدردانی از همه عوامل سریال در حال ساخت «سلمان فارسی»، و حضور در صحنه فیلم‌برداری دو پلان در محوطه یک دیر این سریال، از بخش‌های مختلف شهرک سینمایی نور مانند مکه، کعبه و شعب ابی طالب، و نیز دکورهای شهر نمادین دمشق بازدید کرد و در جریان برنامه‌ریزی‌های ساخت و سازهای دکورها قرار گرفت.

داوود میرباقری، نویسنده و کارگردان سریال «سلمان فارسی» نیز با تشکر از حضور معاون سیما و هیئت همراه گفت: حضور دوستان همیشه تأثیرگذار بوده و باعث می‌شود ما باانرژی و قوت قلب بیشتر پیش برویم.

وی با اشاره به اهمیت زمان‌بندی در تداوم این پروژه ابراز امیدواری کرد ان‌شاءالله با همراهی دوستان، مساعدت‌های لازم انجام شود تا ساخت دکورهای سریال، طبق زمان بندی پیش برود.

میرباقری به وضعیت فعلی ساخت سریال «سلمان فارسی» هم اشاره کرد و گفت: ما از پارسال تاکنون، مشغول فیلم‌برداری بخش میانی سریال هستیم که در بیزانس می‌گذرد.

سلمان فارسی که در نوجوانی، ایران را ترک می‌کند و مسیحی می‌شود، حدود ۷۰ سال در شهرها، کلیسا و دیرهای مختلف بیزانس، سیر و سلوک می‌کند و ما هم‌اکنون مشغول فیلم‌برداری این فصل هستیم.

نویسنده و کارگردان سریال «سلمان فارسی» اعلام کرد با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده حدود ۳ ماه دیگر، فصل بیزانس به پایان می‌رسد.

میرباقری گفت: ترجیح ما این است که بعد از فصل بیزانس، فیلم‌برداری فصل اول که فصل ایران است را شروع کنیم.

وی به زمان‌بندی ۴ ساله برای پایان کار اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد به‌موقع، کار به پایان برسد.

معاون سیما همراه با برخی از مدیران تلویزیون، حدود ۴ ساعت در شهرک سینمایی نور حضور داشتند. آن‌ها ابتدا از بخش‌های مختلف شهرک سینمایی نور مانند مکه، کعبه و شعب ابی‌طالب بازدید کردند و سپس در لوکیشن سریال «سلمان فارسی» حضور یافتند.

شاه‌آبادی سپس با حضور در محل ساخت برخی از دکورهای شهر دمشق، در جریان برنامه‌ریزی‌های آینده جهت ساخت‌وسازهای دکورها قرار گرفت.

سریال سلمان فارسی که مجری طرح آن مؤسسه فیلمسازی زلال فیلم و از محصولات مرکز سیما فیلم محسوب می‌شود به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری در حال ساخت است. این سریال در سه مقطع ایران دوره ساسانی، بیزانس و حجاز صدر اسلام به زندگی سلمان فارسی، یار ایرانی پیامبر اسلام می‌پردازد.

فیلمبرداری این سریال از زمستان پارسال در کویر شهداد کرمان و جزیره قشم آغازشده بود که شیوع ویروس کرونا، چهار ماهی، فیلمبرداری را متوقف کرد. نهایتاً فیلمبرداری این سریال از دهم مرداد امسال با رعایت تمام شیوه نامه‌های بهداشتی در شاهرود و شهرک سینمایی نور از سر گرفته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نمیدانم چرا فیلمهای فاخر ایرانی با وجود وضوح تصویر، رنگهایی روشنتر و کمرنگ تر از رنگهای فیلمها و سریالهای خارجی(حتی ترکی) دارند!!!!! و به نظر کهنه تر می آیند!!!!!