جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

واکنش طاهری به مطالبه مهم رهبرانقلاب

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۰۸
کد مطلب: 753894
محسن طاهری مدیرعامل خانه مداحان، حفظ ادب اسلامی در سخن گفتن را مطالبه رهبری از مداحان و هیأتی‌ها بیان کرد و گفت: دفاع از حریم انقلاب و برپایی نهضت روشنگری باید اولویت هیأت‌های مذهبی باشد.
واکنش طاهری به مطالبه مهم رهبرانقلاب
به گزارش جهان نيوز، همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) جمعی از مداحان و شاعران آئینی به صورت مجازی در محضر حضرت آیت الله خامنه‌ای به شعر خوانی و مولودی خوانی پرداختند و سپس از بیانات مهم معظم‌له بهره مند شدند.

رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنانشان، مداحی را پدیده‌ای ویژه و منحصربه‌فرد خواندند و گفتند: مداحان و شاعران اشعار مداحی برای انتقال مفاهیم و معارف دینی باید از مطالب متقن و محکم و متین استفاده کنند. ایشان همچنین با انتقاد از مخدوش شدن ادب اسلامی در برخی محیط‌های رسانه‌ای و فضای مجازی، در توصیه مهم و پایانی خود به مداحان و همه تریبون‌داران و رسانه‌ها، بر «حفظ ادب اسلامی در سخن گفتن» تأکید و خاطرنشان کردند:

بدگویی و بدزبانی در جامعه باید جمع شود و ادب اسلامی گسترش یابد.


بر همین اساس برای تحلیل و بررسی بیانات و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از جامعه مداحان و شاعران آئینی با محسن طاهری مدیر عامل خانه مداحان به گفتگو نشستیم.
محسن طاهری در گفتگو با مهر، با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب مداحی را یک پدیده ویژه و منحصر به فرد دانست و اظهار داشت: هیأت باید به وظایف خود که گسترش زیست نبوی، علوی و فاطمی و ترویج اندیشه‌ها و درس‌های اهل بیت (ع) است، اهتمام ویژه داشته باشد چرا که ستایشگری اهل بیت (ع) مهمترین موضوعی است که باید در هیأت دنبال شود.

مدیر عامل خانه مداحان ادامه داد: چند سال پیش رهبر معظم انقلاب در دیدار با جامعه مداحان فرمودند ما هیأت سکولار نداریم؛ بر این اساس یکی دیگر از وظایف هیأت آن است که هیأت نباید نسبت به خط مقاومت و برخورداری از آگاهی‌های جریانات اجتماعی و جهانی بی تفاوت باشد.

وی یکی از شاخصه‌های مهم هیأت‌های قدیم را برخورداری از عناصرِ اندیشه، عاطفه، اطلاعات معارفی و تاریخی برشمرد و عنوان کرد: از گذشته روال برنامه‌های هیأت چنین بود که مراسم با قرائت قرآن کریم آغاز و با پیش منبر و سخنرانی مجلس ادامه می‌یافت سپس مداح به مداحی و یا عزاداری می‌پرداخت. همه این موارد در هیأت گذشته وجود داشت و رعایت می‌شد و امروز نیز باید این ساختار در هیأت حفظ شود.

طاهری با تاکید بر اینکه هیأت‌های مذهبی موظف هستند مطالبات رهبری را جامه عمل بپوشانند، عنوان کرد: برپایی نهضت روشنگری و امید آفرینی باید اولویت هیأت‌های مذهبی باشد و از رسالت‌های دیگر هیأت دفاع از حریم انقلاب و مطالبه‌گر بودن است.

حفظ ادب اسلامی در سخن گفتن مطالبه رهبر انقلاب از مداحان و هیأتی ها
مدیر عامل خانه مداحان با تاکید بر اینکه مداحان از اقشار تأثیرگذار جامعه هستند، بیان داشت: رهبری معظم انقلاب از همان دوران ریاست جمهوری تا به امروز با جامعه مداحان دیدار داشتند و در این دیدارها تذکرات و رهنمودهای مهمی را بیان فرمودند تا مداحان با رعایت آن دستورالعمل‌ها جایگاه خودشان را حفظ و رسالت خویش را در جامعه به درستی ایفا کنند.

وی حفظ ادب اسلامی در سخن گفتن را یکی دیگر از مطالبات مقام معظم رهبری از مداحان و مسؤولان هیأت برشمرد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های خانه مداحان نیز تحقق همین مساله است. امروز دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا در فضای مجازی، اوضاع جامعه را غبارآلود جلوه دهد بر همین اساس مداحان و ستایشگرانی که از فرصت ویژه فضای مجازی برخوردار هستند باید مراقب باشند گرفتار جریان و مسیری نشوند که دشمن از آن سوءاستفاده کند.

طاهری افزود: امروز رسانه‌های غربی با سوءاستفاده از برخی مطالب و سخنان درصدد ضربه زدن به اعتقادات مردم و تخریب وجهه اسلام بخصوص تشیع هستند؛ بنابراین لازم است جامعه مداحان و هیأت‌های مذهبی همواره با رفع مسائل تنش‌زا، از اختلافات و چالش‌های احتمالی بپرهیزند تا مبادا فضای مسمومی در میان جامعه مداحان ایجاد و مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....